Fabrica Ford din Craiova a demarat din luna septembrie a acestui an procesul de intrerupere temporara a productiei de autoturisme B-Max si motoare EcoBoost ca urmare a cererii tot mai scazute de pe piata europeana, angajatii fiind trimisi periodic in somaj tehnic.
Acest proces a inceput mai intai la sectia operatiuni vehicule, in perioada 20 septembrie-4 octombrie, si a continuat in fiecare luna cu cate 7-10 zile lucratoare pana la sfarsitul anului. Pe perioada somajului tehnic, angajatii au primit 80% din salariul de baza, conform contractului colectiv de munca.
Odata cu acest proces, in perioada noiembrie-decembrie la fabrica din Craiova a fost deschisa o lista de plecari voluntare pe care s-au inscris circa 240 de angajati, ei luand decizia sa plece din fabrica in schimbul a pana la 24 de salarii compensatorii. Lista a fost deschisa pana la 11 decembrie, iar aceasta reprezinta o modalitate de reducere a schemei de personal fara disponiblizari impotriva vointei angajatilor.
Intreruperea productiei, reactie la situatia precara a pietei europene
Reprezentantii Ford au anuntat la sfarsitul lunii august ca oprirea temporara a productiei de masini la fabrica din Craiova este o reactie la situatia precara a pietei europene.
Ford Romania a demarat productia la fabrica din Craiova in 2012, odata cu lansarea modelului B-Max care este primul produs al acestei fabrici si prima masina romaneasca de 5 stele EuroNCAP. Tot in 2012, Ford Romania a inceput sa produca la Craiova si motorul EcoBoost pe benzina, de 1,0 litri in trei cilindri cu caracteristicile turbo si injectie directa, care a castigat titlul de Motorul International al anului 2012. In 2013, Ford a lansat la Craiova si productia celui de-al doilea motor Ecoboost (pe benzina) de 1,5 litri, care a si intrat in productia de serie.
Ford Europa a anuntat, in luna septembrie, ca va dubla capacitatea de productie la fabrica de motoare din Koln (Germania) pentru a satisface cererea de pe piata din Europa pentru motorul pe benzina EcoBoost de 1.0 l care in primele opt luni ale anului 2013 a crescut pentru toate modelele europene echipate cu acest motor: 44% pentru B - MAX , 32% pentru Focus , 26% pentru Fiesta si 24 la suta pentru C - MAX si Grand C - MAX.
Potrivit Ford Romania, dublarea capacitatii de productie a uzinei de motoare de la Koln nu are niciun impact asupra fabricii de motoare de la Craiova.
De asemenea, Ford a anuntat in luna iulie ca doreste sa incheie perioada de pierderi in Europa, ca nu intentioneaza sa faca noi reduceri a capacitatilor sale de productie in regiune si ca exista semne ca piata incepe sa se stabilizeze.