Producatorii auto, obligati sa revina la motoare mari - ce automobile vor fi afectate

Marti, 18 Octombrie 2016, ora 15:18
12869 citiri
Producatorii auto, obligati sa revina la motoare mari - ce automobile vor fi afectate
Foto: Wikimedia

Dupa un deceniu in care reprezentantii industriei auto au investit sume importante pentru reducerea capacitatii motoarelor de automobile, noile teste de poluare ii obliga sa isi regandeasca strategia si sa revina inapoi la motoarele de capacitate mare.

Dupa scandalul Volkswagen, noile teste de poluare impuse pe piata europeana dau peste cap programele de investitii ale producatorilor auto, obligati acum sa investeasca in crearea unor motoare mai mari adaptate noilor politici de mediu, dupa ce propulsoarele de capacitate redusa s-au dovedit ineficiente, relateaza Daily Sabah.

Testele de poluare efectuate in conditii de trafic real au demonstrat ca motoarele de capacitate mica sunt si cele mai poluante, iar Renault, General Motors si Volkswagen par decise sa elimine sau cel putin sa schimbe motorizarea unora dintre cele mai bine vandute masini de litraj mic.

Procesul se va intinde, totusi, pe o durata de 3 de ani, dar alti producatori auto importanti sunt asteptati sa adopte masuri similare in urmatorii ani.

Acest lucru va genera si cheltuieli suplimentare pentru producatori, care deja au redirectionat o parte din fondurile de cercetare si dezvoltare catre proiectele cu motorizare hibrida sau electrica.

"Tehnologiile folosite pentru reducerea capacitatii motoarelor nu ne mai permit sa ne incadram in standardele emisiilor admise. Am atins limita de jos", a recunoscut franc Alain Raposo, seful departamentului motorizare din cadrul Aliantei Renault-Nissan.

Ani la rand, producatorii auto au incercat sa indeplineasca cerintele in materie de emisii poluante la masini prin simpla micsorare a capacitatii cilindrice a motoarelor.

In momentul de fata, motoarele in trei cilindri sub un litru au devenit o constanta intalnita chiar si la masinile compacte Volkkswagen, iar unele modele Fiat sunt propulsate de motoare in doi cilindri.

In cadrul testelor de laborator, motoarele de acest tip par sa se descurce bine, dar in conditii reale de trafic, emisiile de azot si dioxid de carbon se dovedesc a depasi cu mult limitele admise de normele euro.

"S-ar putea sa para OK la testele desfasurate acum in Europa dar, in realitate, lucrurile nu stau deloc asa. Se preconizeaza o crestere a capacitatii motoarelor in viitorul apropiat, in special la segmentul diesel", afirma Pavan Potluri, analist al IHS Automotive.

Desi reprezentantii industriei auto nu vrbesc prea mult despre aceasta chestiune, semnale privind schimbarea incep sa vina usor, usor.

GM planuieste sa inlocuiasca motoarele diesel de 1,2 litri cu unele cu cel putin 25% mai mari incepand cu 2019, cand arhitectura masinilor din aceasta gama este de asteptat sa se schimbe.

Volkswagen intentioneaza sa schimbe motoarele diesel in trei cilindri de 1,4 litri cu unele in 4 cilindri si o capacitate de 1,6 litri pentru masinile de tip VW Polo si altele din acelasi segment.

Renault vrea sa adauge cel putin 10% la capacitatea motorului R9M Diesel de 1,6 litri. Adevarata problema a producatorului francez se dovedeste insa motorul pe benzina H4Bt de 0,9 litri.

In conditii reale de rulaj, motorul injecteaza mai mult combustibil pentru a preveni suprasolicitarea termica, fapt care face ca emisiile masinilor dotare cu acest sistem de propulsive sa contina hidrocarburi nearse, particule fine si o concentratie enorma de monoxid de carbon.

Practic, surse din interiorul industriei confirma faptul ca acesta este prohodul motoarelor de 3 cilindri, propulsoarele de acest tip urmand sa fie inlocuite cu unele de o capacitate mai mare, capabile sa dezvolte aceeasi putere la un regim termic mult mai redus.

Problema ii afecteaza insa doar pe producatorii prezenti pe piata din Europa, in America de Nord, China sau in pietele emergente dependenta publicului de masini cu motoare puternice lasand inca loc producatorilor sa reduca din capacitatea acestora pentru a se adapta noilor norme de mediu.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#scandal poluare masini UE, #motoare poluante, #norme poluare auto, #politici mediu Europa, #industria auto , #Automobile