Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Parcul auto national a ajuns la 5,71 milioane de masini, peste jumatate mai vechi de zece ani

Parcul auto national a ajuns la 5,71 milioane de masini, peste jumatate mai vechi de zece ani


Parcul auto national din Romania a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unitati, in crestere cu 26,8%, comparativ cu 2007, peste jumatate dintre autovehicule fiind masini mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Situatia oficiala a parcului auto national a devenit publica si oficiala pe site-ul DRPCIV in urma cu sase ani, iar statistica din 2007 arata ca, la nivel national, romanii detineau peste 4,5 milioane de autovehicule, din care 2,03 milioane de unitati aveau o vechime de peste 10 ani. Tot la capitolul vechime, 886.604 de exemplare erau inregistrate ca masini de peste 20 de ani.

Un an mai tarziu, numarul de autovehicule inregistrat in Romania depaseste bariera de cinci milioane, ajungand la 5.071.697 unitati. Romanii au continuat sa fie amatori de masini second-hand, respectiv 2.149.507 unitati, jumatate dintre acestea fiind incadrate in intervalul de vechime 6-10 ani, iar peste 3,12 milioane unitati erau alimentate pe benzina.

Trendul ascendent al parcului auto din Romania continua si in 2009, cand cu aproape 5% peste nivelul din anul anterior, numarul masinilor ajunge la 5.323.960 unitati. In acelasi timp, creste si numarul autovehiculelor rulate, iar cele aproape un milion de exemplare mai vechi de 20 de ani, dar si cele de peste zece ani au contribuit la o cifra finala de 2,33 milioane de unitati rulate.

Masinile second hand, in continuare pe lista preferintelor romanilor

Cresterea numarului de masini noi sau second-hand ramane constanta, iar in 2010 ajunge la 5.418.982 unitati. Raportul dintre autovehiculele noi si cele rulate este egal, 2,38 milioane de exemplare incadrandu-se la 'rulate' mai vechi de zece ani.

Desi Programul 'Rabla' continua sa ramana functional, puterea redusa de cumparare a romanilor va conduce la majorarea semnificativa a parcului auto 'la mana a doua'.

Astfel, in 2011, din cele 5.482.654 de unitati consemnate la nivel national, 2,47 milioane insemnau masini rulate, iar dintre acestea 1,83 de milioane erau trecute in dreptul rubricii 'mai vechi de 11-15 ani si de 20 de ani'. Autovehiculele pe motorina castiga teren in fata celor pe benzina (2,03 milioane vs 3,18 milioane).

In ceea ce priveste anul 2012, cifrele DRPCIV arata un salt de 4,16% (5,71 milioane unitati) fata de anul anterior. De asemenea, aproape 3,1 milioane de exemplare erau mai vechi de zece ani, in timp ce aproximativ 2,2 milioane erau Diesel, iar 3,24 milioane Benzina.

Anul 2013, devine anul in care tot mai multe voci din industrie nu mai considera necesar Programul 'Rabla', iar o eventuala iesire din decor a acestuia este se pare tot mai aproape. In februarie, Brent Valmar, vicepresedintele APIA, afirma ca programul guvernamental de innoire a parcului auto national a debutat pe un trend pozitiv, dar in timp a produs perturbatii si trebuie gasite solutii de revigorare.

'(...) trebuie sa discutam la 'Rabla' de un contingent fix de masini vechi scoase din circulatie. In plus, valabilitatea tichetelor valorice sa fie de maximum o luna, iar valoarea sa fie mai mare decat in prezent. Trebuie sa gasim solutii de a evita specula cu tichetele 'Rabla' si sa contribuim la eficientizarea programului', afirma Valmar.

Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a alocat, in acest an, in prima faza, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete 'Rabla'.

Ulterior, din noiembrie, numarul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1452 ori