Compania Ssangyong Motor Co. a cerut s? fie pus? sub inciden?a legilor sud-coreene care se aplic? institu?iilor falimentare, punand cap?t administr?rii de patru ani a grupului chinez Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC), relateaz? Bloomberg.
Producatorul
auto se confrunta cu "o criza serioasa de lichiditati", dupa ce grupul
SAIC, guvernul din Coreea de Sud si creditorii nu au ajuns la un
consens in ceea ce priveste un plan de salvare, conform unui comunicat
al companiei, publicat vineri.
Ssangyong
va reduce salariile cu pana la 30% in urmatorii doi ani, intr-un efort
de a supravietui, in contextul in care vanzarile de SUV-uri ale
grupului au scazut, afectate de recesiunea globala. De asememea, SAIC,
a carui companie-mama a platit 500 milioane dolari pentru 49% din
pachetul de actiuni al Ssangyong in 2004, se confrunta cu scadere
cererii pe piata nationala, dupa ce incetinirea cresterii economie a
cuprins si Asia.
"Pricipalul
actionar este de parere ca situatia financiara a grupului Ssangyon nu
mai poate fi imbunatatita, chiar in cazul in care ar primi injectii de
capital aditionale", este de parere un analist. "Pentru ca grupul sa se
redreseze, economia ar trebui sa-si revina, dar lucrurile sunt extrem
de incerte, cel putin deocamdata", a adaugat acesta.
Producatorul
auto a inaintat astazi cerere pentru protectie legala la Curtea
Centrala Districtuala din Seul, dupa ce in urma unei intruniri a
consiliului sau director, nu a fost aprobat niciun plan de salvare.
Ssangyong a purtat anterior discutii cu reprezentanti ai guvernului,
bancilor si alte parti interesate.
SAIC, ce de?ine actual 51% din Ssangyong, va pierde controlul asupra produc?torului auto, aflat sub inciden?a cur?ii.
Ssangyong
a afi?at pierderi in patru trimestre consecutiv, din cauza crererii
reduse pentru automobile tip SUV, ce echivaleaz? cu aproximativ
jum?tate din venituri. Compania a raportat o sc?dere cu 30% a
vanz?rilor in 2008.
Ssangyong
are nevoie de 600 miliarde woni (451 milioane dolari) in finan?e noi
pentru a continua activitatea, potrivit Korea Development Bank, cel mai
mare creditor al s?u. Grupul are nevoie s? ramburseze 150 miliarde
woni, ce au ca dat? scadent? luna aprilie. Ssangyong are datorii c?tre
Korea Development Bank de aproximativ 240 miliarde woni.