Compania nipona Suzuki se retrage de pe piata auto din SUA, dupa aproape 30 de ani, urmand exemplul producatorilor auto Saab Automobile si Isuzu Motors, care au iesit de pe piata americana dupa ce nu au reusit sa mai obtina profit in aceasta regiune.
Suzuki va opri vanzarea noilor sale automobile in SUA, desi va continua sa furnizeze motociclete, vehicule de teren si barci cu motor, a anuntat, marti, producatorul auto nipon. Ca parte a reorganizarii companiei, distribuitorii Suzuki din SUA vor cere protectia Legii falimentului in statul California, transmite Bloomberg.
Retragerea marcheaza sfarsitul unei afaceri care a inceput in 1985 si nu a reusit niciodata sa castige consumatorii americani, asa cum au reusit Toyota si Honda. Decizia ii va permite companiei sa se concentreze pe piata in expansiune din India, unde se confrunta cu cresterea concurentei, mai ales din partea Hyundai.
"Suzuki nu mai face parte din producatorii auto niponi care au o pozitie avantajoasa pe piata din SUA, cum ar fi Toyota sau Honda, asa ca de ce sa nu se concentreze pe ceva la care sunt buni? Pentru Suzuki este mai logic sa se concentreze pe India sau pe alte piete din Asia", a declarat Satoshi Yuzaki, director la Takagi Securities Co Satoshi Yuzaki, in Tokyo.