Cea mai rapida masina electrica din lume prinde 370 km/ora

Luni, 24 Octombrie 2005, ora 05:59
1345 citiri

La salonul auto de la Tokyo din aceasta saptamana, cercetatorii niponi au prezentat o noua versiune a masinii electrice Eliica, model care prinde 370 de km/ora. Automobilul este dotat cu baterii electrice de litium-ion, acestea fiind considerate bateriile viitorului. Modelul are un pret de pornire de 260.000 dolari, desi parcurgerea uuni kilometru costa doar 1 yen, adica 260 lei vechi.

Cercetatorii japonezi au prezentat la salonul automobilistic Tokyo Motor Show o noua versiune de masina sedan Eliica, care este bazata pe motor electric si care atinge o viteza de 370 de km/ora, fiind cel mai rapid vehicul de acest gen, informeaza AFP News. Acest prototip Eliica este dotat cu 8 roti si are nevoie doar de 4,2 secunde pentru a atinge suta de kilometri si de 7 secunde pentru a ajunge la 160 de km/ora.

Este cea mai rapida masina cu motor bazat pe baterie electrica, excluzandu-se vehiculele electrice cu aripi de avion sau modelele realizate special pentru curse, au precizat producatorii.

Acest model Eliica a fost conceput de cercetatorii de la Universitatea Keio din Tokio in cooperare cu un corp de stiinta guvernamental si companii private cum ar fi fabricantul de anvelope Bridgestone. Eliica a inceput deja teste de strada, dar producatorii au afirmat ca aceasta masina va fi produsa initial intr-un numar redus, intrucat are ca public tinta persoanele foarte instarite.

Motorul vehiculului functioneaza cu baterii de litium-ion, iar pretul unei calatorii de un kilometru este de 1 yen (260 de lei vechi). Un calcul minimal arata ca aceasta masina cheltuieste 100 de yeni pe suta de kilometri, ceea ce inseamna 26.057 lei vechi, un pic mai mult decat pretul a jumatate de litru de benzina. In ciuda acestui fapt, Eliica are un pret de pornire de 260.000 dolari, iar producatorii au declarat deja ca aproximativ 100 de persoane au anuntat ca doresc sa achizitioneze o asemenea masina.

Tehnologia acestei masini este mult mai economica decat industria auto clasica bazata pe carburanti petrolieri. Deocamdata insa, vehiculul este destul de scump, intrucat costurile de productie sunt foarte mari. In viitor insa, preturile acestor vehicule ar putea sa scada puternic, datorita orientarii masive a cumparatorilor catre masinile economice.

Bogdan Asaftei

Averea

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...