Spre finalul anului trecut, aproape una din zece plati online a fost realizata de pe dispozitive mobile, dublu fata de ianuarie 2013
Aproape una din zece plati online, respectiv 8%, au fost realizate de pe dispozitive mobile la spre finalul anului 2013, dublu fata de prima luna.
Numarul platilor online de pe dispozitive mobile se va dubla in 2014, la un total de peste un milion de tranzactii, pe masura ce tot mai multi comercianti online vor investi in dezvoltarea de versiuni mobile ale site-urilor proprii, apreciaza NETOPIA mobilPay, important procesator de plati online prin card.
"In prezent, numarul tranzactiilor online de pe smartphone sau tableta se afla intr-o crestere puternica, semn ca utilizatorii nu numai ca s-au obisnuit cu efectuarea de plati online, dar si ca tot mai multi dintre acestia prefera sa faca acest lucru de pe un dispozitiv mobil. Pentru acest an, apreciem ca rata medie a cumparaturilor online de pe dispozitive mobile se va dubla, la peste 12% la nivelul intregii piete", a declarat Antonio Eram, CEO si fondator NETOPIA mobilPay.
Majoritatea tranzactiilor online"mobile", realizate de pe smartphone
In 2013, volumul pietei locale de plati online cu cardul s-a ridicat la circa 7 milioane de tranzactii, dintre care peste 400.000 de tranzactii au fost realizate de pe dispozitive mobile, nivel calculat la o rata medie anuala de 6%.
In ceea ce priveste ponderea tranzactiilor online realizate de pe dispozitive mobile, aproximativ 60%... mai mult
Marti, 04 Februarie 2014, ora 12:45
Comertul online cunoaste cea mai mare si rapida dezvoltare din domeniu, daca sunt luate in calcul volumul si dinamica marfurilor tranzactionate prin comertul electronic.
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research, citat de Adevarul mai mult de 86% din romanii care locuiesc in orase prefera Internetul in cumparaturile lor si peste 70% prefera plata din portofel in locul cardului.
Astfel, 86,2% din esantion (utilizatorii de Internet din mediul urban) au realizat pana in prezent cumparaturi online, dar la momentul platii 70% au preferat banii gheata si doar 25% au achitat cu cardul.
Citeste mai multe despre Paradoxul romanesc - cumparam online, dar platim cu bani cash pe Ziare.com. mai mult
Marti, 29 Octombrie 2013, ora 10:09
Procesatorul de plati online PayU Romania va activa platile cu carduri cu rate emise
de mai multe banci din Romania. In oferta sa se afla deja platile prin carduri cu rate BRD Finance, emise de Banca Transilvania si Credit Europe Bank.
"PayU ofera magazinelor online cu care colaboreaza posibilitatea de a include in lista metodelor de plata carduri cu rate nu doar emise de Credit Europe Bank (CardAvantaj) ci si de BRD (prin BRD Finance) si Banca Transilvania (carduri Star BT). Vor urma parteneriate si cu alte banci in viitorul apropiat", au anuntat reprezentantii PayU.
Potrivit PayU, platile prin carduri BRD Finance sunt posibile inca de la jumatatea anului 2012. In prezent, peste 100 de comercianti (magazine online) au ales platile cu carduri cu rate prin PayU, iar pana la finalul anului operatorul estimeaza un numar de 300 magazine online din portofoliul PayU care vor oferi cumparatorilor posibilitatea platii online prin carduri cu rate.
PayU a intermediat anul trecut plati in valoare de 176,4 milioane euro pe piata din Romania, ajungand la peste 2,8 milioane de tranzactii si la o cota de 80% din volumul total al Romcard. Din 2006 pana in prezent, compania a procesat 87% din volumul total al platilor online declarat de catre jucatorii din piata.
PayU este furnizor de solutii eCommerce integrate, detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu operatiuni in 131 de tari in domenii ca media, Internet sau eCommerce. PayU desfasoara operatiuni de integrare... mai mult
Marti, 21 Mai 2013, ora 16:39
Volumul platilor online cu cardul a crescut cu 38% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011.
Astfel, conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.
Platile online cu cardul vor atinge 5 milioane de tranzactii in 2012
"In aproape sapte ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza", a declarat Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU.
Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
"Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont", a declarat directorul general al Romcard, Marin Mitroi.
Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile... mai mult
Luni, 08 Octombrie 2012, ora 14:46
Tentativele de frauda la plata online in magazinele care lucreaza cu platforma de comert electronic ePayment au fost in 2011 mai putine cu 15% fata de anul anterior. Sistemul anti-frauda ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro.
In fiecare luna fiind identificate in medie 400 de tentative de frauda.
La numarul tentativelor de frauda identificate automat sau manual de catre specialistii ePayment in securitate la plata online, se adauga un numar mediu de peste 15.000 de incidente de plata procesate de catre operatorii companiei in 2011.
Timpul mediu de raspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzactiilor care au fost recuperate astfel de catre departamentul suport pentru clientii ePayment se ridica la alti 520.000 euro in 2011.
Principalele tipuri de incidente intalnite de catre operatorii de la ePayment Hotline in 2011 au fost legate de:
- Neautorizare la plata online (introducerea gresita a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuza tranzactia, cardul are o limita de suma pentru tranzactii online etc.)
- Incidente legate de 3D Secure (cum se stabileste parola sau cu cine? cum functioneaza?)
- Detalii legate de plata online (verificarea detaliilor din comanda, clientul doreste sa se asigure ca plata este finalizata etc.)
Domeniile cele mai interesante pentru cei care au incercat sa pacaleasca vigilenta sistemului de securitate ePayment au fost:... mai mult
Miercuri, 18 Ianuarie 2012, ora 15:10
Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011 o crestere de 24% fata de anul anterior, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform Romcard.
Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vanzari fiind inregistrate in mai, iunie si iulie, cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
Cresterea realizata la nivelul anului 2011 a fost impulsionata de o serie de campanii si promotii desfasurate de jucatorii din industrie. Totodata, spre deosebire de alti ani, cand doar anumite domenii inregistrau evolutii spectaculoase, in 2011 cresterea s-a manifestat in aproape toate domeniile. Astfel, in 2011, s-au inregistrat cresteri mari la flori - 29,62%, jucarii - 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT - 32%.
De asemenea, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit, donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010 la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment.
Cele mai mari valori medii pe tranzactie au fost inregistrate in turism, software, segmentul IT&C si cel al jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi carti, bilete la spectacole, cupoane... mai mult
Miercuri, 11 Ianuarie 2012, ora 11:59
Romanii au comandat si platit online inainte de Craciun cadouri de pe site-urile de reduceri, bilete de avion si vacante de ultima ora, diverse servicii si bilete la concerte sau spectacole.
Potrivit unui raport ePayment, in perioada 1-25 decembrie 2011, romanii au achizitionat online predominant cupoane de pe site-urile de reduceri (19% din totalul tranzactiilor), bilete de avion si vacante (18% din totalul tranzactiilor).
Pe locurile urmatoare in top se clasifica serviciile (8%) si produsele din categoria divertisment (bilete la spectacole) cu o pondere de 4%.
Totodata, in perioada 1-25 decembrie 2011 numarul tranzactiilor a crescut fata de intervalul de timp similar din 2010 cu aproape 18%, desi tendinta de a cumpara mai mult online in noiembrie decat in luna decembrie s-a mentinut si in acest an.
In ansamblu, de la an la an se observa o tendinta de crestere a numarului de cumparatori care aleg sa achizitioneze online cadourile de Craciun pentru cei dragi, tendinta reflectata atat de volumele tranzactionate, cat si de numarul comenzilor efectuate. Cumparatorii inteleg acum avantajele achizitionarii si platii online: rapiditate, confort, oferta variata de produse, preturi de multe ori mai mici.
"Internetul nu poate inlocui sentimentul de goana dupa cadouri, asa cum il poate resimti oricine a fost la cumparaturi in magazinele traditionale, inainte de Sarbatori, dar este, cu certitudine, un mediu unde poti gasi mai multe produse in acelasi loc, unele fiind... mai mult
Miercuri, 28 Decembrie 2011, ora 13:00
Platile online cu cardul au crescut in primele noua luni cu 11%, la 121,4 milioane euro, conform datelor Romcard, citate de furnizorul de solutii de profil ePayment, transmite Mediafax.ePayment a procesat 89% din volumul platilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, in urcare cu 13%.
"Desi 2011 este un an marcat de instabilitate economica, industria comertului electronic si-a pastrat ritmul de crestere de doua cifre si ramane o piata in plina dezvoltare.
Ma refer in primul rand la cresterea interesului companiilor care se orienteaza astfel catre un nou canal de vanzare si promovare, dar si la cresterea competitiei in industrie, in special din partea bancilor care se arata acum mult mai interesate in dezvoltarea si promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decat benefic industriei", a declarat Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membra a PayU Group.
Alta tendinta in industria comertului electronic este diversificarea cosului de cumparaturi.
"Conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializeaza flori, carti si cadouri au crescut cu 75%, 76% si respectiv 64%, iar cresteri semnificative s-au inregistrat, de asemenea, si pe alte categorii de produse, precum jucarii (56%) sau confectii (24%), valoarea cosului mediu crescand, de asemenea, cu 21% si atingand valoarea de 69 euro", se precizeaza in comunicat.
Pentru finalul anului, Romcard si ePayment isi mentin estimarile privind o crestere a pietei comertului electronic cu plata online la... mai mult
Luni, 10 Octombrie 2011, ora 14:17
Volumul platilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro in primele sase luni ale acestiu an, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat emis joi de ePayment. Prin ePayment au fost procesate peste un milion de tranzactii cu o valoare de 71,2 milioane euro, informeaza NewsIn.
"Numarul tranzactiilor a cunoscut o crestere usoara, de 8%, inregistrandu-se aproape 1,3 milioane de tranzactii, conform statisticilor Romcard.
Platforma ePayment a procesat peste un milion de tranzactii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numarul persoanelor care au ales sa plateasca online prin ePayment crescand cu 10% fata de acceasi perioada a anului trecut", se arata in comunicat.
Reprezentantii ePayment spun ca platile online sunt dominate in continuare de comenzile pentru achizitionarea de pachete turistice si bilete de avion, plata facturilor la utilitati, servicii si telecomunicatii.
Spre deosebire de media de crestere a intregii piete, in primele sase luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%.
Astfel, sectorul serviciilor (acces la continut, hosting, asigurari etc) a inregistrat o crestere de 63% a numarului de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vanzari de flori a crescut cu 28% iar cartile cu 26%.
Se remarca de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizatii neguvernamentale introducand optiunea de donatii online, fapt ce a dus la o... mai mult
Joi, 07 Iulie 2011, ora 14:51