Romanii prefera in proportie de 45% service-urile de marca si apreciaza mai mult calitatea serviciilor oferite de acestea, in timp ce pentru 28% dintre romani primeaza pretul oferit de service-urile independente, conform studiului realizat de Auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Romanii care apeleaza la un service de marca apreciaza amabilitatea personalului, respectarea termenului promis si calitatea lucrarii efectuate. In schimb, cei care apeleaza la un service independent s-au aratat mai multumiti de pretul lucrarii. 27% dintre romani isi repara singuri masina.
In topul preferintelor romanilor privind nivelul de satisfactie fata de service se afla marca Nissan cu cel mai mare numar de respondenti foarte multumiti, respectiv 49.7%, urmata de Skoda cu 48.6% si Chevrolet cu 48.4%.
"Calitatea serviciilor este prioritara la Nissan, atat in perimetrul vanzarii de vehicule noi cat si in serviciile postvanzare. Nivelul de satifactie inregistrat in studiul realizat de Auto.ro este o confirmare ca in Romania activitatea de service a retelei Nissan se desfasoara in parametrii asteptati", a declarat Ionut Gheorghe, Brand Director Nissan.
Cele mai frecvente probleme auto intalnite in ultimul an au fost cele mecanice in proportie de 30% si 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnnificativ de 35% sustin ca nu au avut nicio problema cu autoturismul personal in ultimele 12 luni.
Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evolutia preturilor inregistrate la inceputul acestui an pentru marcile aflate in topul satisfactiei fata de service, Chevrolet a inregistrat o scadere de 11.34%, Skoda 8.63% si KIA 5.62%. Marcile care au inregistrat cele mai mari cresteri de pret sunt: Audi, cu o crestere de 9.81% si BMW, cu o crestere de 5.43%.
"Acest studiu ne permite sa prezentam o imagine relevanta asupra pietei serviciilor auto din Romania, a intentiilor si preferintelor romanilor. Auto.ro dezvolta si implementeaza in mod continuu instrumente utile care aduc valoare serviciilor din zona auto, in concordanta cu preferintele utilizatorilor", a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.
Studiul a fost realizat in perioada mai-octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ de 26.525 respondenti cu varsta de peste 18 ani, iar metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.