In strategia de marketing a oricarui magazin de retail, atragerea de noi clienti reprezinta un pilon-cheie pentru succesul business-ului pe termen lung.
Nu este suficient insa sa recurgi la metodele traditionale de promovare pentru a-ti asigura profitabilitatea afacerii, ci trebuie sa fii mereu la curent cu noile tehnici si strategii care iti pot propulsa business-ul, ii pot creste notorietatea si te pot ajuta sa ajungi la mai multi clienti.
Iata care sunt cele mai eficiente strategii de marketing pentru un magazin de retail si cum le poti pune in aplicare:
Atrage atentia asupra produselor si ofertelor tale
De multe ori, magazinele de retail pierd pentru ca nu stiu sa isi puna in valoare produsele populare in randul clientilor sau sa isi promoveze campaniile de oferte si reduceri. De exemplu, daca ai un butic discret deschis intr-un mall, s-ar putea sa iti fie greu sa concurezi de la egal la egal cu marile magazine, mai ales daca pozitia ta in complexul comercial nu este una cu vizibilitate.
In acest caz, va fi nevoie sa recurgi la masuri speciale de promovare pentru a atrage atentia asupra ta. Un roll-up banner amplasat la intrarea in mall, pe care sa iti expui cele mai bune oferte si sa le spui clientilor unde te pot gasi poate fi de mare ajutor pentru a-ti promova punctual campaniile de reduceri si pentru a-i indruma pe clienti mai usor spre magazinul tau.
Fii prezent in online
Un retailer care nu gaseste solutii prin care sa fie prezent si sa vanda... mai mult
Marti, 03 Septembrie 2019, ora 13:41
Campaniile de marketing online au devenit obligatorii pentru orice business care vinde pe internet, mai ales daca esti un magazin online. Rezultatele campaniilor depind foarte mult de dimensiunea bugetelor alocate si de modul in care este construit.
Specialistii din cadrul agentiei de marketing online Gun Media ne explica modul in care trebuie construit un buget de marketing si elementele care il influenteaza si ne ofera un exemplu care poate ajuta orice magazin online sa-si calculeze bugetele necesare in functie de asteptarile reale de la o campanie.
"Inainte de a demara orice campanie, trebuie sa-ti stabilesti obiective clare. Trebuie sa stii: cat iti doresti sa vinzi si cui doresti sa vinzi. Valoarea bugetului variaza in functie de nisa careia te adresezi, pentru ca fiecare segment vine cu propriul nivel de concurenta. De asemenea, bugetul este influentat si de politica de pret si de pozitionare. Acest lucru inseamna ca ai nevoie de acces la o baza de statistici cat mai bogata. Abia apoi poti incepe sa-ti calculezi bugetul necesar", declara Robert Trandafir, cofondator Gun Media si, totodata, coordonatorul campaniilor din cadrul agentiei.
Exemplu de calcul
Pentru a ajuta responsabilii de vanzari sa-si calculeze bugetele de marketing necesare si pentru a atinge rezultatele dorite, Gun Media a creat urmatorul exemplu simplificat care poate fi folosit drept model de calcul.
Sa spunem ca avem un magazin online care are 10 comenzi pe zi, respectiv 300 comenzi... mai mult
Joi, 30 Mai 2019, ora 14:30
Domeniul Dracula Danes este modelul unei afaceri romanesti de succes. De aproape 3 decenii, complexul turistic din inima Transilvaniei aduce impreuna oameni pasionati de bun gust, calitate, natura, experiente unice si echitatie.
Craft Interactive este alaturi de acest business de succes de 10 ani, contribuind la dezvoltarea sa pe plan local, dar, mai ales, in mediul online. In tot acest timp am lucrat cu drag si profesionalism la identitatea virtuala a Domniului Dracula Danes.
Am inceput 2018
Prin a analiza datele anilor trecuti. Lucram cu cifre si ne bazam foarte mult pe rezultatele evidente si concluziile clare pe care le putem avea doar raportandu-ne la analiza acestora.
Ce ne-am propus?
Daca in anii trecuti am innoit si actualizat site-ul Dracul.ro si am implementat un sistem eficient de rezervari online, in 2018 am dorit sa ne concentram pe crearea si consolidarea unei comunitati online si pe integrarea unor noi componente de comunicare online si sustinerea brand awareness-ului organic in motoarele de cautare, prin optimizare SEO sanatoasa. Toate acestea, adaptate schimbarilor de algoritmi prin care au trecut platformele de Social Media in anul ce tocmai s-a incheiat.
Pentru noi
Provocarile sunt un mod de lucru. A fost, deci, o chestiune de curaj si determinare sa lansam o pagina de Instagram dedicata Domeniului Dracula Danes in mijlocul valului, cand continutul platformei este tot mai bogat si calitativ.
Dincolo de fotografiile reusite si de... mai mult
Luni, 04 Martie 2019, ora 12:31
In ultimii ani, a devenit din ce in ce mai important sa ne adaptam strategia de marketing online la modul in care generatiile consuma continut si reactioneaza la acesta.
Generatia X, Generatia Z si Milenialii deopotriva petrec timp online si au dorinta de a face cumparaturi in acest mediu. O provocare pentru oamenii de marketing este sa grupeze toate aceste categorii de clienti in functie de perioada in care s-au nascut si sa li se adreseze "pe limba lor".
Inteligenta artificiala schimba, insa, regulile jocului.
Datorita algoritmilor de deep learning utilizati in campaniile de retargeting, putem raspunde nevoilor individuale ale fiecarui utilizator, indiferent de generatia pe care o reprezinta.
Cand un client intra intr-un magazin la intamplare, pentru simplul fapt ca ii iese in cale, dar iese fara sa cumpere nimic, omul de vanzari poate doar sa spere ca acesta va reveni.
Eventual, proprietarii vor lua in calcul sa redecoreze magazinul astfel incat sa arate mai atragator pentru trecatori. In universul e-commerce, lucrurile sunt diferite.
Clientii viziteaza magazinele deseori fara sa finalizeze o comanda, dar cu ajutorul instrumentelor de retargeting, se poate pastra mai usor legatura cu acestia.
Mai mult decat atat, datorita inteligentei artificiale, reclamele pot fi concepute astfel incat sa se potriveasca perfect nevoilor celor caruia ii sunt adresate.
Acest lucru este posibil prin utilizarea structurilor matematice inspirate din neuronii umani,... mai mult
Marti, 24 Aprilie 2018, ora 16:33
Crystal Dental Clinic creste nivelul stomatologiei de peste 17 ani, e una dintre cele mai dinamice clinici dentare din Bucuresti, 10 cabinete dotate cu echipamente stomatologice "state of art", o echipa de peste 20 de specialisti si o dorinta constanta de a face performanta.
Provocarea 2017
Construirea unui mix de marketing online integrat, pentru generarea de programari in clinica si pentru amplificarea brand awareness-ului.
Am pornit
In Martie 2017 in urma unui audit, implementand strategia de marketing digital. Preluasem atunci un site cu 2000 de vizitatori, iar in Aprilie, dupa ce activasem canalul Search Engine Marketing, dublasem traficul si implicit cererile de programari online.
A urmat apoi
Extinderea colaborarii, integrand solutia Craft Email Marketing in procesele de comunicare ale clinicii. In Iunie preluam comunicarea in retele sociale, mixand planurile lunare editoriale cu bugetul de advertising, accelerand cresterea programarilor si a awareness-ului online.
Promisiunea brand-ului
A fost sustinuta prin content marketing, publicand constant clipuri video si articole educationale in domeniul stomatologic, campanii de blogeri pentru vizibilitatea marita in sfera influencerilor si in motoarele de cautare.
Apoi am inceput constructia unui model de performance marketing, cu o echipa implicata in toate activitatile de marketing, optimizand constant comunicarea online si campaniile gestionate.
In iulie 2017
Eram deja o echipa... mai mult
Marti, 23 Ianuarie 2018, ora 11:45
In Romania, mediul online creste in mod constant, iar business-urile si brand-urile investesc bugete din ce in ce mai mari in campanii si solutii online prin care sa-si creasca vizibilitatea, sa interactioneze cat mai indeaproape cu audientele lor si, totodata, cu potentialii lor clienti.
Antreprenorii isi doresc sa investeasca in activitati online prin care sa-si duca afacerile la urmatorul nivel, iar specialistii care lucreaza in departamentele de marketing si comunicare au nevoie de o structura mai clara a strategiei de marketing online, astfel incat sa contribuie si mai mult la dezvoltarea companiilor pentru care lucreaza si sa ramana la curent cu cele mai noi trenduri din industrie.
Business-urile migreaza din offline spre online pentru ca intrevad posibilitatile avansate de masurare si de selectie si comunicare cu potentialii clientii pe care mediul digital le ofera.
Cu toate acestea si in ciuda posibilitatilor avansate de promovare, exista multi antreprenori si specialisti de marketing care pierd sume considerabile in online, iar asta se intampla fie pentru ca implementeaza campanii fara sa urmeze pe o strategie clara, fie pentru ca lucreaza cu agentii sau freelanceri care nu au suficienta experienta in digital.
Chiar daca informatiile despre marketing online sunt la indemana oricui, rezultatele ajung sa fie sub nivelul asteptarilor si a obiectivelor setate in prima instanta. Este important, atat pentru antreprenori cat si pentru specialistii de... mai mult
Vineri, 28 Aprilie 2017, ora 17:44
GPeC Summit se va desfasura in zilele de 11-12-13 Mai 2015, la Bucuresti, evenimentul sarbatorind 10 ani de existenta ai GPeC (Gala Premiilor eCommerce).
Invitatul special al GPeC Summit este geniul in marketing online, Neil Patel, care va vorbi pentru prima oara in Romania de pe scena GPeC. Atat Neil, cat si restul speakerilor invitati, sunt experti recunoscuti si urmariti online cu frecventa mare de intreaga industrie de e-commerce si marketing online din Romania.
8 experti de talie mondiala vin la GPeC Summit!
Neil Patel este co-fondatorul Crazy Egg, Hello Bar si KISSmetrics si unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri de marketing de peste hotare. Printre clientii sai se numara companii precum Amazon, NBC sau HP pe care i-a consiliat si i-a ajutat sa isi creasca vanzarile. Wall Street Journal l-a desemnat unul dintre cei mai influenti oameni din online, iar Forbes l-a plasat in top 10 marketeri online. Presedintele SUA, Barack Obama, l-a plasat in top 100 antreprenori sub 30 de ani.
Chris Goward este Presedintele WiderFunnel si creierul din spatele metodelor LIFT™ si Kaizen™. Chris a dezvoltat strategii de optimizare a conversiilor pentru clienti cum ar fi Google, Electronic Arts, Magento si BuildDirect.com si este autorul cartii "You Should Test That", un bestseller international despre cum orice afacere se poate imbunatati semnificativ prin A/B testing.
Craig Sullivan este, din 2006, unul dintre cei mai cunoscuti experti la nivel mondial in Analytics,... mai mult
Marti, 07 Aprilie 2015, ora 14:15
Companiile au invatat ca prin retelele de socializare se pot promova usor si ieftin. Campaniile de marketing pe Facebook ajung, de multe ori, la un numar mai mare de utilizatori decat o fac mediile clasice de publicitate.
Astfel, Facebook a devenit un camp de razboi pentru numeroase companii, in lupta pentru cele mai multe like-uri, scrie Business Insider.
Iata care sunt companiile cu cei mai multi fani pe Facebook, conform Likester AdCenter.
1. Coca-Cola - 47,6 milioane
Istoria paginii Facebook a Coca-Cola a inceput in urma cu patru ani si nu din initiativa companiei. Doi fani ai brandului nu erau prea incantati de prezenta Coca-Cola pe Facebook, asa ca si-au construit singuri o pagina.
In loc sa ceara inchiderea imediata a paginii, compania a decis sa lucreze impreuna cu cei doi impatimiti pentru a construi o pagina mai interesanta.
2. Disney - 37,8 milioane
Site-ul Mashable descrie pagina de Facebook a Disney drept "cea mai incantatoare strategie de social media de pe planeta".
Site-ul permite fanilor sa interactioneze cu compania, prin link-uri catre alte 268 de pagini unde acestia pot pune intrebari sau isi pot exprima parerea despre anumite produse.
3. Converse - 32,7 milioane
Converse incearca sa isi puna amprenta asupra paginii de Facebook prin evidentierea calitatilor brandului.
"Aducem ceva nou, ascultam mai mult decat vorbim. De asemenea, nu aducem alte campanii de promovare pe o platforma unde tot ce conteaza e... mai mult
Sambata, 18 August 2012, ora 10:30
Fie ca scriu mesaje scurte pe Twitter, posteaza informatii pe Facebook, trimit mai departe video-uri pe YouTube sau comenteaza pe bloguri, clientii unei afaceri se angajeaza zilnic in conversatii si impartasesc informatii, care se pot dovedi esentiale pentru succesul afacerii. Daca nu faci parte din aceasta conversatie, vei rata o ocazie de a-ti extinde baza de clienti, simplu si fara costuri.
Diferenta dintre marketing pe retelele sociale si e-mail marketing
Retelele sociale functioneaza ca un forum: oricine are o parere, o informatie sau un link de impartasit poate sa se alature conversatiei.
Partea mai putin buna este ca informatiile sunt perisabile iar aici apare diferenta intre retelele sociale si comunicarea prin e-mail.
Post-urile de pe retelele sociale dispar treptat, fiind mereu inlocuite de alte post-uri, mai recente iar tweet-ul de dimineata ar putea fi ratat de clientii care se logheaza dupa amiaza.
Folosind e-mailul, contactul cu utilizatorii devine mai apropiat.
Sfaturi pentru un mix de marketing online de succes
Fii acolo unde se afla clientii tai. Fiecare persoana are preferinta ei in ceea ce priveste obtinerea si schimbul de informatii.
Unii utilizatori prefera platforma de microblogging Twitter, altii stau cel mai mult timp pe Facebook, iar altii isi construiesc reteaua profesionala pe LinkedIn.
Scopul tau trebuie sa fie prezenta pe toate cele mai importante retele sociale, pentru a intra in contact cu cat mai multi potentiali clienti.
Foloseste-te... mai mult
Joi, 27 Mai 2010, ora 13:57