Din cand in cand, mai apare cate un articol pe internet care sustine faptul ca distributia de comunicate a murit. Ca este inutila si ineficienta. Bineinteles, aceste tentative nu sunt altceva decat incercari de a creste traficul pe website.
Din fericire, distributia de comunicate de presa este bine-mersi. Chiar si in conditiile in care mediul online a shimbat regulile jocului, comunicatele de presa s-au adaptat fara nicio problema. Astazi, comunicatele de presa pot ajuta o companie sa apara gratis in mass media si pot, de asemenea, atrage vizitatori catre website-ul propriu.
Motivele utilizarii distributiei de comunicate de presa sunt numeroase. Iata cateva dintre ele :
1. Orice tip de afacere poate utiliza distributia de comunicate de presa
Indiferent de natura activitatii sau de dimensiunile companiei, orice afacere poate apela la distributia de comunicate de presa. Orice firma are povestile sale, orice fondator are succese si esecuri. Chiar daca nu aveti o super poveste sau super campanie de impartasit, cu siguranta aveti lucruri pe care le puteti spune jurnalistilor si bloggerilor din industria dumneavoastra. De asemenea, este indicat sa impartasiti aceste aspecte pe blogul companiei. Conform studiilor, o companie cu blog se bucura de 55% mai multi vizitatori decat o companie fara blog.
2. Distributia de comunicate de presa nu este costisitoare din punct de vedere financiar
Marea majoritate a companiilor isi scriu propriile comunicate de presa.... mai mult
Vineri, 23 Mai 2014, ora 08:15
Ai creat o pagina de business pe Google+ pentru compania ta? Daca inca nu ai o pagina dedicata afacerii tale, te invit sa creezi una cat mai repede.
Google+ a inregistrat o crestere extrem de rapida, mult mai rapida decat estimau analistii si mult mai rapida decat Facebook si Twitter.
Stim toti cat de util este Google pentru afaceri. Pana la urma, care este cel mai popular motor de cautare? Google. Punctul forte, principal, al retelei Google+ este faptul ca va creste vizibilitatea website-ului tau in motorul de cautare Google. Daca utilizezi si Youtube cu succes, cu siguranta te vei bucura de prezenta pe prima pagina a motorului de cautare.
Seamana cu Facebook: Pe Facebook, oamenii pot "aprecia" pagina afacerii tale. Oamenii pot face acest lucru si pe Google+.
Dar nu este Facebook: Facebook a schimbat regulile jocului. Astazi, mesajele postate pe pagina de business vor atinge o audienta din ce in ce mai mica. Google+ insa doreste ca fiecare mesaj in parte sa atinga o audienta cat mai mare.
Este mai usor sa distribui postari decat pe Facebook: Precum Twitter, Google+ a creat un sistem de distribuire al postarilor mult mai tintit. Daca vei posta ceva legat de masini, urmaritorii tai vor putea distribui mesajul doar persoanelor interesate de masini.
Voi impartasi astazi 5 sfaturi pentru o utilizare eficienta a retelei Google+
1. Creeaza o pagina Google+ pentru afacerea ta
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa creezi o pagina de business... mai mult
Joi, 15 Mai 2014, ora 08:31
Twitter-ul este o retea de socializare unde utilizatorii schimba pareri, distribuie stiri sau informatii pretioase, totul in maxim 140 de caractere. Ca orice alta retea de socializare, Twitter-ul a devenit un instrument extrem de util mediului de business, tot mai multe companii sau manageri alegand acest canal de comunicare pentru a-si promova activitatea.
In Romania, desi numarul de utilizatori este destul de mic in comparatie cu alte tari, popularitatea Twitter-ului creste de la zi la zi. Ceea ce inseamna ca, in fiecare zi, Twitter-ul devine un instrument de business tot mai util.
Daca nu ai deja un cont pe Twitter, te sfatuiesc sa iti creezi unul cat mai rapid. Dureaza 5 minute si sunt doar cateva reguli pe care trebuie sa le respecti:
Creeaza contul pe numele tau - oamenii vor sa stie ca discuta cu alti oameni, nu cu persoane juridice.
Completeaza informatiile generale - scrie ce rol ai in firma, numele firmei si website-ul tau sau al firmei. De asemenea, nu uita sa mentionezi orasul in care locuiesti.
Utilizeaza o poza cu tine.
Stabileste-ti scopul prezentei pe Twitter - vrei sa iti promovezi firma sau sa afli stiri ? Vrei sa socializezi sau sa gasesti parteneri de afaceri ? In functie de scop, vei putea stabili pe cine urmaresti si pe cine nu.
Astazi voi impartasi 20 de sfaturi concrete pentru o activitate intensa pe Twitter:
1. Ofera solutii la problemele altora.
2. Fii util, ofera sfaturi si tips&tricks-uri, de preferat, din... mai mult
Luni, 05 Mai 2014, ora 13:10
LinkedIn este o retea extrem de utila mediului de business. Este, insa, din pacate, prea putin apreciata de oamenii de afaceri din Romania. Ca orice alta retea de socializare, LinkedIn reprezinta un canal de comunicare atat B2C, cat si B2B, canal de comunicare ce poate fi extrem de folositor daca este utilizat corect. In articolul de astazi voi oferi 9 sfaturi pentru o utilzare corecta a retelei Linkedin.
1. Stabileste foarte bine obiectivele prezentei tale pe LinkedIn
LinkedIn-ul este o retea de business extrem de complexa. Astfel, cei prezenti pe o astfel de retea pot gasi un job, pot gasi angajati performanti, parteneri sau clienti ideali. Ce asteptari ai tu de la o astfel de retea ? Esti aici pentru clienti sau pentru angajati ? Cauti parteneri din alte regiuni sau clienti din alte zone ale tarii ? Sau un mix ?
2. Posteaza o poza de profil, profesionala, cu fata ta
Indiferent ca esti in cautarea unui job sau ca esti antreprenor si ai propria afacere, ai nevoie de o poza profesionala cu fata ta deoarece oamenii tind sa vorbeasca cu...alti oameni. Cand creezi profilul pe LinkedIn, utilizeaza numele tau, nu numele firmei tale. Pentru compania pe care o conduci, vei putea crea o pagina speciala. Exact ca pe Facebook.
3. LinkedIn iti sustine networking-ul offline
Imagineaza-ti ca ai participat la un eveniment si ai obtinut peste 20 de carti de vizita. Nu ar strica sa intri pe calculator si sa te conectezi cu cei pe care abia i-ai intalnit. Pe langa faptul... mai mult
Vineri, 25 Aprilie 2014, ora 09:03
In articolele anterioare am discutat destul de mult despre importanta blogului in conducerea si promovarea unei afaceri. Pe scurt, blogul reprezinta cea mai potrivita metoda pentru pozitionarea unei companii drept expert in domeniul sau de activitate.
Foarte important de subliniat este faptul ca oamenii vor sa cumpere de la experti, au nevoie sa stie ca problemele lor vor fi rezolvate de catre cei mai buni. Tocmai din aceasta cauza, existenta blogului este o conditie esentiala pentru promovarea eficienta a companiilor din Romania.
In acest articol, as vrea sa impartasesc 10 idei pe baza carora poti scrie articole de blog de succes.
1. Interviuri
O idee foarte buna pentru urmatoarea ta postare pe blog o reprezinta interviurile.
Ai putea discuta cu alti experti din domeniul tau de activitate, cu parteneri, clienti sau chiar angajati. Publicul tau va avea astfel sansa sa citeasca si alte informatii interesante, care nu vin neaparat de la tine.
Iata cateva reguli pe care trebuie sa le respecti intr-un interviu:
Adreseaza intrebari relevante - cine este persoana respectiva, cu ce se ocupa, unde lucreaza, de ce lucreaza acolo, cand lucreaza. Incearca sa afli informatiile generale care vor ajuta cititorii sa plaseze interlocutorul intr-un anumit context. Oamenii tind sa inteleaga mult mai usor ce spune o persoana in momentul in care stiu foarte bine cine este persoana respectiva.
Incadreaza-te in nisa ta - poti solicita un interviu oricui si ii poti... mai mult
Marti, 22 Aprilie 2014, ora 08:19
Evenimentele de networking reprezinta o forma excelenta de promovare si de comunicare directa cu potentialii tai clienti. In Romania, numarul unor astfel de evenimente creste de la zi la zi. Un om de afaceri de succes este obligat sa participe la evenimente de networking daca doreste sa reziste pe o piata concurentiala, aflata in permanenta schimbare. De asemenea, oamenii de afaceri trebuie sa beneficieze de fiecare oportunitate de a face networking, indiferent cat de mica sau ciudata ar fi.
Dar cum te prezinti la un astfel de eveniment? Ce trebuie sa faci pentru a lasa o impresie buna? Care sunt strategiile care iti vor aduce clienti dupa un astfel de eveniment?
Iti voi impartasi astazi 5 strategii eficiente pentru un networking de succes.
1. Imbraca-te bine
Nu este nicio gluma, nu este nimic amuzant. Gandeste-te ca esti la un eveniment unde participa un numar foarte mare de persoane. Nu ai timp sa vorbesti extrem de mult cu fiecare persoana in parte. In aceste conditii, prima impresie joaca un rol extrem de important pentru viitoarele colaborari sau contracte semnate. In acelasi timp, vrei sa lasi impresia unui om de business de succes, serios.
Cum aplici aceasta strategie?
Imbraca-te business, cu o camasa si un sacou.
Fii foarte atent(a) la incaltari, reprezinta principalul articol vestimantar.
Fii foarte atent(a) la culori, evita sa iesi in evidenta datorita culorilor stridente.
2. Seteaza un numar magic
Inainte de a pleca de acasa,... mai mult
Vineri, 04 Aprilie 2014, ora 08:30
Nu exista solutie mai practica pentru o comunicare directa cu clientii decat campaniile de e-mail marketing. Aceasta strategie devine si mai puternica in momentul in care continutul transmis prin e-mail este un continut de calitate, ce cuprinde informatii pretioase pentru publicul companiei pe care o conduci.
De ce este e-mail marketing-ul atat de eficient?
Propune cel mai bun raport calitate-pret.
Oferind continuu continut de calitate, poti crea o lista cu urmaritori fideli.
Un numar mare de urmaritori presupune trafic pe website si o promovare "din gura in gura" eficienta.
Un numar mare de urmaritori presupune un numar mare de potentiali clienti
Continutul de calitate al e-mail-ului sporeste relatia dintre tine si urmaritorii tai prin:
Un subiect inspirat, ce va determina deschiderea e-mail-ului
Utilizarea unui ton distinctiv, ce va determina citirea atenta a e-mail-ului
Transmiterea informatiilor de calitate
Foarte important de retinut este faptul ca succesul unei campanii de e-mail marketing depinde in mod decisiv de calitatea continutului. De asemenea, tot mai multe companii apeleaza din ce in ce mai des la o astfel de strategie. Tocmai din aceasta cauza, campania ta trebuie sa iasa in evidenta. Si cea mai buna forma prin care poti iesi in evidenta este ca, din cand in cand, sa-i oferi cititorului o prajiturica: un e-book, un material video, un material audio sau un infografic. In acest mod, ii vei castiga increderea si va deschide fiecare... mai mult
Vineri, 28 Martie 2014, ora 08:31
Mediul online a schimbat radical regulile de PR si marketing. Companiile au astazi sansa de a comunica mai usor si mai direct cu publicul sau. Conform studiilor Google, o persoana realizeaza pana la 10 cautari inainte de a decide achizitionarea unui produs sau serviciu.
In conditiile in care concurenta este din ce in ce mai acerba si publicul devine din ce in ce mai atent la investitiile pe care le face, doar companiile care inteleg importanta mediului online vor rezista pe piata. Voi prezenta astazi 7 strategii puternice pentru un PR ONLINE eficient.
1. Birou de presa pe website
Biroul de presa online reprezinta acea componenta a website-ului creata special pentru mass media. Partea interesanta este ca nu doar jurnalistii viziteaza biroul de presa online, ci si clientii sau potentialii clienti.
David Meerman Scott scrie in cartea sa " Noile reguli de PR si Marketing " ca " oamenii care vor sa afle mai multe detalii despre o companie, viziteaza, aproape de fiecare data, biroul de presa online."
Ce trebuie sa contina un biroul de presa online eficient?
Comunicate si conferinte de presa online
Informatii generale despre companie si produse/servicii
Continut multimedia : poze, materiale video si audio
Call to Action pentru jurnalisti: interviuri, demonstratii ale produsului
2. Comunicate de presa online
Comunicatele de presa online ofera companiilor posibilitatea de a comunica direct, atat cu jurnalistii, cat si cu potentialii sau actualii... mai mult
Vineri, 21 Martie 2014, ora 08:37
Daca ar fi sa definim simplu complexa activitate de relatii publice, ar trebui sa formulam cam asa: Fa un lucru bun si vorbeste despre acesta! Acest lucru presupune sa cream si sa comunicam un anumit tip de imagine clientilor nostri.
De ce imagine? Pentru ca vinde, atrage clienti noi, pastreaza actualii clienti, atrage angajati performanti si pastreaza angajatii motivati.
Activitatea de relatii publice sau arta comunicarii cu publicul are ca principal obiectiv crearea, cresterea si intretinerea imaginii persoanelor fizice si juridice.
La inceputul activitatii mele de consultant in relatii publice, cand un potential client ma intreba ce este PR-ul, ii ofeream aceasta definitie si ii urmaream atent nedumerirea. Dupa cateva astfel de intalniri am inteles foarte clar care era problema: definitia mea era mult prea vaga. Am reusit insa sa identific cinci motive pentru care orice companie trebuie sa apeleze la un consultant in relatii publice, motive pe care le voi prezenta mai jos.
1. PR-ul te poate ajuta sa obtii aparitii gratuite in mass media
Aparitiile gratuite in mass media sunt extrem de importante pentru imaginea companiei pe care o conduci. Si nu, nu ma refer la acele aparitii care au la baza o relatie in managementul unui ziar sau o vorba buna cu un jurnalist intalnit la o petrecere, sambata seara. Acesta nu este PR si efectele vor fi nule.
Si totusi de ce este important ca firma ta sa apara GRATUIT in mass media:
Credibilitate - jurnalistii nu... mai mult
Miercuri, 12 Martie 2014, ora 10:30