Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara intentioneaza sa introduca softuri specializate pentru a monitoriza si controla traficul de mare tonaj pe drumurile nationale din judet.
Softurile,
care urmeaza sa controleze traficul de mare tonaj pe drumurile
nationale, au fost prezentate Directiei Regionale de Drumuri si Poduri
(DRDP) Timisoara de catre firme producatoare din Ungaria si Romania.
"Aceste softuri pot detecta din mers, fara a mai fi nevoie de oprirea
vehiculului, viteza de deplasare, identificarea placutei de
inmatriculare, pana la o viteza de 150 de km/h, greutatea poate fi
masurata in mod dinamic, distanta intre axe, banda de circulatie,
lungimea vehiculului. Aceste sisteme pot prezenta valorile de traffic
si pot verifica daca vehiculul poseda rovigneta corespunzatoare
categoriei", a transmis, printr-un comunicat de presa, directorul DRDP
Timisoara, Ioan Malita.
Masura
a fost luata ca urmare a problemelor cu care se confrunta cei care se
ocupa de trafic, probleme ce vizeaza activitatea de control a
traficului de mare tonaj pe drumurile nationale. "Cea mai mare problema
in acest sens o constituie sustragerea conducatorilor auto de la
verificarile efectuate de reprezentantii agentiilor de control din
subordinea DRDP. Acestia opresc masinile si stationeaza in diferite
zone, pana la trecerea controlului, pentru ca apoi sa se puna in
miscare, evitand astfel cantarirea", se arata in comunicatul de presa, citat de NewsIn.
Traficul
greu a crescut de la 516.295 de masini grele in 2006, la 793.639 in
2007, dintre care 1,3 % au fost masini care au avut depasiri de
greutate. Scopul verificarilor masinilor de mare tonaj este protejarea
infrastructurii rutiere, deoarece, potrivit specialistilor DRDP, un
camion de 46 de tone distruge drumul precum 1.000.000 de autoturisme.
Masura
a fost discutata in cadrul unei mese rotunde organizate la DRDP
Timisoara pe tema evolutiei traficului in punctele de trecere a
frontierei si pe reteaua interna de drumuri nationale in perioada
2005-2007. La intalnire au participat reprezentanti ai Companiei
Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale Romania, ai Autoritatii
Rutiere Romane, ai Politiei de Frontiera Timis si Bihor, ai Registrului
Auto Roman, precum si ai Politiei Rutiere din Timis, Arad, Hunedoara si
Caras - Severin.
Directia
de Drumuri din Timisoara ar deveni prin introducerea acestor programe,
directie "pilot" la nivelul intregii tari, care va folosi astfel de
softuri de verificare a masinilor in trafic.