Folosirea camioanelor electrice in transporturi ar genera economii de miliarde la nivel european

Vineri, 07 Septembrie 2018, ora 10:10
3852 citiri
Folosirea camioanelor electrice in transporturi ar genera economii de miliarde la nivel european
Foto: CC0 Creative Commons

Transformarea flotei de camioane din Uniunea Europeana din modele cu motoare pe baza de motorina in modele electrice sau care functioneaza cu hidrogen ar reduce consumul de petrol cu pana la 11 miliarde de barili pana in 2050, adica echivalentul a doi ani de importuri.

Europa importa aproximativ 89% din necesarul sau de petrol, iar majoritatea petrolului importat este utilizata la productia de combustibili pentru transport. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimeaza ca in anul 2015 pe drumurile din UE circulau aproximativ 6,2 milioane de camioane, informeaza Bloomberg.

Potrivit unui raport elaborat de Fundatia Europeana pentru Clima (European Climate Foundation - ECF) si Cambridge Econometrics, tranzitia la camioane cu emisii poluante zero poate stimula o consistenta crestere economica in urmatoarele trei decenii, pe masura ce se reduc cheltuielile cu importurile de petrol.

Chiar daca reprezinta mai putin de 5% din toate vehiculele rutiere, camioanele comerciale sunt responsabile pentru 22% din emisiile poluante in sectorul transportului din UE.

Raportul sustine ca, pe termen scurt, simpla implementare a unor motoare diesel mai eficiente ar reduce emisiile de CO2 cu 30% pe kilometru. Utilizarea unei flote compuse in intregime din camioane electrice sau pe baza de hidrogen ar putea reduce emisiile de 800 de tone de CO2 pe an in 2015 la 102 tone in 2050.

Chiar daca este sigur ca vehiculele electrice si cele pe baza de celule de combustibil duc la reducerea poluarii, deocamdata industria de transport nu se grabeste sa isi transforme flotele din cauza ingrijorarilor referitoare la autonomia modelelor electrice si la infrastructura de incarcare.

Intr-un scenariu in care UE introduce camioane cu combustie interna mai eficienta si integreaza o flota de camioane complet electrice, blocul comunitar ar reduce cantitatea de petrol importata cu un miliard de barili de petrol pana in 2030. Aceasta cantitate ar creste la 11 miliarde barili de petrol pana in 2050, cu conditia ca intreaga flota de camioane sa fie compusa din vehicule cu emisii zero.

"Electrificarea camioanelor din Europa va fi cruciala pentru atingerea tintelor propuse la summit-ul de la Paris si este reconfortant sa vezi ca aceasta schimbare aduce nu doar beneficii pentru mediu, ci si pentru PIB, dar si noi locuri de munca", a declarat directorul de relatii publice de la Volvo Group, Anders Berger.

Insa, pentru a ajunge la o flota de camioane cu emisii zero, autorii raportului sustin ca va fi nevoie de investitii de pana la 140 de milioane de euro pentru noi infrastructuri energetice.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#camioane electrice, #Fundatia Europeana pentru Clima , #Masini electrice