Peugeot a inchis fabrica de la Aulnay, dupa 40 de ani de activitate

Vineri, 25 Octombrie 2013, ora 13:56
1191 citiri
Peugeot a inchis fabrica de la Aulnay, dupa 40 de ani de activitate

PSA Peugeot Citroen a inchis vineri fabrica de la Aulnay, din apropierea Parisului, care a produs peste 8,5 milioane de automobile in cei 40 de ani de activitate si a avut, in perioada de apogeu, pana la 3.300 de angajati.

Compania a anuntat anul trecut ca va inchide fabrica, in cadrul unui plan de restructurare care vizeaza reducerea capacitatii de productie in Europa, regiune unde vanzarile de automobile s-au prabusit la minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si economice. Dupa anunt, productia fabricii a scazut semnificativ din cauza grevelor organizate de sindicate, transmite Bloomberg.

Ultimul automobil asamblat la Aulnay a fost un Citroen C3, masina cu numarul 8.568.391 care a iesit de pe linia de productie a fabricii. Este prima fabrica auto din Franta care se inchide in ultimii 20 de ani.

"Se incheie un capitol in istoria comunitatii Aulnay", a declarat Tanja Sussest, liderul celui mai mare sindicat al angajatilor fabricii.

Proiectul de restructurare adoptat anul trecut de Peugeot prevede concedierea a 11.200 de angajati din Franta pana in anul 2015. Grupul are aproximativ 200.000 de angajati la nivel mondial.

Initial, presedintele francez Francois Hollande a calificat drept "inacceptabila" inchiderea fabricii de la Aulnay, insa mai tarziu un raport al Ministerului Industriei a concluzionat ca masura era "inevitabila".

Angajatii, "consolati" la plecare

Peugeot a oferit compensatii financiare angajatilor disponibilizati la Aulnay si a promis ca ii va ajuta sa-si gaseasca alte locuri de munca. Compania a precizat ca 2.700 dintre cei 3.000 de angajati permanenti ai fabricii au gasit deja sau urmeaza sa obtina in scurt timp alte joburi, fie in interiorul grupului, fie la alte firme. Sindicatele sustin ca 1.100 de angajati de la Aulnay isi cauta inca de munca.

"Decizia de a inchide fabrica de la Aulnay a fost una dificila, dar curajoasa si esentiala avand in vedere scaderea pietelor si surplusul de capacitate de productie din Europa", a declarat vineri directorul de resurse umane al Peugeot, Philippe Dorge.

Industria auto europeana traverseaza o perioada de criza. Vanzarile au scazut la minimul ultimilor 20 de ani, iar capacitatea de productie de pe continent (inclusiv Rusia), de 26 milioane automobil pe an, depaseste cererea cu aproximativ 7 milioane de unitati, potrivit datelor companiei de cercetare IHS.

Astfel, adaptarea productiei la cerere ar presupune inchiderea altor 18 fabrici europene de marimea celei de la Aulnay.

Inchiderea uzinelor este insa o masura dificil de implementat, in contextul opozitiei sindicatelor si somajului deja ridicat din Europa, care a devenit una dintre principalele probleme pe agenda politica. In colaborare cu sindicatele, companiile cauta solutii pentru reducerea cheltuielilor astfel incat fabricile sa poata ramane deschise.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Peugeot inchidere fabrica, #Peugeot rezultate financiare, #Peugeot Aulnay , #Automobile