Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata romaneasca a automobilelor premium va creste cu 10 la suta in 2007

Piata romaneasca a automobilelor premium va creste cu 10 la suta in 2007
Piata romaneasca a automobilelor premium (cu dotari de lux) va creste cu 10 la suta in 2007, a declarat, pentru Rompres, Michael Schmidt, directorul general al companiei Automobile Bavaria, importatorul BMW pe piata autohtona.

Dominat de trio-ul german Audi-BMW-Mercedes, segmentul premium al pietei auto romanesti a totalizat vanzari care au depasit usor 5.000 de unitati anul trecut.

"La segmentele inferioare se simte o saturare a pietei, dar in segmentul premium mai este mult pana acolo", a spus Michael Schmidt, care a estimat ca in urmatorii cinci ani de zile acest segment va inregistra cresteri.

Schmidt este implicat in domeniul auto, in Romania, de 12 ani si a apreciat ca, desi la inceput lucrurile au mers putin haotic, acum piata locala merge intr-o directie sanatoasa, iar clientii se orienteaza tot mai mult spre calitate si serviciile post-vanzare.

Anul trecut, conform statisticilor APIA, au fost livrate in Romania 1.727 automobile Audi, 1.685 Mercedes si 1.656 BMW.

Pe 24 martie, Automobile Bavaria va lansa in Romania noua generatie a automobilului BMW X5, din segmentul SUV-urilor (sport utility vehicle) de lux. Noul model va concura cu Mercedes ML, Lexus RX 300, Volvo XC90, Audi Q7, cat si cu noile versiuni VW Touareg si Porsche Cayenne, care vor fi lansate de asemenea in acest an.

Importatorul a inregistrat deja 150 de comenzi pentru noul BMW X5 si estimeaza ca va vinde in acest an 400 de unitati din noua generatie a luxosului SUV.

Volumul de vanzari depinde de cate masini va livra producatorul din Germania, a explicat Schmidt, care a adaugat ca Automobile Bavaria a solicitat mai multe masini decat livrarile garantate de firma bavareza, pentru piata din Romania.

In Romania au fost vandute peste 3.000 de automobile BMW X5 din vechea generatie.

Automobile Bavaria nu va neglija insa nici alte segmente ale pietei auto. "Exista un potential foarte mare la comertul second-hand profesional. Am inceput de doi ani sa lucram in domeniu si anul trecut am vandut 450 de automobile second-hand, fara sa importam, ci comercializand numai de pe piata locala, luate in sistem buy-back. Anul acesta estimam un volum de vanzari de cel putin 700 de autovehciule second-hand", a precizat Schmidt.

El a mai aratat ca este analizata si posibilitatea importului de masini second-hand din reteaua BMW si ca in Germania un dealer auto care vinde 500 de masini noi, spre exemplu, " comercializeaza si un numar aproape dublu de masini second-hand.

Directorul general al Automobile Bavaria este optimist si in privinta cresterii vanzarilor de motociclete BMW si de accesorii specifice marcii germane, alocand in acest sens la sediul central un spatiu de 70 mp pentru expunerea unor astfel de articole.

Pana acum, BMW a jucat un rol nesemnificativ pe piata moto din Romania, unde activeaza in segmentul scump. In 2006, compania a vandut 100 de motociclete BMW, cea mai mare parte pentru Politia Romana.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 755 ori