Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/ a anuntat marti ca vanzarile de autoturisme noi in Europa (UE plus tarile EFTA) au inregistrat o crestere de 8,6% in luna octombrie 2019 comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, cea mai dinamica piata auto fiind cea din Romania, unde inmatricularile de autoturisme noi au inregistrat o crestere de 58,1% in ritm anual, transmite Reuters.
Un numar de 1,214 milioane autoturisme au fost inmatriculate luna trecuta in Uniunea Europeana si tarile EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia), comparativ cu 1,083 milioane autoturisme inmatriculate in luna octombrie 2018.
Inmatricularile de autoturisme noi au crescut in aproape toate statele UE, exceptand Ciprul si Marea Britanie. Patru din cele cinci mari piete au inregistrat cresteri solide, in frunte cu Germania (12,7%), Franta (8,7%), Italia (6,7%) si Spania (6,3%), in timp ce in Marea Britanie s-a inregistrat un declin de 6,7%.
In Romania, in luna octombrie 2019 au fost inmatriculate 10.649 autoturisme, in crestere cu 58,1% comparativ cu 6.736 unitati in luna octombrie a anului trecut. In primele 10 luni ale anului curent, in Romania au fost inmatriculate 134.698 autoturisme, in crestere cu 18,9% in ritm anual, in timp ce piata auto din Europa a inregistrat un declin de 0,7% in primele zece luni ale anului.
In ceea ce priveste marii producatori auto, luna octombrie a fost marcata de o revenire semnificativa a cererii pentru autoturismele Volkswagen,... mai mult
Marti, 19 Noiembrie 2019, ora 10:46
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au avansat in primul trimestru cu 14,5%, de aproape trei ori mai rapid decat piata, la 11.423 unitati, insa cresterea marcii se afla in incetinire puternica de la inceputul anului, iar in luna martie s-a situat sub cea a pietei germane.
Vanzarile totale de autoturisme noi au urcat in primele trei luni cu 5,6%, la 711.753 unitati, arata date publicate miercuri de Oficiul de Inmatriculari Auto german KBA.
Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,6% in primul trimestru, fata de 1,5% in aceeasi perioada a anului trecut.
Dintre cele 33 de marci analizate, 18 au inregistrat crestere, in timp ce Toyota a stagnat, iar restul au consemnat scaderea livrarilor. Sapte marci au avut o evolutie a vanzarilor mai buna decat Dacia, cea mai mare crestere fiind inregistrata de Jaguar, cu 36%, la 1.367 unitati.
Vanzarile liderului pietei, Volkswagen, au urcat cu 3,6% in primele trei luni ale anului, la 148.568 autoturisme.
In luna martie, inmatricularile Dacia au avansat cu 3,1%, la 3.975 masini. Avansul din martie reprezinta o incetinire puternica a cresterii fata de lunile ianuarie si februarie, cand s-a situat la 25,4%, respectiv 17,7%.
Piata germana a autoturismelor noi a avansat in martie cu 5,4%, la 296.408 unitati.
Cota de piata a Dacia a scazut de la 1,4% in martie anul trecut la 1,3%.
Vanzarile marcii Renault, parte a grupului francez cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut cu 2,8% in primul... mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 10:23
Piata auto din Rusia va inversa tendinta negativa actuala si va devansa Germania, devenind cea mai mare din Europa si a cincea din lume pana in 2020, potrivit unui studiu realizat de Boston Consulting Group, relateaza Automotive News Europe.
Producatori occidentali precum General Motors, Volkswagen, Ford Motor si Renault au investit masiv in Rusia, anticipand ca piata va creste odata cu dezvoltarea clasei de mijloc.
Studiul anticipeaza ca Rusia poate urma Brazilia si China pentru a se transforma dintr-o piata a exportatorilor straini intr-una dominata de vehicule fabricate local.
Boston Consulting anticipeaza ca piata auto din Rusia va creste in medie cu 6% pe an pana in 2020, cand va ajunge la un volum anual al vanzarilor de 4,4 milioane de vehicule, fata de 2,9 milioane de unitati in 2012.
Astfel, piata auto din Rusia va urca pe locul cinci in lume in functie de vanzari, dupa China, Statele Unite, India si Brazilia. Anul trecut, Rusia s-a plasat pe pozitia a saptea, in urma Chinei, SUA, Japoniei, Braziliei, Germaniei si Indiei. In 2009, Rusia se afla pe locul 10 la nivel mondial.
Boston Consulting avertizeaza insa ca Rusia trebuie sa depaseasca probleme dificile, intre care instabilitatea cererii, o baza slaba de furnizori si costurile mari de logistica.
Rusia era pe cale sa devina cea mai mare piata auto europeana inainte ca criza financiara din 2008 sa afecteze cererea si accesul la creditare. mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 09:17
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut in primul semestru cu 8,4%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, la 23.481 unitati, in timp ce piata germana a scazut cu 8,1%, la 1,5 milioane de masini.
Alaturi de Dacia, alte sapte marci au inregistrat cresteri in acest interval, dintr-un total de 33 de marci analizate, potrivit datelor oficiului pentru inmatriculari auto german KBA.
Astfel, inmatricularile Jaguar au crescut cu 35%, la 2.236 unitati, Seat a avansat cu 30%, la 41.359 unitati, iar Land Rover cu 21%, la 6.912 unitati. Cresteri inferioare Dacia au consemnat Subaru - 5,4%, la 4.737 unitati, KIA - 4,8%, la 29.041 unitati, Porsche - 3%, la 11.849 unitati, si Mazda - 2,7%, la 23.329 unitati.
Cota de piata a Dacia s-a situat in primele sase luni la 1,6%.
Vanzarile Renault, grup care detine Dacia, au scazut cu 12,3% in intervalul analizat, la 48.911 unitati.
In luna iunie, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au urcat cu 5,3%, la 4.679 unitati, echivalentul unei cote de piata de 1,7%. Piata germana a scazut in iunie cu 4,7%, la 282.913 unitati.
Alaturi de Dacia, alte 12 marci au inregistrat cresteri in iunie, inclusiv Volkswagen, liderul pietei cu aproape 22% din vanzari atat in iunie, cat si in primul semestru.
Inmatricularile Volkswagen au crescut cu 1,6% in luna iunie, la 61.251 unitati in iunie, dar la semestru se mentin inca pe scadere, cu 9%, la 324.948 unitati.
Germania a fost anul trecut a doua mare piata... mai mult
Marti, 02 Iulie 2013, ora 17:15
Inmatricularile de autoturisme Dacia in Germania au crescut in primele cinci luni ale anului cu 9,3%, la 18.802 unitati, in timp ce piata a scazut cu 8,8%, la 1,22 milioane de unitati, potrivit datelor oficiului pentru inmatriculari auto german KBA.
Dintre cele 33 de marci analizate, doar alte sase, alaturi de Dacia, au inregistrat cresteri. Astfel, inmatricularile Jaguar au urcat cu 45%, la 1.838 unitati, Seat cu 31%, la 33.659 unitati, Land Rover cu 23%, la 5.917 unitati, Subaru cu 5,2%, la 4.018 unitati, KIA cu 4,1%, la 23.716 unitati, in timp ce Porsche a avansat cu 3,1%, la 9.772 unitati.
Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,5% in intervalul ianuarie-mai.
Marca Renault a grupului francez cu acelasi nume, care detine si Dacia, a consemnat un declin de 9,2%, la 41.966 autoturisme. Renault a avut o cota de piata de 3,4% in Germania in perioada analizata.
In luna mai, Dacia a consemnat o crestere a inmatricularilor de autoturisme noi de 19,2%, la 4.193 unitati, in timp ce piata germana s-a contractat cu 9,9%, la 261.316 autoturisme.
Inmatricularile Volkswagen au scazut cu 11,2%
Pe crestere s-au mai aflat si marcile Jaguar, cu 112,6%, la 370 unitati, Mazda, cu 73%, la 3.569 unitati, Land Rover, cu 31%, la 1.203 unitati, Seat, cu 28%, la 7.864 unitati, si Porsche, cu 6%, la 2.215 unitati.
Volkswagen s-a mentinut lider autoritar al pietei germane atat in primele cinci luni, cat si in luna mai, cu cote de piata de aproape 22%, arata datele KBA. Grupul... mai mult
Miercuri, 05 Iunie 2013, ora 13:36
Producatorii auto germani au inceput sa simta puternic efectele crizei economice. Volkswagen va raporta cea mai mare scadere a profitului din 2009, in timp ce Daimler va reduce costurile pentru a compensa diminuarea profitului la Mercedes-Benz.
Volkswagen, Daimler si Bayerische Motoren Werke AG incearca sa diminueze scaderea cererii de pe piata auto din Europa prin livrari catre China si alte piete. Efectele austeritatii au inceput sa fie simtite de producatorii de masini pe pietele din Italia, Spania sau Portugalia, conform Bloomberg.
"Criza economica a ajuns in mod sigur si in Germania", a spus Stefan Bratzel, director al Centrului Automotive Management la Universitatea de Stiinte Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Volkswagen va raporta rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru pe data de 24 octombrie. Analistii estimeaza ca producatorul auto german va anunta un profit operational de 2,3 miliarde de euro, ceea ce ar reprezenta o scadere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea profitului VW ar fi prima reducere semnificativa de la recesiunea din 2009, cand castigurile au scazut cu mai mult de 80%.
In trimestrul al doilea al acestui an, Volkswagen a avut un profit de 3,28 miliarde euro, insa rata de crestere a castigurilor companiei a incetinit la 3,4%.
Afacerile Volkswagen, afectate puternic de criza din Europa
Pana acum, producatorii auto germani nu au fost afectati de criza datoriilor din zona euro,... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2012, ora 12:01
Mercedes ofera discounturi de 3.000 de euro la achizitia modelelor sale, ceea ce arata ca Germania incepe sa cedeze in fata crizei economice.
Anul acesta, statul german a evitat declinul pietei auto din Europa, anunta Mediafax.
Discounturile oferite luna trecuta pe piata germana pentru vehiculele noi au fost in medie de 12,2%, cel mai ridicat nivel dupa 2010, potrivit publicatiei Autohaus PulsSchlang.
Stimulentele nu au reusit insa sa atraga cumparatorii, astfel ca vanzarile auto din Germania au scazut luna trecuta cu 11%.
Renault ofera un discount similar pentru modelul Megane, potrivit site-urilor auto germane, in timp ce ofertele Opel si Ford Motor depasesc 3.500 de euro in cazul automobilelor compact.
Stimulentele nu au reusit insa sa atraga cumparatorii, astfel ca vanzarile auto din Germania au scazut luna trecuta cu 11%.
Declinul pietei germane, care reprezinta 25% din piata auto europeana, ar putea cobori vanzarile de masini din Europa din acest an la cel mai redus nivel dupa 1993.
Datorita prezentei puternice pe piata germana, Volkswagen si Mercedes au rezistat mai bine scaderii vanzarilor din regiune, comparativ cu Renault, PSA Peugeot Citroen si Fiat, pana luna trecuta.
Numarul inmatricularilor de automobile noi a scazut in UE in luna septembrie cu 10,8%, la 1,09 milioane unitati, potrivit datelor asociatiei constructorilor europeni de automobile, ACEA, publicate marti.
Piata auto din UE inregistreaza cea mai mare scadere din ultimii 2... mai mult
Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 17:25
Piata auto din Germania, prima piata europeana de automobile a inregistrat o crestere de 8% in 2011, ajungand la 3,17 milioane de vehicule inmatriculate.
Piata germana auto a anuntat pentru 2011 cresteri de 8,8%, numai in decembrie inregistrandu-se o crestere de 6,1%. potrivit datelor de la Departamentul de Transport, informeaza La Tribune.
Avantul luat de piata auto pe final de an este cu atat mai mare, cu cat restul tarilor europene nu stau deloc bine. Astfel, piata auto din Franta a scazut cu 2,1% in 2011, in timp ce numarul inmatricularilor din Italia a scazut cu 10,8%, iar in Spania, piata auto scazut cu 17,7%, atingand la cel mai mic nivel al sau din 1993.
De aceasta crestere a pietei auto germane, beneficiaza in primul rand producatorii germani de masini, care in plus au inregistrat performante remarcabile si in afara Germaniei.
Potrivit asociatiei germane a constructorilor de masini, VDA, exporturile de masini nemtesti a crescut cu 7%, ajungand la 4,2 milioane de unitati exportate. mai mult
Miercuri, 04 Ianuarie 2012, ora 11:45
Vanzarile de autoturisme noi din Germania au scazut cu 26,5% in martie, fata de aceeasi luna din 2009, aceasta fiind a patra luna consecutiva de declin, dupa incheierea programului de prime de casare, relateaza Boursorama, transmite NewsIn.In primul trimestru, piata auto din Germania, cea mai mare din Europa, a scazut cu 23%, a anuntat marti federatia constructorilor straini, VDIK.Germania are o evolutie contrara tendintei observate in mai multe tari europene, printre care si Franta, unde pietele sunt sustinute in continuare de primele de casare, companiile livrand autoturismele comandate inainte de expirarea stimulilor."Vanzarile de autoturisme mici si compacte, care au crescut disproportionat in 2009, au scazut in martie 2010, insa au afisat o crestere de doua cifre fata de aceeasi luna din 2008", a declarat presedintele VDIK, Volker Lange. mai mult
Marti, 06 Aprilie 2010, ora 16:06