Turistii chinezi aleg sa viziteze Europa intr-un numar din ce in ce mai mare. Dar "batranul continent" pare sa ii atraga in primul rand prin cunoscutele magazine de lux precum Galeriile Lafayette sau Harrods si nu prin obiectivele turistice istorice sau culturale.
Europa va fi printre principalele destinatii turistice pentru cei 94 de milioane de turisti chinezi care vor calatori in strainatate pana in 2015, potrivit companiei de consultanta McKinsey, scrie Bloomberg.
Insa programul excursiilor de grup arata ca acestia vor petrece zile intregi la cumparaturi in magazinele de lux, in timp ce vizitele la obiective precum Turnul Eiffel sau Muzeul Louvre sunt inghesuite in cadrul acestui interval.
Aceasta noua tendinta sprijina cresterea vanzarilor din Europa si ofera perspective foarte bune brandurilor de lux europene precum Prada sau Gucci, in ciuda crizei economice din Europa.
Aproape o treime din cumparatorii de bunuri de lux din China isi vor face cumparaturile in Europa pana in 2013, in crestere cu 20% fata de anul trecut, estimeaza McKinsey.
"Se prefera din ce in ce mai mult consumul in afara Chinei. Este mai 'cool' sa spui ca ti-ai cumparat o geanta Vuitton de la Paris, decat din China", a declarat un reprezentant al HSBC din Hong Kong.
Cumparatorii chinezi sunt responsabili pentru 25% din vanzarile de pe piata mondiala a produselor de lux, in timp ce cu doar zece ani in urma, numarul lor era de doar 10%.
Tinand cont ca turistii chinezi din... mai mult
Vineri, 18 Ianuarie 2013, ora 17:59
LVMH, cel mai mare grup producator de bunuri de lux, a anuntat o crestere peste estimari a veniturilor pe primul trimestru al 2012, datorita unei accelerari a cererii de pe pietele emergente ale lumii.
Venitul companiei a crescut cu 25% pana la 6,58 miliarde de euro, a anuntat miercuri compania cu sediul in Paris. Analistii intervievati de Bloomberg estimau un venit mediu de 6,39 miliarde de euro pentru aceasta perioada, scrie Bloomberg.
Vanzarile companiei au crescut cu 14 procente, in crestere de la cele 12 puncte procentuale castigate la finalul ultimului trimestru al 2011.
Cererea pentru produsele LVMH este in crestere in ciuda efectului asupra puterii de cumparare, a incetinirii economiei chineze si a crizei datoriilor suverane din Europa.
"LVMH a continuat in 2012 pe acelasi trend pe care a terminat anul 2011, cu cresteri rapide pe piata asiatica si in SUA, dar si in Europa, in ciuda mediului economic", scrie in comunicatul de presa al companiei.
Conform estimarilor, piata bunurilor de lux ar putea inregistra o crestere de 10 procente in 2012, sustine analistul CA Cheuvreux, Thomas Mesmin.
Lantul de cosmetice Sephora si magazinele duty-free DFS au inregistrat cresteri in vanzari de 18%. Aceste magazine din aeroporturi sau alte locatii au inregistrat cresteri substantiale pe masura ce turismul in Asia a cunoscut un avant, mai ales in Hong Kong si Macao. Cresterea consistenta inregistrata si de Sephora, indica cota de piata in crestere in diverse... mai mult
Miercuri, 18 Aprilie 2012, ora 12:31
Succesul brandurilor de lux din Spania s-a impus prin ofertele de turism de tip "city break", excursii de weekend destinate exclusiv shopping-ului pentru produsele de lux din Spania.
In ciuda crizei datoriilor suverane din Europa, brandurile de lux din Spania au inregistrat cresteri ale veniturilor cu 25% in 2011. Numarul mare de turisti din China, Japonia sau Rusia interesati sa cumpere haine produse de designerii locali de moda au compensat declinul general al consumului spaniol, scrie Cpp-luxury.
In 2011 s-au cheltuit 4,5 miliarde de euro pe produse de lux in Spania, o pondere ridicata avand-o turismul de lux in regiunile Barcelona, Marbella si Madrid.
Anul trecut, brandurile spaniole de lux precum Loewe, Numanthia, Lladro, Carrera y Carrera, Natura Bisse, Pagos Marques de Grinon sau Sotogrande s-au organizat intr-o asociatie pentru a-si promova imaginea in strainatate.
Asociatia, numita "Circulo Espanol del Lujo Fortuny" sau Cercul spaniol al luxului si bogatiei, s-a alaturat atat oganismelor de profil din SUA cat si celor de pe piata europeana, in Franta, Anglia si Italia. Aceste organisme sunt formate din companii care detin 80% din cota de piata la nivel mondial.
Guvernul spaniol a vorbit despre un posibil sprijin pentru brandurile de lux. Acest ajutor guvernamental va fi axat pe promovarea brandurilor in strainatate, atat pentru exporturi, cat si pe importurile de turism.
Guvernul, dar si reprezentantii Lujo Circulo cred ca aceasta este una... mai mult
Luni, 20 Februarie 2012, ora 13:44