Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cate masini B-Max vrea sa vanda Ford in Romania

Cate masini B-Max vrea sa vanda Ford in Romania


Ford Romania a inregistrat pana in prezent circa 100 de comenzi la nivel local pentru modelul B-Max, unde estimeaza ca va livra 400 - 500 de unitati pana la finele primului trimestru al anului viitor. In acelasi timp, lansarea tarzie a programului Rabla in acest an si incertitudinele legate de numarul tichetelor au generat confuzie in piata, clientii amanand achizitiile, spun oficialii Ford.

Masinile B-Max vor fi livrate catre dealerii din Romania in septembrie, iar pana atunci noul model va fi expus la diverse evenimente. In cadrul unui eveniment desfasurat saptamana trecuta, compania a inregistrat peste 1.000 de cereri de test-drive, de zece ori peste nivelul preconizat, potrivit sursei citate.

Astfel, comenzile sunt "in grafic" cu nivelul anticipat de companie, insa interesul pentru testarea masinii a depasit asteptarile.

Ford Romania va produce 60.000 de unitati in acest an, numarul acestora urmand sa creasca in 2013, a spus Zoltan Brassai, directorul general Ford Romania.

Motorul EcoBoost produs la fabrica din Craiova, premiat pe plan international

Ford Romania a inceput in luna mai productia motorului EcoBoost de un litru la Craiova, desemnat "Motorul International al Anului" pentru 2012 de catre revista Engine Technology International. Brassai a spus ca Ford vrea sa produca intre 800.000 si 1,3 milioane de propulsoare in intervalul 2012-2015, la fabricile din Craiova si Germania.

Constructorul auto american a anuntat la finele lunii iunie ca va produce inca un tip de motor la Craiova, de 1,5 litri, acesta urmand sa intre in productia de serie la inceputul anului viitor.

Veniturile Ford Romania au crescut cu 31% anul trecut

Potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante, veniturile Ford Romania au avansat anul trecut cu 31%, de la 864,1 milioane lei la 1,13 miliarde lei, iar pierderile au crescut cu 70%, de la 275,9 milioane lei la 471,3 milioane lei.
Brassai nu a dorit sa ofere prognoze legate de indicatorii financiari ai companiei, invocand politicile stabilite la nivel de grup.

Ford estimeaza ca 95% din productia de masini si motoare de la Craiova, unde lucreaza in jur de 4.000 de oameni, va fi orientata catre export.

Conform datelor APIA, vanzarile totale de autovehicule din Romania au scazut cu 7,4% anul trecut, la 110.668 de unitati, iar Ford a livrat 5.547 unitati, echivalentul unei cote de 5,9%. Raportat la numarul de inmatriculari, constructorul auto american a inregistrat anul trecut o cota de 6,2%, potrivit datelor companiei.

Brassai: Este necesar ca programul Rabla sa fie clar definit si predictibil

Lansarea tarzie a programului Rabla in acest an si incertitudinele legate de numarul tichetelor au generat confuzie in piata, clientii amanand achizitiile, iar in eventualitatea sistarii proiectului dealerii si consumatorii trebuie sa se adapteze "noii realitati", potrivit Ford Romania.

"Daca Rabla se mai da, bine, daca nu se mai da, e tot ok. E o realitate noua. Eu cred ca Romania a sustinut cel mai mult acest program. In Italia programul a tinut doi ani, in Germania un an. In Romania dureaza de cinci ani si oamenii s-au obisnuit asa. Eu nu stiu daca mai exista buget pentru acest program sau nu, sau care este angajamentul cu FMI, insa claritatea si predictibilitatea sunt foarte importante in acest business. Daca realitatea noua este fara Rabla, atunci ne vom adapta cu totii. Si noi, si clientii, iar viata nu se opreste. Confuzia este ceva mai rau decat o realitate noua", a declarat Zoltan Brassai, directorul general Ford Romania.

Unul din motivele scaderii pietei auto in 2012 a fost reducerea numarului de clienti privati din cauza lansarii tarzii, in aprilie, a programului de innoire a parcului auto Rabla, a afirmat reprezentantul companiei. Scaderea clientilor persoane fizice a fost compensata insa, partial, de cresterea numarului de flote.

"Daca si clientii privati ar cumpara masini noi am avea o crestere, pentru ca flotele au crescut", a spus reprezentantul constructorului auto american.

El a afirmat ca in loc de 40.000 de masini vandute prin Rabla anul trecut, in 2012 vor fi doar 15.000 de unitati, dar livrarile de flote vor contribui in acest an la atingerea unui volum total al pietei de 94.000 - 95.000 de unitati.

Programul Rabla 2012 a inceput in aprilie, fondurile destinate acestuia putand acoperi casarea a 30.000 de masini vechi. In mai putin de o luna, conform statisticilor Ministerului Mediului, au fost acoperite costurile pentru scoaterea din uz a aproape 12.000 de masini.

Campanie lansata de Ford in cadrul programului Rabla

Brassai a aratat ca Ford a lansat o campanie, derulata in lunile iulie-august, prin care compania suporta valoarea celor trei tichete de la stat, scazandu-le din pretul de vanzare al masinii, indiferent de model, pentru toti clientii persoane fizice.

"Noi n-am asteptat sa vedem ce se intampla cu Rabla", a spus el. Targetul de vanzari pentru luna iulie este de 600 de unitati, fiind mai scazut in august, din cauza perioadei de concedii, potrivit sursei citate.

Alt factor care influenteaza negativ vanzarile de masini noi este reprezentat de inmatricularile de vehicule second-hand.

"Nu este bine sa facem din Romania cimitirul masinilor germane, sau din Franta sau din Vestul Europei. Nu este bine pentru Romania, nu e bine pentru economia romaneasca, nu este bine pentru job-urile locale. Avantajul unei masini noi nu este doar siguranta sau protejarea mediului, ci si asigurarea de locuri de munca la dealeri si producatori, TVA pentru stat", a spus Brassai.

Astfel, ar fi indicat ca autoritatile sa nu schimbe regulamentul privind importul de unitati second-hand, in conditiile existentei unor cereri de scadere a taxelor de inregistrare.

Pe de alta parte, cel mai important factor pentru sustinerea productiei auto locale este reprezentat de dezvoltarea infrastructurii, potrivit sefului Ford Romania.

"Infrastructura este extrem de importanta, nu doar pentru Ford, ci pentru a atrage investitii in Romania. Calitatea oamenilor este foarte buna, locatia geografica a Romaniei este foarte buna, costurile de productie sunt bune, iar daca ai si o infrastructura buna, ai o pozitie extrem de competitiva ca tara, pentru a atrage investitii", a spus el.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1833 ori