Bulgaria si Romania aveau anul trecut cele mai slabe sisteme feroviare din Europa, conform indicelui 2017 European Railway Performance (RPI), publicat de firma de consultanta Boston Consulting Group (BCG), transmit site-ul swissinfo.ch si Xinhua.
Elvetia a avut si anul trecut cel mai bun sistem feroviar european, la fel ca si in 2012 si in 2015, cand au fost publicate precedentele rapoarte dedicate cailor ferate din Europa.
"Elvetia foloseste intensiv sistemul de cale ferata, in special pentru traficul de pasageri. De asemenea are un rating bun la calitatea serviciilor un calificativ foarte bun pentru siguranta", se arata in raportul BCG.
Ratingurile sunt de la 1 la 10 puncte. La categoria "cel putin sase puncte din zece" sunt cele mai bune sisteme feroviare europene: Elvetia (7,2 puncte), Danemarca (6,8 puncte), Finlanda (6,6 puncte), Austria si Germania (ambele cu 6,1 puncte), Suedia si Franta (ambele cu sase puncte).
In grupa de mijloc, categoria "4,5 - 6 puncte", se afla: Marea Britanie (5,4 puncte), Olanda (5,3 puncte), Luxemburg (5,2 puncte), Spania si Cehia (cinci puncte), Norvegia (4,9 puncte), Belgia (4,6 puncte) si Italia (4,5 puncte).
Sub 4,5 puncte sunt cele mai slabe sisteme feroviare europene: Lituania, Irlanda si Slovenia (toate cu 3,9 puncte), Ungaria (3,5 puncte), Letonia (3,4 puncte), Slovacia (3,2 puncte), Polonia (trei puncte), Portugalia (2,4 puncte), Romania si Bulgaria (ambele cu 1,9 puncte).
Raportul BCG pe 2017 ia in considerare... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2018, ora 09:58
Compania Nationala de Cai Ferate 'CFR' SA va transfera, incepand din anul 2014, serviciul de furnizare si gestionare a energiei electrice pentru sectorul feroviar catre SC Electrificare CFR SA, pe zona geografica a EON Energie Romania SA, in vederea pentru reducerii costurilor cu energia electrica.
Potrivit unui comunicat al CFR SA, aceasta masura operationala are drept scop imbunatatirea relatiei de business cu clientii CFR SA, prin reducerea costurilor percepute tuturor operatorilor de transport feroviar pentru consumul de energie electrica.
Compania precizeaza ca transferul activitatii de furnizare si gestionare a energiei electrice in sistemul feroviar, de la CNCF CFR SA catre SC Electrificare CFR, se va realiza in conformitate cu prevederile Legii nr. 211 din 24 mai 2006, privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de modernizare a retelei energetice Feroviare (2005) si prin respectarea Acordului de imprumut BERD din 2012, privind restructurarea financiara a CNCF CFR SA, conform caruia achizitionarea intregii cantitati de energie electrica necesara sistemului feroviar se va realiza prin intermediul SC Electrificare CFR SA, de pe piata OPCOM.
"Echipa manageriala a CFR SA va depune eforturi sustinute pentru stingerea obligatiilor financiare catre toti furnizorii de energie electrica, astfel incat in toate zonele geografice serviciul de furnizare si gestionare a... mai mult
Miercuri, 11 Decembrie 2013, ora 12:15
Rolling Stock Company, societate pentru inchirierea de locomotive si vagoane in exteriorul Romaniei infiintata in 2008 in parteneriat intre Grupul Grampet si CFR Marfa, a avut un profit de 4,5 milioane euro in 2012 si va incepe sa plateasca dividende.
Rolling Stock Company este o societate comerciala privata cu capital integral roman, avand ca actionari doua dintre cele mai importante firme de pe piata operatorilor feroviari, CFR Marfa si Grup Feroviar Roman - membra Grupului Grampet. CFR Marfa si-a adus aportul in material rulant din parcul rece (neutilizat) al companiei, in timp ce Grup Feroviar Roman a adus ca aport in numerar aproximativ 50 de milioane de euro.
"Parcul total al Rolling Stock Company este in prezent de 5.735 de vagoane. Potrivit informatiilor companiei, a fost reparat aproximativ 75% din materialul rulant al companiei in fabrici de reparatii din Romania. Conform planului de afaceri intocmit in 2008, societatea incepe sa fie profitabila. In 2012, profitul din activitate a fost de 19,4 milioane lei, adica aproximativ 4,5 milioane euro", a declarat Leonard Aurel, director general Rolling Stock Company.
Acesta a subliniat ca Rolling Stock Company a inregistrat rezultate care au depasit asteptarile initiale, intrucat rezultatele din prezent arata mai bine decat cele prevazute in planul de afaceri realizat in urma cu cinci ani.
La randul sau, directorul general al Grup Feroviar Roman, Sorin Chinde, a declarat ca astfel se dovedeste ca exista... mai mult
Duminica, 20 Ianuarie 2013, ora 15:58
CFR SA a acumulat datorii de 4 miliarde lei catre bugetul de stat din cauza subfinantarii si lipsei investitiilor, care sa asigure operatorilor servicii de calitate, permitandu-le sa creasca veniturile si astfel sa ramburseze datoriile catre CFR SA, iar aceasta sa achite la randul ei platile restante.
Datoriile de aproximativ 900 milioane euro reprezinta restante catre bugetul consolidat si fondul de risc inregistrate la sfarsitul anului trecut, din care 2 miliarde de lei sunt penalitati si majorari pentru neplata.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a pregatit un proiect de ordonanta pentru stergerea datoriilor prin conversia in actiuni, care a fost aprobat marti, in sedinta Executivului. Proiectul de ordonanta de urgenta s-a aflat si saptamana trecuta pe ordinea de zi a sedintei Cabinetului, dar decizia a fost amanata de premier.
Ministerul argumenteaza ca transformarea obligatiilor financiare in actiuni nu constituie ajutor de stat pentru ca CFR SA nu are competitori.
Institutia nu se afla la prima incercare de a rezolva problema datoriilor CFR, insa, dintr-un motiv sau altul, astfel de initiative nu au fost aprobate de Guvern, care nu a venit insa cu alternative pentru echilibrarea financiara a companiei. Astfel, datoriile si penalitatile numai catre stat au urcat an de an pana spre un miliard de euro.
Prima miscare de avengura in sistemul feroviar s-a produs abia in 1998, an in care SNTCFR a fost sparta in mai multe companii. SNTCFR avea... mai mult
Joi, 05 Aprilie 2012, ora 16:47
Avand probabil impresia ca nu suntem suficient de morti, Banca Mondiala vrea sa incerce sa ne mai dea o data in cap spre a se asigura de deplinul succes. Impresia este insa gresita. Noi - asa ca expresie eufemistica pentru economia romaneasca - suntem insa morti de-a binelea! Retetele din anii '90 prescrise de Banca Mondiala in materie de industrie, agricultura, banci, sistem energetic si transport feroviar au fost urmate cu scrupulozitate si rezultatele au fost maxime.
In cativa ani fosta industrie a fost demolata si nimic nu s-a pus in loc.
Agricultura a fost desfiintata si Romania, una dintre tarile cu pamanturile cele mai bune din Europa, traieste masiv din importuri agroalimentare.
Sistemul energetic a fost dezmembrat, asa cum a cerut Banca Mondiala, pentru ca partea sa rentabila - respectiv distributia - sa ajunga la straini, in timp ce statul a ramas cu productia, dar, fara banii din distributie, nu mai poate investi in dezvoltari si modernizari.
Intregul sistem bancar a fost preluat de banci straine, cu consecintele bine cunoscute de-acum de toata lumea.
Iar compania integrata ce administra caile ferate, dezmembrata si ea la sugestia Bancii Mondiale, a ajuns in faliment in toate componentele ei, accentuand prin implicatie dezastrul din sistemnul rutier.
Se insala Banca Mondiala daca crede ca mai avem nevoie de inca o lovitura in cap. Ne-a venit deja de hac definitiv de la primele lovituri.
Invazivitatea acestora n-a lasat spatiu de manevra. Cel mai... mai mult
Duminica, 27 Februarie 2011, ora 23:30