Jaguar ataca o piata dominata de BMW si Audi prezentand noul concept CX-17, primul sau model de SUV compact cu cinci locuri.
Jaguar CX-17 SUV a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Guangzohn, China, deoarece producatorul tinteste in primul rand aceasta piata, similara celei din Romania, inainte de a ataca Europa si SUA.
Conceptul propune interioare luxoase, tehnologii de ultima generatie si sisteme performante de siguranta, reunite sub un design sportiv si o vopsea aurie extravaganta, peste o caroserie revolutionara din aluminiu.
Noul CX-17 va fi pus in miscare de un motor cu patru cilindri, atat Diesel, cat si pe benzina, iar producatorul promite eficienta maxima raportat la consum, fara a afecta insa performantele specifice unui Jaguar.
Jaguar incearca astfel sa se alinieze din start unor tendinte aparute in anii de criza economica, in care chiar si proprietarii de SUV de lux au inceput sa se uite la consum si sa prefere motorina, daca nu chiar GPL, in tari cum este si Romania.
Economia de carburant nu inseamna insa rabat de la calitate sau interioare mai putin luxoase, ci doar o adaptare la cerintele unei piete care nu si-a revenit inca din socul crizei.
Acesta este si unul dintre motivele pentru care Jaguar ar putea sa dea lovitura intai in China, economie neafectata de recesiune si cu tot mai multi milionari, inainte de a distribui acest model si in occident.
Tot la China s-au gandit producatorii (si poate la Bucuresti), atunci cand au dotat acest model cu tehnologia Rear Exit Detection, care iti semnaleaza daca nu cumva ai un biciclist, un scuter sau un pieton in dreptul usilor, cand vrei sa deschizi si sa cobori din masina.
Productia de serie nu a fost inca anuntata, dar fratele sau mai mic, CX-17 CUV (crossover) de 4 locuri, va fi lansat in 2015, deci probabil ca si marele CX-17 SUV va fi disponibil cel mai devreme in 2016 si ar putea costa de la 40.000 de euro in sus, cum ii sta bine unui SUV de lux.