Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lamborghini: De ce scad vanzarile auto de lux in 2012

Lamborghini: De ce scad vanzarile auto de lux in 2012


Lamborghini, producatorul de masini sport de lux, estimeaza ca vanzarile pe piata auto de lux vor scadea in 2012, pe fondul incetinirii cresterii economice din China, care ii face pe soferi sa amane astfel de achizitii.

"Daca iei pulsul economiei in acest moment, ai vedea o urma de nesiguranta care ii face pe oameni sa isi amane deciziile de cumparare. Numarul persoanelor dispuse sa cheltuiasca atatia bani este limitat", a declarat Christian Mastro, general Manager pe Asia-Pacific al Lamborghini, intr-un interviu acordat Bloomberg.

Cresterea celei de-a doua economie a lumii a incetinit in trimestrul patru pana la cel mai mic nivel din ultimii doi ani, iar ministerul chinez al Comertului a caracterizat, saptamana trecuta, perspectiva exporturilor drept una destul de "sumbra".

2011 a fost un an mai bun pe segmentul auto de lux

Vanzarile Lamborghini au crescut in 2011 cu 70% in China, pe fondul cresterii numarului de milionari chinezi in acea perioada, care a coincis si cu cresterea nivelului de trai in tara. Producatorul masinilor sport de lux a vandut aici 342 de masini anul trecut, acest lucru insemnand ca SUA a trecut pe locul doi in topul celor mai mari piete pentru Lamborghini.

Numarul total de vanzari auto de lux a inceput sa scada anul trecut, imediat dupa incetarea masurilor de stimulare economica si dupa ce expansiunea economica a inceput sa dea semne de relaxare.

Planuri de vanzari

Lamborghini isi propune sa sporeasca livrarile in China cu 20-30% anul acesta, mai putin de jumatate din ritmul de crestere inregistrat anul trecut.

"Lamborghini nu poate realiza suficiente modele Aventadors astfel incat sa faca fata cererii pentru urmatoarele 18 luni", recunoaste oficialul citat.

Compania are in plan constructia a 900 de modele Aventador in 2012, dintre care 80 sunt alocate pentru China, a adaugat Mastro.

Prin declaratiile facute de Mastro, Lamborghini consolideaza declaratiile oficialilor Rolls-Royce de la Bayerische Motoren Werke AG (BMW), care estimau o scadere in 2012 a cererii de masini luxury in China, tara care a devenit cea mai mare piata pentru producatorii auto.

CEO-ul Rolls-Royce, Torsten Mueller-Oetvoes, declara in luna ianuarie ca nu va exista o crestere tot atat de "exploziva" in China, in 2012, cum a fost in ultimii ani.

Producatorii de masini de lux au ajuns la un consens ca acest segment va creste cu doar 25 de procente, pana la aproximativ 20.000 de masini, in 2012. Cifra reprezinta o scadere pana la jumatate din vanzarile de anul trecut, a declarat Mastro.

Tehnicile de marketing folosite de Lamborghini

Lamborghini planuieste sa cheltuiasca anul acesta cu 20% mai mult in campanii de marketing si isi va mari numarul de dealeri auto in China, de la sase la 20, sustine Christian Mastro.

Cumparatorul de Lamborghini din China este, in medie, cu 20 de ani mai tanar decat in Europa, potrivit sudiilor realizate de companie.

Aici, clientii trebuie sa astepte cel putin 18 luni inainte de a primi masina Aventador LP 700-4 comandata, care are un motor V12 de 700 de cai putere si poate accelera pana la 100 de kilometri la ora in 2,9 secunde, a explicat managerul Lamborghini.

Un alt mare succes al Lamborghini in China este modelul Gallardo, sustin jurnalistii de la Bloomberg.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3072 ori