Vanzarile de autoturisme in Germania au scazut cu 30% in septembrie, la 200.134 unitati, in timp ce Dacia a raportat un declin de 50,6%, la 2.083 de vehicule, arata datele Autoritatii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
Analistii avertizeaza ca tendinta va continua, deoarece noile proceduri mai stricte de testare a poluarii (WLTP) afecteaza vanzarile auto, transmite Xinhua.
Toti producatorii trebuie sa isi testeze vehiculele utilizand WLTP, inainte ca acestea sa fie puse in vanzare. Insa noua procedura armonizata la nivel mondial de testare a vehiculelor usoare (WLTP), bazata pe date obtinute in conditii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, intarziind certificarea oficiala si vanzarile.
Cel mai semnificativ declin in septembrie l-au inregistrat brandurile germane: Audi (minus 78%), Porsche (minus 75%) si Volkswagen (minus 62%), in timp ce livrarile Renault au scazut cu 43,8%.
In primele noua luni din acest an, vanzarile de autoturisme noi pe cea mai mare piata auto din Europa au crescut cu 2,4%, la 2,67 milioane de unitati, in timp ce Dacia a raportat un avans de 23,2%, la 58.759 vehicule.
Volkswagen si Ford au raportat un avans al vanzarilor de 6,8%, si, respectiv, 3,3%, in perioada ianuarie-septembrie 2018, in timp ce livrarile Renault au urcat cu 5,4%.
Citeste si: Cum arata topul celor mai vandute masini din Europa - ce locuri ocupa Dacia Sandero si Duster ...citeste mai departe despre... mai mult
Miercuri, 03 Octombrie 2018, ora 09:55
Inmatricularile de autoturisme marca Dacia in Franta au inregistrat, in luna februarie 2015, o scadere de 27,2% in ritm anual, pana la 6.602 de unitati, scaderi mai mari fiind inregistrate doar de marcile Chevrolet si Lancia, arata datele publicate, luni, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Pe ansamblu, piata auto franceza a inregistrat in luna februarie o crestere de 4,1% pana la 147.130 de unitati, sustinuta de marcile straine si de Renault. In timp ce inmatricularile de autoturisme Ford au crescut cu 34,7% in ritm anual, urmate de o crestere de 30,6% in cazul BMW, inmatricularile primilor doi constructori auto francezi, PSA si Renault, au crescut cu doar 1,8%, transmite Reuters.
Dacia a inregistrat in aprilie cel ...citeste mai departe despre "Dacia da in marsarier - scadere puternica a vanzarilor pe piata franceza" pe Ziare.com mai mult
Luni, 02 Martie 2015, ora 11:55
Grupul francez Renault se asteapta ca piata auto din Franta, cea mai mare pentru Dacia, sa se stabilizeze in 2014, dupa scaderile inregistrate in ultimii ani.
Franta a fost anul trecut cea mai mare piata pentru Dacia, fiind urmata la distanta semnificativa de Germania. Vanzarile Dacia in Franta, marca detinuta de grupul Renault, au crescut in pofida evolutiei negative a pietei.
"Atingem un minim. Nu ne mai aflam in scadere, ceea ce este un lucru bun, dar suntem inca la minime istorice, piata europeana aflandu-se la un nivel inregistrat ultima data la mijlocul anilor '90", a declarat vicepresedintele responsabil de vanzari si marketing, Jerome Stoll, pentru postul francez Radio Classique, citat de MarketWatch.
Vanzarile Renault au crescut usor in ultimele luni, a spus el.
Grupul se asteapta, insa, ca piata franceza sa scada in acest an cu 6-7%, a adaugat Stoll.
Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule si Italia - 26.832.
Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in... mai mult
Marti, 03 Decembrie 2013, ora 19:17
Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.
Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care... mai mult
Miercuri, 08 Mai 2013, ora 13:58
Grupul auto francez Renault, ce detine in Romania marca Dacia, a inregistrat vanzari de 8,27 miliarde de euro in primul trimestru al acestui an, in scadere de 11,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, din cauza unui context european mai dificil decat se preconiza, insa cu toate acestea grupul a subliniat ca isi mentine obiectivele pentru 2013 si va continua extinderea sa pe piata internationala.
In primul trimestru inmatricularile grupului (marcile Renault, Dacia si Samsung Motors) au scazut cu 4,7% pana la 608.455 de unitati, pe o piata mondiala care a inregistrat o crestere de 0,7%. In timp ce in Europa inmatricularile au scazut cu 11,6%, Renault a inregistrat o crestere de 20,8% in regiunea Eurasia si o crestere de 9,1% in regiunea Euromed-Africa, transmite AFP.
"Intr-un context european dificil decat se preconiza, inmatricularile si cifra de afaceri au scazut in primul trimestru", a indicat Renault intr-un comunicat. "Cu toate acestea, gratie succesului inregistrat de noile produse, grupul si-a intarit pozitiile pe principalele piete si continua cresterea sa internationala", se mai arata in comunicatul Renault.
Grupul auto francez intentioneaza sa lanseze in Europa noi modele (Captur, Zoe, noul Clio Estate si noul Logan) precum si sa profite din plin de modelele lansate la finele lui 2012 (noul Clio si noul Sandero). Grupul Renault isi mentine obiectivele pentru 2013, respectiv cresterea inmatricularilor si inregistrarea unui rezultat pozitiv... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 09:35
Vanzarile PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto european, au scazut anul trecut cu 16,5%, din cauza reducerii cererii in sudul Europei si a suspendarii activitatii in Iran.
Anul trecut, vanzarile pe plan mondial ale PSA Peugeot Citroen au scazut la 2,97 milioane de vehicule, de la 3,55 milioane de vehicule in 2011, transmit Reuters si Bloomberg.
Compania franceza se asteapta la un declin suplimentar de 3-5% al pietei euro europene in 2013.
In schimb, vanzarile PSA Peugeot Citroen in China au urcat cu 9,4% in 2012, la 442.000 vehicule. Compania si-a reafirmat obiectivul de a realiza cel putin jumatate din vanzarile sale in afara Europei pana in 2015.
Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a estimat ca anul trecut vanzarile in Europa au scazut la aproximativ 12 milioane de vehicule, cel mai scazut nivel din 1995.
Comitetul constructorilor francezi de automobile (CCFA) a anuntat ca vanzarile auto in Franta au scazut in 2012 cu 14%. Livrarile Peugeot au inregistrat un declin de 18%, in timp ce vanzarile Renault au scazut cu 22%. Incluzand vehiculele comerciale usoare, piata franceza s-a contractat anul trecut cu 13%, cu un declin de 17% la Peugeot si 20% la Renault. mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2013, ora 14:18
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anuntat miercuri ca, in primele sase luni ale acestui an, vanzarile sale globale au scazut cu 3,3% in ritm anual, in principal din cauza vanzarilor slabe pe piata din Europa.
In primele sase luni ale acestui an, Renault a vandut 1,33 milioane vehicule, comparativ cu 1,37 milioane vehicule in perioada similara a anului trecut. Desi divizia internationala a inregistrat o crestere a vanzarilor de 14,3%, aceasta nu a putut compensa scaderea vanzarilor cu 14,9% in Europa. In prezent, vanzarile din Europa sunt responsabile pentru 47% din vanzarile totale ale Renault, fata de 39% in prima jumatate a lui 2011.
"Grupul se asteapta ca vanzarile din 2012 sa le depaseasca pe cele din 2011, cu conditia sa nu existe o noua deteriorare a situatiei pe piata din Europa", a declarat directorul de vanzari de la Renault, Jerome Stoll.
In 2011, Renault a inregistrat vanzari record de 2,72 milioane vehicule.
Potrivit estimarilor Renault, piata auto mondiala ar urma sa inregistreze o crestere de 5% in 2012, in conditiile in care in Europa se va inregistra un declin de 6-7%, iar piata auto franceza va cunoaste un declin de 10% - 11%. mai mult
Joi, 12 Iulie 2012, ora 10:46
Vanzarile la nivelul industriei auto din Europa vor inregistra o scadere de 3% in acest an, a declarat, luni, la Salonul Auto de la Detroit, directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
"Cel mai rezonabil scenariu (pentru vanzarile auto din Europa, n.r.) este o scadere de circa 3%", a spus el.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, are de asemenea asteptari slabe pentru anul acesta.
Marchionne, prezent la Detroit, a declarat reporterilor ca anul in curs nu va fi mai bun pentru industria auto din Europa comparativ cu 2011.
Fiat, care controleaza compania americana Chrysler, negociaza in continuare cu statul american un eventual imprumut pentru schimbarea echipamentelor fabricilor din SUA, astfel incat Chrysler sa poata produce autoturisme cu un consum de combustibil mai eficient. mai mult
Luni, 09 Ianuarie 2012, ora 21:45