Alianta Renault - Nissan - Mitsubishi a pierdut titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2019, fiind depasita de rivalele Volkswagen AG si Toyota Motor, transmite Kyodo.
Alianta Renault - Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza 10 marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,21 milioane de vehicule, in scadere cu 5,9% fata de perioada similara din 2018.
Grupul german Volkswagen AG, care anul trecut a fost cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, a livrat 5,36 milioane de unitati (un declin de 2,8% fata de primul semestru din 2018), in timp ce compania nipona Toyota si subsidiarele sale au vandut 5,31 milioane de vehicule (un avans de 2% comparativ cu primul semestru din 2018 si un nivel record pentru al treilea an consecutiv).
In perioada ianuarie - iunie 2019, Nissan a vandut 2.627.672 vehicule (un declin de 7,9%), grupul francez Renault a livrat 1.938.579 unitati (un recul de 6,7%), in timp ce vanzarile Toyota Motor au urcat la 647.422 vehicule (un avans de 5%).
Renault si Nissan au un parteneriat din anul 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.
Alianta... mai mult
Marti, 30 Iulie 2019, ora 15:02
Motoarele diesel ar putea disparea de pe piata mult mai devreme decat se estima.
Nu mai putin de patru mari producatori auto au anuntat anul acesta ca vor renunta la propulsoarele diesel.
Inceputul anului a adus si primul anunt soc in industria auto, Toyota urmand sa scoata din gama motorizarile diesel pana la sfarsitul acestui an.
Motivul? "Masinile cu motoare diesel reprezinta mai putin de 10% din vanzarile inregistrate de Toyota in Europa", a explicat, la vremea respectiva, Toyota Europe, Johan van Zyl.
A venit apoi randul celor de la Porsche sa anunte ca vor renunta la motorizarile diesel. Constructorul auto cu sediul la Stuttgart spune ca masura a fost luata pentru ca interesul pentru masinile diesel a scazut foarte mult in urma scandalului Dieselgate, clientii dorind in schimb propulsoare hibride.
Producatorul auto nipon Nissan a decis, de asemenea, sa renunte la vanzarea de automobile echipate cu motoare diesel pe pietele europene.
Decizia vine pe fondul reglementarilor stricte de mediu, dar si pentru a-si concentra resursele pe dezvoltarea de vehicule electrice.
In fine, saptamana aceasta, Volvo a anuntat ca urmatorul model sedan S60 pe care il lanseaza nu va fi produs si in varianta diesel, ci doar in varianta electrica.
Daca deciziile luate de Toyota, Nissan si Porsche au avut un rationament de ordin financiar, situatia e cu totul diferita in cazul Volvo, unde 70% din vanzarile inregistrate anul trecut de producatorul auto suedez au fost... mai mult
Vineri, 18 Mai 2018, ora 11:52
Vanzarile Volkswagen AG au urcat anul trecut la aproximativ 10,7 milioane de vehicule, grupul german fiind in grafic pentru a-si pastra titlul de cel mai mare producator auto din lume, inaintea companiei nipone Toyota, a anuntat publicatia Bild am Sonntag, citand estimari din interiorul VW, transmite Reuters.
Majorarea livrarilor la nivel de grup, care includ si brandurile de lux Audi si Porsche, au ajutat la o crestere a veniturilor de peste 220 de miliarde de euro, pentru prima data dupa nivelul record din 2016, de 217 miliarde de euro, sustine publicatia germana.
Un purtator de cuvant al VW a refuzat sa comenteze informatia. Grupul german va publica in 17 ianuarie datele oficiale privind vanzarile in 2017 si rezultatele financiare spre sfarsitul lunii februarie.
Scandalul Dieselgate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie 2015, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursiera. In 2016, vanzarile grupului au urcat cu 3,8%, la nivelul a record 10,3 milioane de vehicule, datorita majorarii cererii in China si Europa.
Luna trecuta, Toyota a anuntat ca se asteapta sa vanda pe plan global 10,35 milioane de vehicule in 2017, in crestere cu 2% fata de 2016. Compania nipona, care detine brandurile Toyota, Lexus, Daihatsu si Hino, estimeaza ca va livra anul acesta 10,5 milioane de vehicule. mai mult
Luni, 08 Ianuarie 2018, ora 13:27
Constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. a redobandit titlul de cel mai mare producator auto din lume in primele noua luni ale acestui an, detronand rivalul german Volkswagen AG, care se confrunta cu scandalul manipularii emisiilor poluante.
Toyota Motor Corp. a informat luni ca in primele noua luni ale acestui an a vandut un numar total de 7,49 milioane vehicule (cifra ce include atat vanzarile de autoturisme Toyota, cat si automobile de lux marca Lexus, vehicule mini Daihatsu si camioane Hino), spre deosebire de 7,43 milioane pentru Volkswagen, transmite AFP.
Aceasta dupa ce la jumatatea anului Volkswagen devansa Toyota cu 5,4 milioane unitati vandute fata de 5,02 milioane in cazul Toyota.
Cu toate acestea, atat in cazul Toyota cat si in cazul Volkswagen livrarile pe primele noua luni au scazut cu 1,5% comparativ cu perioada similara a anului trecut. In cazul Toyota reculul se explica in principal printr-o scadere de 7,8% a vanzarilor de pe piata nipona iar in cazul ...citeste mai departe despre "Cel mai mare constructor auto din lume: Volkswagen isi pierde coroana" pe Ziare.com mai mult
Luni, 26 Octombrie 2015, ora 10:51
Toyota Motor vrea sa construiasca un succesor al bolidului Lexus LFA, de 552 de cai putere si un pret 375.000 de dolari, scos din fabricatie in 2012 dupa productia a 500 de unitati in doi ani, a declarat vicepresedintele executiv al Lexus, Mark Templin.
Planul pe termen lung are sustinerea presedintelui Toyota, Akio Toyoda, a spus Templin, transmite Bloomberg.
"Akio considera ca fiecare generatie merita sa aiba o masina precum LFA, asa ca vom construi un LFA pentru generatia de astazi. La un anumit moment ar putea fi o noua masina speciala pentru o alta generatie", a spus Templin, fara alte detalii.
Conceperea unui nou LFA nu este iminenta, iar o noua generatie ar putea aparea peste 30 de ani, a spus purtatorul de cuvant Bryan Lyons. Modelul LFA cu doua locuri a fost un proiect derulat pe parcursul a 10 ani care a motivat inginerii de la Lexus, a imbunatatit reputatia brandului si a influentat munca la modelele premium pe care compania le-a introdus de atunci.
Toyota, cel mai mare producator auto la nivel mondial, a beneficiat prin LFA de un model capabil sa concureze cu branduri precum Porsche (Volkswagen), Ferrari (Fiat) si Mercedes-Benz (Daimler).
Lexus a transformat in acest an piata automobilelor de lux din Statele Unite intr-o piata dominata de trei branduri majore, versiunile reproiectate ale sedanului IS si SUV-ul GX contribuind la reducerea distantei fata de Mercedes-Benz si BMW. LFA provine din conceptul unui coupe de 120.000 de dolari, iar... mai mult
Vineri, 08 August 2014, ora 16:55
Toyota a devenit primul producator auto care a reusit sa vanda pe plan mondial peste 10 milioane de vehicule intr-un singur an, in perioada aprilie 2013 - 31 martie 2014, transmite Xinhua.
Compania nipona a anuntat miercuri ca in anul fiscal 2013 vanzarile grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unitati, pe fondul majorarii cererii in Japonia si China. Pe piata nipona anuntul privind majorarea taxei pe vanzari de la 1 aprilie a determinat cresterea vanzarilor de vehicule.
Pentru acest an fiscal Toyota se asteapta la vanzari globale de 10,32 milioane de unitati.
De asemenea, compania nipona a raportat miercuri ca a vandut in primul trimestru din 2014 mai multe masini decat General Motors (GM) si Volkswagen (VW).
Este al treilea trimestru consecutiv in care Toyota isi mentine pozitia de lider al vanzarilor pe plan mondial.
In perioada ianuarie-martie 2014, vanzarile producatorului auto nipon, care includ si diviziile Hino Motors si Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors si Volkswagen au anuntat ca au vandut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germana inca nu a raportat datele privind livrarile de camioane, de la diviziile sale MAN si Scania.
'Ne asteptam ca Toyota sa ramana liderul industriei auto pana in 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota sa-si mentina titlul dincolo de acest an, trebuie sa-si majoreze mai mult vanzarile in China', a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din... mai mult
Miercuri, 23 Aprilie 2014, ora 12:43
General Motors (GM) a vandut in trimestrul al doilea mai multe automobile decat rivalul japonez Toyota si a preluat pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane dupa masurile ample de restructurare din ultimii ani.
Astfel, vanzarile GM a comercializat in trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unitati si Volkswagen cu 2,39 milioane, transmite Bloomberg.
GM si Ford Motor Co. au anuntat in ultimele zile rezultate financiare peste asteptarile pietei pentru trimestrul al doilea, in timp ce Toyota a raportat vanzari in scadere, reflectand reducerea cererii din Japonia.
In prima jumatate a anului, Toyota a reusit sa-si conserve pozitia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmata de GM cu 4,85 milioane si Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.
Toyota estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 10 milioane unitati, prag care nu a fost depasit niciodata de vreun producator auto.
Constructorii auto japonezi beneficiaza de deprecierea puternica a yenului din ultimele luni, care sprijina exporturile. Analistii estimeaza ca profitul Toyota a crescut cu 48% in trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.
Yenul a scazut in acest an cu peste 12% fata de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economistii anticipeaza un curs de 105 yeni/dolar in trimestrul al patrulea. mai mult
Vineri, 26 Iulie 2013, ora 10:26
Companiile din China care produc automobile vor fi competitive pe piata mondiala doar peste 10 ani, cu conditia sa isi creasca cheltuielile destinate cercetarii si dezvoltarii, sustine compania de consultanta Sanford C. Bernstein.
Companii precum General Motors (GM), Volkswagen (VW) si Toyota cheltuiesc mai mult decat brandurile chinezesti in domeniul cercetarii si dezvoltarii si sunt lideri in privinta ingineriei, a declarat Max Warburton, analist la Bernstein, citat de Bloomberg, conform Agerpres.
El crede insa ca firmele din China au vointa si banii necesari pentru a aduce industria auto a tarii la nivel de clasa mondiala.
"Chinezii au parcurs acest drum in proportie de 80%, mai au 20%, dar este partea cea mai complexa.Vor cheltui pana vor reusi, pana la urma producatorii chinezi de masini vor ajunge pe scena mondiala", a aratat Warburton.
Brandurile chinezesti pierd teren pe piata lor locala, in timp ce producatorii straini majoreaza productia din China si introduc modele low-cost.
Producatorii auto din China cheltuiesc sub 2% din venituri pentru cercetarea si dezvoltarea produselor, circa jumatate din media mondiala, potrivit China Association of Automobile Manufacturers.
Din peste 100 de companii auto chineze, SAIC Motor are cele mai mari sanse sa devina un producator de talie mondiala, dupa ce a invatat multe de la partenerul sau General Motors si are ingineri mai experimentati, a spus Warburton.
Analistii Bernstein s-au aratat "placut... mai mult
Sambata, 23 Februarie 2013, ora 10:30
Grupul japonez Toyota nu vrea sa lanseze masini foarte ieftine pentru a-si creste vanzarile pe pietele emergente, deoarece ar pierde din profitabilitate, si va continua sa se concentreze pe clientii atenti la fiabilitate, a declarat joi presedintele companiei, Akio Toyoda, citat de Reuters.
Nissan a anuntat miercuri revigorarea marcii Datsun, care se va adresa pietelor emergente prin vehicule cat mai ieftine.
Grupul Volkswagen pregateste o miscare strategica similara, potrivit presei germane.
"Suntem un constructor de automobile care se adreseaza tuturor segmentelor. Dar pentru a creste in mod sustenabil trebuie sa obtinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cat sunt de mari sau de mici. Poate Toyota sa faca masini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus seful companiei japoneze, facand referire la grupul indian care si-a castigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano.
Toyoda a subliniat ca nu va risca sa sacrifice calitatea pentru a se incadra intr-un anumit plafon de pret.
Cererea de pe pietele auto din tarile dezvoltate a ajuns la saturatie, astfel ca marii constructori auto, in cautare de o strategie care sa le asigure cresterea, si-au adaptat gamele de produse la conditiile pietelor emergente, urmarind sa atraga in special clientii care cauta sa cumpere pentru prima data o masina noua, renuntand la vehicule pe doua roti sau automobile la mana a doua.... mai mult
Joi, 22 Martie 2012, ora 15:59