Capitalizarea bursiera a BMW a atins nivelul de 45 de miliarde de euro, aproape dublul celei de aproximativ 25 de miliarde de euro pe care o are Mercedes, daca se scade valoarea diviziei de camioane.
Grupul Daimler detine cea mai mare afacere cu camioane din lume, datorita acestei divizii ajungand la o valoare de piata de 42,2 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
"Piata transmite ca perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist in cadrul Fairesearch din Germania.
"Iar piata are intotdeauna dreptate. In termeni de inovatie, BMW este lider", a precizat Wodniok.
Mandatul actualului CEO Daimler expira la sfarsitul lui 2013 si se pare in acest moment ca el nu va reusi sa-si indeplineasca promisiunea de a readuce Mercedes pe locul intai pe piata masinilor de lux, dupa ce firma a pierdut acest loc in 2005.
Mercedes intampina probleme la nivel mondial din cauza problemelor de expansiune pe piata chineza, unui ritm redus al segmentului de SUV si a unui brand care nu este atractiv pentru tineri.
In comparatie cu Mercedes, rivalii de la BMW si Audi au reusit sa-si creasca vanzarile pe piata masinilor de lux.