Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Online-ul castiga teren si in cazul achizitiilor de piese auto (SEO)

Online-ul castiga teren si in cazul achizitiilor de piese auto (SEO)


Magazinele virtuale de orice natura devin din ce in ce mai accesate si punerea pe picioare a unui business online pare o afacere profitabila, deoarece deschiderea catre clienti este mare, iar investitia nu este neaparat una consistenta.

Unul dintre sectoarele unde majoritatea achizitiilor se face prin intermediul site-urilor de vanzari este zona piesele auto.

Aceasta mutare a clientilor in mediul virtual a fost sesizata si de marile branduri, in prezent fiind tot mai putine care nu isi vand produsele si prin intermediul site-urilor. De altfel, nu este de mirare ca publicul incepe sa abandoneze magazinele fizice si sa se indrepte spre cele online, deoarece efectuarea comenzii a devenit extrem de usoara, la indemana si pentru o persoana nefamiliarizata cu tehnologia. In acelasi timp, cumparaturile online ne ajuta si sa gasim cea mai buna oferta, comparand preturile, dar si sa economism foarte mult timp.

Anul trecut, romanii au facut cumparaturi online in valoare de 1,1 - 1,2 miliarde de euro, o cifra dubla fata de cea a anului anterior, semn ca in acest mediu este loc suficient de dezvoltare si ca de la an la an cresterile sunt foarte mari. Si numarul magazinelor online este in crestere, intr-un an "deschizandu-se" aproape 500.

Compania comScore, specializata in cercetari digitale, a realizat un studiu legat de vanzarile de piese auto si a evidentiat faptul ca 92% dintre cumparatorii de piese auto isi procura piesele de care au nevoie prin intermediul magazinelor vituale. Cercetarea a avut ca obiect atat achizitiile de piese auto noi, cat si cele second hand.

Achizitiile online de piese auto au si mici dezavantaje, precum faptul ca dureaza cateva zile sa intri in posesia componentelor de care ai nevoie, dar si procesul de returnare a produsului este unui putin mai greoi in cazul in care vanzatorul de piese auto nu se afla in acelasi oras cu clientul. Statisticile arata insa ca 76% dintre cei care comanda piese auto online si le returneaza, merg personal la service pentru a schimba produsul.

Alte date interesante scoase in evidenta de aceasta analiza sunt legate de sexul clientilor. Astfel, in urma analizei s-a observat ca 40 de procente din totalul celor care isi cumpara piese auto online sunt femei.

Studiul a fost realizat in 2014 pe un esantion format din 500 de soferi care au avut de raspuns la un set de intrebari legate de motivele care i-au determinat sa se indrepte spre mediul online.

Profilul soferilor care cumpara online piese auto

Analiza a scos in evidenta faptul ca cei care isi cumpara piese auto online sunt caracterizati de un anumit comportament atunci cand achizitioneaza piesele auto.
Avem de-a face cu soferi care cauta piese auto pentru ca trebuie sa le inlocuiasca pe cele uzate si cu soferi care vor sa imbunatateasca performantele masinii. In mod evident, cei care se uita spre imbunatatiri fac achizitii mai dese, o medie fiind de noua produse intr-o perioada de trei luni.

Cumparatorii de piese auto online sunt si mai decisi decat cei care merg in magazinele fizice. Foarte rar returneaza produsele achizitionate, iar cand o fac merg direct in magazinul sau showroom-ul site-ului de pe care au facut achizitia; 76% dintre cei care returneaza produsele procedeaza in acest fel.

O alta caracteristica a celor care cumpara componente auto online sunt hotarati si nu-i deranjeaza sa astepte mai mult de o saptamana sa-si primeasca produsul pentru care au optat.

Totodata, o alta trasatura a lor este aceea ca se informeaza din mai multe surse, fac comparatii intre preturi. Procentul celor care compara preturile pentru a achizitiona produsele la costul cel mai mic este de 92%. In acelasi timp, 75% dintre cumparatorii online nu cauta pe un singur site piese auto pe care o doresc.

De altfel, cei care isi doresc sa achizitioneze piese auto online au la dispozitie si numeroase site-uri care comercializeaza produse second hand, iar prin intermediul site-urilor cu anunturi de vanzari de piese auto la mana a doua pot vedea rating-ul vanzatorului, precum si parerilor fostilor lui clienti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1071 ori