Un constructor auto poate pierde anual circa 130 milioane de euro din cauza pieselor de schimb contrafacute, iar pentru depistarea lor sunt necesare uneori teste repetate in laboratoare specializate, potrivit estimarilor Renault.
"Renault
pierde anual 130 milioane de euro din cauza comertului cu piese
contrafacute, iar pierderile celorlalti constructori de automobile sunt
similare. Cu timpul, cei care produc astfel de componente s-au
specializat, iar pentru depistarea unei piese care nu este de origine
este uneori nevoie de mai multe teste in laboratoare specializate", au
spus oficialii Renault, intr-o conferinta de presa.
Potrivit unor
studii realizate la cererea constructorului francez, s-a demonstrat ca
utilizarea unor componente contrafacute pe un automobil poate scadea
performantele si siguranta acestuia.
De exemplu, utilizarea unor
placute de frana neconforme poate face ca distanta de franare a
autovehiculului sa creasca de aproape trei ori. De asemenea, Renault a
aratat ca utilizarea unei capote de motor contrafacute poate duce la
scaderea sigurantei pietonilor in caz de accident.
Producatorii auto, implicit Renault, colaboreaza
cu autoritatile vamale pentru depistarea transporturilor de piese si
accesorii care nu indeplinesc standardele producatorului auto.