Facebook a anuntat, vineri, ca, a intentat, in California, un proces impotriva unei companii si a doua persoane fizice, in contextul in care depune eforturi pentru a se asigura ca utilizatorii sunt in siguranta si pentru a combate abuzurile in platforma de reclame.
"Acestea au incalcat Termenii si Politicile de publicitate, folosind malware pentru a compromite conturile de Facebook ale utilizatorilor si pentru a rula reclame inselatoare care promovau bunuri precum marfuri contrafacute si pastile pentru slabit", se arata in comunicat.
Prin procesul intentat, Facebook isi propune sa traga la raspundere compania ILikeAd Media International Company si pe Chen Xiao Cong si Huang Tao pentru crearea de malware, comiterea de acte de inselaciune cu scopul de a-i face pe oameni sa il instaleze, compromiterea conturilor de Facebook ale utilizatorilor si apoi folosirea acestora pentru a rula reclame inselatoare pe platforma.
"Inculpatii au folosit pentru unele dintre reclamele lor imagini cu celebritati, pentru a-i incuraja pe oameni sa dea click pe acestea, o practica cunoscuta sub numele de "celeb bait". In unele cazuri, acestia au folosit si o tehnica cunoscuta sub numele de "cloaking". Prin intermediul acestei practici, inculpatii au ascuns in mod voit adevarata pagina de destinatie a link-ului din reclame, afisand doua versiuni diferite ale acesteia: o versiune in sistemele Facebook si o alta versiune pentru utilizatorii platformei", se arata in comunicat.
Procesul de... mai mult
Vineri, 06 Decembrie 2019, ora 12:35
Miscarea 5 Stele (M5S), partid aflat la guvernare in Italia, a folosit in secret metode similare cu ale Cambridge Analytica pentru a colecta date in masa despre profilurile votantilor inaintea unor alegeri din 2013 si 2014, conform unor relatari din media, preluate de DPA.
Colectarea de date a fost facuta printr-o aplicatie de Facebook dezvoltata de Casaleggio Associati, o obscura companie de internet care gestioneaza infrastructura online a partidului, a scris site-ul Linkiesta.
Dezvaluirea facuta de Linkiesta a aparut prima data miercuri, iar joi a fost preluata de media nationale italiene.
Respectiva aplicatie de Facebook a fost promovata ca un mijloc de a sprijini M5S, dar a permis firmei Casaleggio Associati sa aiba acces la datele personale ale utilizatorilor, dar si ale prietenilor de pe Facebook ai acestora, conform Linkiesta.
Datele colectate au inclus adrese de email si de locuinte, numere de telefon, coduri fiscale si orientari politice si religioase. Linkiesta a publicat si dovezi ale acestui proces.
"Exclusiv: Casaleggio a furat date personale ale utilizatorilor de Facebook cu trei ani inainte de Cambridge Analytica", a scris site-ul, citand ca sursa un fost angajat al Casaleggio, Marco Canestrari.
Intr-un alt articol publicat joi, Linkiesta citeaza un comunicat din partea Casaleggio Associati, in care aceasta respinge orice paralela intre activitatea sa si cea a Cambridge Analytica.
Casaleggio Associati a precizat ca utilizatorii si-au... mai mult
Vineri, 06 Decembrie 2019, ora 11:10
Ca urmare a eforturilor depuse pentru a se asigura ca utilizatorii sai sunt in siguranta si pentru a combate abuzurile in platforma de reclame, Facebook a intentat azi, in California, un proces impotriva unei companii si a doua persoane fizice. Acestea au incalcat Termenii si Politicile de publicitate, folosind malware pentru a compromite conturile de Facebook ale utilizatorilor si pentru a rula reclame inselatoare care promovau bunuri precum marfuri contrafacute si pastile pentru slabit.
Prin procesul intentat, Facebook isi propune sa traga la raspundere compania ILikeAd Media International Company Ltd. si pe Chen Xiao Cong si Huang Tao pentru crearea de malware, comiterea de acte de inselaciune cu scopul de a-i face pe oameni sa il instaleze, compromiterea conturilor de Facebook ale utilizatorilor si apoi folosirea acestora pentru a rula reclame inselatoare pe platforma.
Inculpatii au folosit pentru unele dintre reclamele lor imagini cu celebritati, pentru a-i incuraja pe oameni sa dea click pe acestea, o practica cunoscuta sub numele de "celeb bait". In unele cazuri, acestia au folosit si o tehnica cunoscuta sub numele de "cloaking". Prin intermediul acestei practici, inculpatii au ascuns in mod voit adevarata pagina de destinatie a link-ului din reclame, afisand doua versiuni diferite ale acesteia: o versiune in sistemele Facebook si o alta versiune pentru utilizatorii platformei.
Procesul de identificare si tragere la raspundere a organizatiilor si... mai mult
Vineri, 06 Decembrie 2019, ora 10:07
Cu toate ca aparitia Facebook, precum si fiecare decizie ulterioara a lui Mark Zuckerberg, au fost insotite de controverse, Facebook ramane in continuare cea mai utilizata retea sociala de pe Glob.
Desi sunt schimbari constante in privinta reach-ului, care afecteaza o mare parte din cei care folosesc reteaua pentru promovare, Facebook ramane in continuare un instrument vital pentru a ajunge la publicul tinta.
Mark Zuckerberg s-a axat pe nevoia de socializare, pe ideea de legatura interumana care sa nu tina cont de distanta fizica.
Pune la indemana o serie de "trucuri" care te fac sa ramai atras de Facebook: te indeamna sa postezi fotografii, sa arati pe unde te plimbi, sa iti detaliezi starea de spirit.
In plus, daca stii cum sa utilizezi Facebook, pentru un antreprenor in e-commerce este mana cereasca.
Fiindca ne-am dorit sa aflam mai multe detalii despre ce anume ne asteapta de la Facebook anul acesta, dar si cum il puteti folosi eficient, l-am contactat pe Alexandru Jurca, expert in business online.
"Facebook ne ofera cea mai mare si mai potrivita platforma de advertising din lume, datorita numarului mare de utilizatori si atentia care este atintita pe acest canal de socializare, pe care, atentie, oricine o poate folosi! Zuckerberg a vrut sa se asigure in 2018 ca timpul pe care il petrecem pe Facebook va fi un timp mult mai bine folosit, mai valoros.
Research-ul facut de catre cei de la Facebook a demonstrat cum conexiunea oamenilor si intarirea... mai mult
Luni, 10 Septembrie 2018, ora 10:32
In momentul de fata, Facebook a devenit un veritabil colos online, detinand suprematia globala. Din cele peste sapte miliarde de persoane care populeaza planeta, mai bine de jumatate dintre acestea sunt online si folosesc un telefon mobil cu acces la internet.
Facebook s-a transformat cu timpul si a evoluat enorm.
Daca la inceput era privit strict ca o retea sociala, acum reprezinta un instrument extrem de util pentru antreprenori, oferindu-le sansa de a ajunge mult mai rapid la publicul tinta.
Alexandru Jurca, expert in business online, ne-a oferit cateva informatii pretioase despre cum poti utiliza Facebook pentru a-ti construi o afacere de succes in mediul virtual cu rezultate excelente in offline.
"Conform celor de Hootsuite, in anul 2017 cel mai cautat cuvant de pe Google a fost chiar Facebook, iar din punctul de vedere al aplicatiilor tip messenger, compania americana a dat lovitura cu Facebook Messenger si WhatsApp. De aemenea, ponderea utilizatorilor de internet pe mobil a crescut de la 3% in 2010 la 50% in prezent, conform aceluiasi studiu.
Inclusiv industria e-commerce a cunoscut o crestere fulminanta, cu ajutorul utilizarii acestei retele sociale si nu numai.
Fashion-ul este numarul 1 ca volum, (408 miliarde de dolari vanzari), urmat de electronice si electrocasnice (359 miliarde de dolari) si industria alimentara (139 miliarde de dolari). Daca doresti sa pornesti o afacere sau o ai deja, dar doresti sa o promovezi, poti folosi cu succes... mai mult
Sambata, 10 Februarie 2018, ora 20:31
Reteaua sociala Facebook a extins optiunea "like" cu alte 5 emoticoane, pe care le-a grupat sub denumirea de "reactii". Insa ce influenta vor avea "Ador", "Haha", "Uau!", "Tristete" si "Furie" asupra utilizatorilor? Dar asupra companiilor care se promoveaza pe platforma?
Mark Zuckerberg, seful companiei, a facut anuntul, miercuri, amintind ca noua functie a fost in teste de ceva vreme, dar abia de-acum incolo incepe sa fie implementata la nivel mondial.
Schimbare uriasa la Facebook - ce apare in loc de butonul "Like"
"Nu fiecare moment pe care vrei sa-l faci public pe Facebook este unul fericit. Uneori vrei sa distribui un lucru trist sau ceva ce te frustreaza. Comunitatea noastra a cerut de cativa ani butonul de dislike (nu-mi place - n.red.), insa nu pentru ca vor sa le transmite prietenilor ca nu le place ce au postat. Oamenii au vrut sa-si exprime empatia si sa fie confortabili cu o gama mai larga de emotii in mediul online.
Eu si echipa mea ne-am gandit mult timp cum ...citeste mai departe despre "Reactiile de pe Facebook, doar niste emoticoane colorate? Ce schimbari majore vor aduce pe reteaua sociala" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 26 Februarie 2016, ora 07:10
Bugetul Nike pentru marketing ajunge la 2,4 miliarde de dolari, dar compania profita la maxim si de promovarea gratuita pe Facebook. Pagina producatorului de echipament sportiv se numara printre cele mai accesate, cu peste 10,5 milioane de utilizatori care au dat like.
Pagina de Facebook a companiei Nike este vizitata zilnic de peste noua mii de utilizatori, arata Business Insider, care mentioneaza ca brandul isi mentine reputatia si in retelele sociale.
Nike ramane una dintre cele mai puternice marci sportive la nivel mondial, iar acest lucru se vede si pe Facebook. Imaginile incarcate, videoclipurile promovate de companie si mesajele adresate vizitatorilor sai au un numitor comun: "Mergi mai departe si incearca din rasputeri" (Go further and try harder).
La inceputul anului, Nike anunta un buget de promovare ce depasea trei miliarde de dolari, dar acum a scazut la 2,4 miliarde. Profitul net al producatorului de echipament sportiv a scazut, pentru prima data in ultimii doi ani si jumatate, in 2012.
Profitul net al Nike a scazut cu 7,6%, la 549 milioane dolari, in trimestrul martie-mai, al patrulea al anului fiscal 2011-2012, a anuntat compania intr-un comunicat, preluat de Bloomberg. mai mult
Duminica, 16 Septembrie 2012, ora 14:55
Companiile au invatat ca prin retelele de socializare se pot promova usor si ieftin. Campaniile de marketing pe Facebook ajung, de multe ori, la un numar mai mare de utilizatori decat o fac mediile clasice de publicitate.
Astfel, Facebook a devenit un camp de razboi pentru numeroase companii, in lupta pentru cele mai multe like-uri, scrie Business Insider.
Iata care sunt companiile cu cei mai multi fani pe Facebook, conform Likester AdCenter.
1. Coca-Cola - 47,6 milioane
Istoria paginii Facebook a Coca-Cola a inceput in urma cu patru ani si nu din initiativa companiei. Doi fani ai brandului nu erau prea incantati de prezenta Coca-Cola pe Facebook, asa ca si-au construit singuri o pagina.
In loc sa ceara inchiderea imediata a paginii, compania a decis sa lucreze impreuna cu cei doi impatimiti pentru a construi o pagina mai interesanta.
2. Disney - 37,8 milioane
Site-ul Mashable descrie pagina de Facebook a Disney drept "cea mai incantatoare strategie de social media de pe planeta".
Site-ul permite fanilor sa interactioneze cu compania, prin link-uri catre alte 268 de pagini unde acestia pot pune intrebari sau isi pot exprima parerea despre anumite produse.
3. Converse - 32,7 milioane
Converse incearca sa isi puna amprenta asupra paginii de Facebook prin evidentierea calitatilor brandului.
"Aducem ceva nou, ascultam mai mult decat vorbim. De asemenea, nu aducem alte campanii de promovare pe o platforma unde tot ce conteaza e... mai mult
Sambata, 18 August 2012, ora 10:30
Cu fiecare "like", fiecare prieten pe care il adaugi listei tale, fiecare pagina la care te abonezi si cu fiecare pagina web pe care o recomanzi contribui la afacerea de miliarde de dolari a Facebook.
Daca pentru tine acestea sunt moduri de a a-ti imbunatati experienta pe reteaua de socializare, pentru Facebook sunt "caramizile" unei companii de miliarde de dolari, scrie Cnn.
In afaceri exista o regula pe care si Facebook o respecta: daca nu platesti, atunci nu esti client. Esti un produs.
In acest caz, fiecare persoana care are un cont de Facebook este un produs care aduce companiei in medie, 4,84 de dolari pe an.
La doar o zi pana la Oferta Publica Initiata, investitorii par a fi impresionati de capacitatea reteie de socializare de a pune reclamele potrivite in fata celor 900 de milioane de utilizatori.
Publicitatea "personalizata", 85% din veniturile Facebook
"Avantajul publicitatii pe Facebook este toocmai acela ca poate ajuta companiile de publicitate sa isi cunoasca publicul. Pe Facebook, informatiile postate de utilizatori sunt autentice si pot ajuta publicitatii sa atinga "coarda sensibila", a declarat Arvind Bhatia analist Sterne Agee Financial Services.
In documentul oficial facut public inaintea listarii Facebook se mentiona ca reteau de socializare obtine in jur de 85% din venituri din publicitate. Restul de 15% vin din plati facute pentru gazduirea unor aplicatii care ruleaza pe Facebook (12% fiind de la o singura sursa, Zynga).... mai mult
Joi, 17 Mai 2012, ora 12:46