Turistii chinezi aleg sa viziteze Europa intr-un numar din ce in ce mai mare. Dar "batranul continent" pare sa ii atraga in primul rand prin cunoscutele magazine de lux precum Galeriile Lafayette sau Harrods si nu prin obiectivele turistice istorice sau culturale.
Europa va fi printre principalele destinatii turistice pentru cei 94 de milioane de turisti chinezi care vor calatori in strainatate pana in 2015, potrivit companiei de consultanta McKinsey, scrie Bloomberg.
Insa programul excursiilor de grup arata ca acestia vor petrece zile intregi la cumparaturi in magazinele de lux, in timp ce vizitele la obiective precum Turnul Eiffel sau Muzeul Louvre sunt inghesuite in cadrul acestui interval.
Aceasta noua tendinta sprijina cresterea vanzarilor din Europa si ofera perspective foarte bune brandurilor de lux europene precum Prada sau Gucci, in ciuda crizei economice din Europa.
Aproape o treime din cumparatorii de bunuri de lux din China isi vor face cumparaturile in Europa pana in 2013, in crestere cu 20% fata de anul trecut, estimeaza McKinsey.
"Se prefera din ce in ce mai mult consumul in afara Chinei. Este mai 'cool' sa spui ca ti-ai cumparat o geanta Vuitton de la Paris, decat din China", a declarat un reprezentant al HSBC din Hong Kong.
Cumparatorii chinezi sunt responsabili pentru 25% din vanzarile de pe piata mondiala a produselor de lux, in timp ce cu doar zece ani in urma, numarul lor era de doar 10%.
Tinand cont ca turistii chinezi din... mai mult
Vineri, 18 Ianuarie 2013, ora 17:59