"Este mai mare daraua decat ocaua!". Fara sa fi auzit vreodata zicala romaneasca, seful companiei Ryanair, Michael O'Leary, tocmai a ajuns la aceeasi concluzie.
Acesta se plange ca plateste catre aeroporturi si autoritati mult mai mult decat incaseaza din vanzarea biletelor. "Practic, eu platesc calatorii ca sa zboare cu noi", s-a plans O'Leary, care spera sa ajunga la o intelegere cu operatorii aeroportuari pentru a imparti in mod echitabil veniturile obtinute impreuna, in acest fel putand sa ofere chiar si bilete gratuite, relateaza The Guardian.
Intr-o interventie avuta la conferinta Asociatiei Operatorilor Aeroportuari, seful Ryanair a anuntat ca marile aeroporturi din Europa i-au facut deja o oferta, iar o eventuala reducere sau abolire a taxelor aeroportuare i-ar putea permite sa-si atinga obiectivul de a oferi zboruri gratuite publicului.
"Pentru noi, provocarea consta in a reduce cat mai mult tarifele de transport. Am o viziune in care, in urmatorii 5 sau 10 ani, tarifele de transport pe liniile Ryanair vor fi zero, caz in care avioanele se vor umple la refuz, iar noi vom obtine profit impartind veniturile realizate de aeroporturi, inclusiv o parte din cele obtinute in retail si shopping aeroportuar", a explicat Michael O'Leary.
Compania sa va atinge 119 milioane de calatori urcati la bordul avioanelor in acest an, iar conducerea a decis sa mareasca flota de aeronave, pentru 2024 asteptandu-se sa transporte peste 200 de milioane de persoane.
O mare... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2016, ora 17:47
Cinci companii de transport aerian din Europa au lasat deoparte rivalitatea si au cerut Comisiei Europene sa intervina pentru a stimula competitia in sector.
Directorii generali ai IAG, Ryanair, easyJet, Lufthansa si Air France-KLM cer la unison reducerea unor costuri din industrie.
Cei cinci sefi de companii aeriene au initiat deja discutii cu comisarul european pentru Transport, Violeta Bulc, pentru a modifica legislatia UE in aceasta privinta, anunta ziarul The Telegraph.
In beneficiul pasagerilor
In cazul in care lobby-stii din industria de transport aerian vor avea castig de cauza efectul solicitarii lor ar urma sa se simta direct in buzunarul calatorilor.
"Noul comisar pentru Transport pregateste o strategie noua in aviatia europeana, dar trebuie sa intervina si pentru a incuraja competitia si sa ajute la reducerea unor costuri din aceasta industrie.
Ne referim la cele legate de monopolul aeroporturilor si furnizorii de servicii de control al traficului. Odata reduse tarifele acestea vom inregistra si o scadere a costurilor suportate de pasageri", sustin sefii celor 5 companii aeriene.
Patru puncte strategice
Operatorii aerieni sustin ca incurajarea transportului pe calea aerului in Europa poate fi realizata prin aplicarea a patru masuri importante in noua strategie gandita de Comisia Europeana.
Cei cinci sefi de companii aeriene i-au cerut comisarului Violeta Bulc sa creioneze o structura de control simpla si eficienta, sa reduca taxele de... mai mult
Miercuri, 17 Iunie 2015, ora 15:57