Consiliul Concurentei a initiat o campanie de cunoastere a pietei pieselor de schimb pentru automobile, cu scopul de a analiza modul de functionare si mecanismele acestui sector. Specilaistii Consiliului vor identifica si corecta eventualele disfunctionalitati de natura concurentiala, se arata intr-un comunicat.
In cadrul investigatiei de cunoastere a pietei pieselor de schimb pentru automobile, Consiliul Concurentei poate solicita tuturor factorilor implicati (agenti economici, producatori, importatori, distribuitori, asociatii profesionale, institutii de stat responsabile in acest domeniu) informatii, documente sau declaratii.
Potrivit legislatiei din domeniul concurentei, termenul "piese de schimb" desemneaza "bunuri care sunt destinate a fi montate in sau pe un autovehicul pentru a inlocui componentele respectivului vehicul, inclusiv bunuri precum lubrifiantii care sunt necesari utilizarii unui autovehicul, cu exceptia benzinei".
Potrivit NewsIn, Consiliul Concurentei invita toti actorii implicati pe aceasta piata la o comunicare activa, deschisa in ceea ce priveste problemele de natura concurentiala cu care acestia se confrunta, persoanele interesate putand trimite observatii.