Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii prefera masinile germane second hand

Romanii prefera masinile germane second hand


Masinile germane au ramas, in 2011, preferatele romanilor, in special pe segmentul second-hand, prima pe lista clasandu-se Volkswagen, cu peste o treime dintre sufragii, in timp ce pe segmentul masinilor noi, pe prima pozitie s-a situat Dacia, cu 74% dintre optiuni, potrivit unei analize realizata de portalul auto.ro.

Romanii prefera in continuare autoturismele fabricate de catre producatorii germani, atat masinile noi, cat si cele second hand. In topul publicat miercuri, Volkswagen s-a clasat pe primul loc in preferintele romanilor, cu un procentaj de 36,8%. Podiumul este completat de marca Opel, cu 23% dintre sufragii, si de BMW, cu 18,7%.

Per ansamblu, Dacia a ramas printre masinile preferate ale romanilor, cu modelele comercializate atat inainte de anul 2004, cat si dupa acest an. Astfel, la ora actuala, aproape trei sferturi dintre repondenti (74%) detin o masina noua marca Dacia, in timp ce restul s-au multumit cu second-hand.

Masinile germane, in topul preferintelor romanilor

Cercetarea releva faptul ca masinile germane se afla si in topul detinatorilor de masini second hand, prin Volkswagen si Opel (cu cate 87,5% dintre detinatori), majoritatea fiind produse dupa anul 2000 si parcurgand peste 10.000 kilometri anual. Pe de alta parte, tinerii cauta cu precadere autoturisme la mana a doua in mediul online si targuri auto, in timp ce persoanele mai in varsta apeleaza la parcurile auto si anunturile in ziar.

Raportul dintre masinile noi si masinile second hand este castigat categoric, in 2011, de cele din a doua categorie cu 73,7% dintre utilizatori. Cele mai multe vehicule rulate se gasesc in Banat (80,3%), urmate de cele din Ardeal (78,7%), Moldova (76,7%), Muntenia (71,6%) si Bucuresti (61,7%).

Romanii cumpara mai multe masini second hand decat in 2010

In ceea ce priveste intentia de cumparare, s-a constatat ca in perioada analizata, comparativ cu anul 2010, s-a inregistrat o crestere de 15% in cazul autoturismelor second hand, in timp ce intentia de cumparare a unei masini noi a inregistrat o scadere de 10%.

Totodata, modalitatea de tranzactionare preferata a romanilor este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, iar pretul si starea tehnica reprezinta principalii factori in luarea deciziei de cumparare.

In urma analizarii datelor furnizate de AutoIndex, instrument de masurare a pietei auto second hand, reiese ca pretul mediu al unui autoturism rulat a inregistrat o scadere de 9,6% in perioada ianuarie - noiembrie 2011, scadere considerata de catre specialisti 'normala', pe fondul crizei economice care a afectat in anul 2011 piata auto nationala.

Studiul "Analiza Pietei Auto 2011" a fost realizat in perioada mai - octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ din punct de vedere demografic de 26.525 repondenti cu varsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 3574 ori