Alianta Renault-Nissan si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2018, depasind rivalele Volkswagen si Toyota.
Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele, transmite Kyodo.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, in crestere cu 5% fata de perioada similara din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unitati, in timp ce compania nipona Toyota a vandut 5,21 milioane de vehicule.
Luna aceasta, Renault a anuntat ca in primul semestru a vandut un numar record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, in crestere cu 9,8% in ritm anual, gratie revenirii pietelor din Rusia si America Latina precum si unei cereri solide in Europa.
Grupul a precizat ca marcile Renault si Dacia au stabilit fiecare un record de vanzari semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault si 378.095 vehicule vandute la nivel global pentru marca Dacia.
De asemenea, livrarile Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% in primele sase luni din acest an (la 616.650 vehicule), in timp ce Nissan a raportat un declin al vanzarilor de 1,4% (2,85 milioane de vehicule).
Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un... mai mult
Vineri, 27 Iulie 2018, ora 18:25
Renault intentioneaza sa puna China in centrul planului sau strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat, luni, directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investitie de 870 milioane de euro.
"Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piata chineza va fi in centrul viitorului plan strategic", a spus Ghosn, intr-o conferinta de presa, transmite Reuters.
Acesta a adaugat ca grupul auto va trebui sa propuna vehicule electrice mai convenabile pentru piata globala si cea din China.
Desi Renault are licenta de producere a vehiculelor comerciale usoare (LCV) in China, in prezent compania se concentreaza pe SUV-uri, a explicat seful concernului auto.
Productia fabricii din Wuhan (in centrul Chinei) ar putea fi dublata sau chiar triplata fata de productia sa initiala de 150.000 de vehicule pe an, a sustinut Jacques Daniel, seful societatii mixte formate ...citeste mai departe despre "Renault face o investitie de 870 milioane de euro: Tara pe care mizeaza proprietarul Dacia" pe Ziare.com mai mult
Luni, 01 Februarie 2016, ora 10:55
Constructorul auto francez Renault intentioneaza sa produca si in Indonezia, a anuntat sambata directorul Renault pentru Asia-Pacific, Gilles Normand, care spera ca o decizie in acest sens va fi luata in 2013.
"Va trebui sa gasim un partener si sa producem local. Suntem in intarziere pentru a intra pe piata, dar avem produsele care trebuie. Sper ca vom lua o decizie in acest an", a declarat Gilles Normand, transmite AFP.
In 2012, piata auto din Indonezia a inregistrat o crestere de 25% pentru a atinge 1,1 milioane vehicule vandute. Potrivit estimarilor, anul viitor Indonezia (a patra mare tara din lume in termeni de populatie) va detrona Thailanda, care in prezent este cea mai mare piata auto din Asia de Sud-Est, cu 1,4 milioane unitati vandute.
De asemenea, grupul auto francez Renault, care are de gand sa demareze productia pe piata din China cu constructorul Dongfeng, spera sa obtina un acord oficial in acest sens pana la finele acestui an. "Asteptam autorizatia guvernului chinez, toate semnele arata ca o vom obtine in cursul anului", a estimat Gilles Normand.
Renault este in prezent unul dintre putinii constructori auto internationali care nu construieste autovehicule in China, cea mai mare piata auto din lume incepand din 2009.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit in opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. mai mult
Duminica, 21 Aprilie 2013, ora 09:12
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, vrea sa construiasca o uzina cu o capacitate de 200.000 de vehicule pe an la Wuhan, centrul Chinei, si analizeaza de asemenea posibilitatea de a construi o alta uzina in Venezuela, in ideea de a-si creste capacitatile de productie din afara Europei, transmite AFP.
'Zona Wuhan a fost acceptata si confirmata de Renault, Dongfeng si municipalitatea din Wuhan', a declarat marti pentru AFP o sursa care lucreaza in zona de dezvoltare unde doreste sa se instaleze constructorul francez. Potrivit aceleiasi surse, un studiu de mediu se deruleaza in prezent, iar dupa finalizarea sa un dosar va putea fi supus aprobarii guvernului chinez.
Conform informatiilor publicate luni in cotidianul economic chinez Caijing Ribao (China Business News), Renault intentioneaza sa formeze o societate mixta cu Dongfeng Motor Group Co, al doilea mare producator auto din China. Proiectul s-ar afla deja pe masa Comisiei nationale de dezvoltare si reforma (NDRC), principalul organism de planificare economica din China.
Toate companiile auto straine care produc vehicule in China trebuie sa opereze printr-o societate mixta cu o firma locala. Renault este unul din putinii mari producatori auto occidentali care in acest moment nu produce autovehicule in China, tara care in 2009 a devenit cea mai mare piata auto din lume.
Separat, Renault a anuntat ca a semnat o scrisoare de intentie cu Ministerul Industriei din Venezuela pentru instalarea unei uzine... mai mult
Marti, 27 Noiembrie 2012, ora 08:40
Grupul auto francez Renault intentioneaza sa formeze o societate mixta cu Dongfeng Motor Group Co, al doilea mare producator auto din China.
Cele doua companii vor sa investeasca impreuna 6,5 miliarde de yuani (1 miliard de dolari) intr-o fabrica din provincia Huabei, care va produce initial 200.000 de masini pe an, sustine "China Business News", care citeaza surse din cadrul Dongfeng, transmite Reuters.
Chen Guozhang, directorul diviziei Renault din China, a declarat pentru publicatia chineza ca noua societate mixta isi va defasura activitatea la o fabrica folosita anterior de Renault si un partener local, la mijlocul anilor '90.
Un purtator de cuvant al Dongfeng a declarat ca nu detine nici o informatie privind infiintarea unei societati mixte, in timp ce purtatorul de cuvant al Renault in China a refuzat sa comenteze informatia. Dongfeng lucreaza impreuna cu companiile nipone Nissan Motor Co si Honda Motor Co (7267.T) precum si cu producatorul auto francez PSA Peugeot Co.
Toate companiile auto straine care produc vehicule in China trebuie sa opereze printr-o societate mixta cu o firma locala. Renault a produs vehicule in China la mijlocul anilor '90. In prezent, grupul francez este unul din producatorii auto straini care vand masini exportate in China, dar rezultatele sunt mediocre.
Chen Guozhang, directorul diviziei Renault din China, a declarat ca nu va fi necesar sa obtina o noua licenta de productie de la guvernul chinez, fiind valabila licenta... mai mult
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 09:47
Renault si Dongfeng Motor Group, al doilea mare constructor auto din China, au semnat un acord preliminar privind infiintarea unei companii in joint venture care ar urma sa produca pana la 300.000 de automobile pe an.
Cele doua companii vor construi in parteneriat o fabrica cu o capacitate anuala intre 200.000 si 300.000 de autoturisme, a declarat la Salonul Auto de la Beijing Katsumi Nakamura, director al Renault pentru operatiunile din China.
"Am semnat in martie un memorandum de intelegere", a afirmat Nakamura, precizand ca cele doua parti trebuie sa convina un asupra unui acord final inainte de a solicita aprobarile oficiale.
Directorul Renault nu a oferit termene privind proiectul.
El noteaza ca noua fabrica va incepe cu asamblarea unui singur model, la capacitate redusa, urmand sa se extinda treptat pana la volumul vizat. mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 14:09
Renault va produce, in urmatorii doi-patru ani, vehicule in China, piata de pe care lipseste in acest moment, urmand sa colaboreze cu partenerul nipon Nissan, anunta presedintele grupului francez, Carlos Ghosn, precizand ca masinile produse in China vor fi destinate exclusiv pietei chineze.
"Cu siguranta, vom ajunge la aplicarea acestui plan, probabil in 2014 - 2016", a declarat Ghosn, cu ocazia salonului auto de la Detroit, precizand ca "orice proiect al Renault in China va fi in parteneriat cu Dongfeng".
"Renault deja comercializeaza masini in China, dar in numar limitat. Acum, Renault, pentru a juca un rol mai important in aceasta tara, trebuie sa produca acolo", a explicat Ghosn, citat de AFP.
Grupul auto francez este unul dintre putinele companii mari care inca nu produc in China. Renault are 80 de concesionari in China si spera sa aiba 130 pana in 2013. In prezent, Renault vinde pe piata chineza vehicule de teren Koleos si berline precum Laguna si Megane.
Nissan produce deja in China, a reamintit Ghosn, subliniind ca vehiculele pe care Renault le va produce in China nu vor fi exportate. "Avem nevoie de masinile fabricate in China pentru piata chineza. Ramanem foarte optimisti in privinta Chinei", a subliniat Ghosn. mai mult
Marti, 10 Ianuarie 2012, ora 08:16