Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lexus vrea inapoi in varf. Ofera reduceri de pret de 60% la SUV-uri in SUA

Lexus vrea inapoi in varf. Ofera reduceri de pret de 60% la SUV-uri in SUA


Consumatorii americani primesc oferte din ce in ce mai bune la masini luxoase si sport anul acesta, pe masura ce branduri de top incep sa isi elibereze stocurile de modelele vechi, incercand sa atinga numarul unu in vanzari.

Lexus este lider in ceea ce priveste ofertele acordate clientilor. Anul acesta compania a redus pretul masinilor cu 54% si al SUV-urilor cu 60%, conform Autodata Corp. La randul lor, Mercedes-Benz a crescut numarul stimulentelor cu 11%, iar BMW cu 6,9%, in timp ce media industriei este de 2,2%, scrie Bloomberg.

"Ai aceste trei branduri care sunt foarte apropiate, iar acest lucru va pune foarte mare presiune pe preturi. O sa inceapa un razboi al reducerilor de pret", este de parere un analist american.

Lexus a fost cel mai popular brand de lux din SUA timp de 11 ani, pana cand BMW i-a detronat in 2011. Anul acesta, in ceea ce priveste numarul masinilor vandute, Mercedes conduce BMW cu mai putin de 2.000 de unitati in luna mai, iar Lexus cu peste 18.000.

Oficialii Lexus nu cred ca vor reusi sa revina pe locul unu in vanzari anul acesta. Tinta liderilor Lexus este sa atinga 250.000 de masini vandute in 2012, spune seful brandului, Mark Templin, cu mai putin de 1% fata de vanzarile BMW din 2011, reocuparea locului unu in topul vanzarilor nefiind telul principal. Pana acum, vanzarile in 2012 au fost cu 14% mai mari.

Brandul va oferi promotii mai mici pe parcursul anului, pe masura ce noi modele populare ajung in magazine.

"Ambele modele ES si RX au fost la reducere, asa ca s-au inregistrat cresteri in vanzari. Noul RX a ajuns in reprezentante luna lceasta, si am inclus de curand si noul ES la vanzare, asa ca se vor simti schimbarile in curand", spune Templin.

Competitia impinge Lexus la reduceri de preturi

Conform unui studiu, Lexus a cheltuit cel mai putin pe promotii dintre jucatorii din piata. S-au remarca insa o compresie semnificativa intre companiile care duc o politica mai agresiva din acest punct de vedere, precum General Motors sau Chrysler Group, si cele care au fost mai cumpatate, precum Toyota, Honda Motor si producatorii de lux germani, precum Audi.

Aceste branduri care au fost disciplinate in ultimii ani, au inceput sa creasca sumele cheltuite. "Reducerile de pret incluse in contractele de leasing nu sunt atat de scumpe pe cat par", spune un analist al TrueCar.com.

Vanzarile Mercedes pentru 2012 au fost in luna mai cu 18% mai mari, pana la 106,364 unitati, in timp ce ale BMW au crescut cu 14% pana la 104,779 iar Lexus cu 14% pana la 88,110 masini.

Lexus a cheltuit 3.734 dolari pe reclame pentru fiecare SUV vandut in mai si 2.855 dolari pentru fiecare masina. Brandul a fost obligat sa ofere reduceri pe modele precum RX SUV imbatranesc iar modele asemanatoare apar de la producatori rivali.

Lexus se afla la sfarsitul ciclului de viata a multor masini produse, iar piata este mai competitiva acum. Raspunsul liderilor Lexus la aceasta situatie este oferirea de reduceri, ceea ce nu deranjeaza cumparatorii, date fiind cifrele anuntate pentru luna mai.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3175 ori