Constructorul auto japonez Nissan, partenerul Renault, a lansat luni pe piata din India noul sau automobil ieftin marca Datsun, care ar urma sa joace acelasi rol pentru Nissan ca si marca romaneasca Dacia pentru Renault.
Carlos Ghosn, directorul general de la Renault si Nissan, a fost cel care a dezvaluit mica berlina cu cinci usi botezata Go (de marimea unui Renault Twingo). Nissan are de gand sa vanda masina pe piata din India incepand din 2014, la un pret de cost de 400.000 de rupii (5.200 de euro), transmite AP.
De asemenea, masina ar urma sa fie vanduta si in Rusia, Indonezia si Africa de Sud.
Marca de automobile Datsun a debutat in Japonia in 1932, insa in anul 1981 compania Nissan a decis sa renunte la aceasta marca pentru a-si unifica linia de modele sub marca Nissan.
Expansiunea rapida spre India reflecta eforturile lui Carlos Ghosn de a cauta oportunitati de crestere dincolo de pietele mature unde se constata un declin al cererii de vehicule. Vanzarile in India, Brazilia, Rusia si China au reprezentat anul trecut 30% din vanzarile globale ale Renault-Nissan, de 8,1 milioane de vehicule.