Scandalul poluarii dezgroapa secrete murdare: Mercedes, BMW si Peugeot pacalesc la consum

Marti, 29 Septembrie 2015, ora 13:30
9263 citiri
Scandalul poluarii dezgroapa secrete murdare: Mercedes, BMW si Peugeot pacalesc la consum
Foto: Wikimedia

Un raport dat publicitatii de grupul de cercetare Transport & Environment din Bruxelles arata ca multe modele noi de masini produse de prestigioase companii europene au in realitate un consum cu 50% mai mare decat cel trecut in cartea tehnica.

Modelele Mercedes din clasa A, C si E, ca si seria 5 de la BMW sau Peugeot 308 sunt adevarate devoratoare de carburant, dupa cum reflecta testele facute in conditii reale de trafic, arata raportul think tank-ului Transport & Environment.

Teste mincinoase

Diferenta dintre consumul stabilit in urma testelor de laborator si cel real este atat de mare incat nu poate fi explicata decat prin manipularea testelor de laborator.

In 2001, media diferentelor intre consumul inregistrat de motoarele testate in laborator si cel rezultat in conditii de trafic real era de doar 8%. In acest moment, aceasta se indreapta spre 40% si fenomenul se intalneste inclusiv la masini cu motoare de litraj mic sau mediu precum Renalut Twingo (10%), Peugeot 208 (25%) sau VW Golf (41%).

Desi studiul nu reflecta existenta unor dispozitive menite a falsifica datele, precum cel folosit de Volkswagen in cazul testelor de noxe pe masinile diesel, autorii raportului sustin ca se poate vorbi de un abuz al producatorilor auto prin neadaptarea testelor de laborator la situatii reale de trafic.

Analistii Transport & Environment cred ca o interventie a guvernelor tarilor europene in regandirea testelor care reflecta emisiile de dioxid de carbon si consumul real al unei masini ar avea un impact pozitiv in piata auto de pe continent.

"Atfel riscam sa ne indreptam spre o prapastie care se va largi pana in 2020 la 50% intre consumul raportat la teste si cel real", sustin autorii raportului.

Campionii inselatoriei

Exploatand fisurile existente in procedura de testare, in special diferentele deja cunoscute intre conditiile de laborator si cele de pe sosele, masinile cu motoare pe benzina ajung sa emita cu 40%-45% mai mult dioxid de carbon decat cifra trecuta in fisa tehnica a automobilului.

Pentru unele modele, diferenta se duce direct la 50%, asa cum se intampla in cazul modelelor Mercedes din clasa A, C sau E, la BMW seria 5 sau Peugeot 308.

"La fel ca si testul de poluare a aerului, sistemul european de verificare a emisiilor de dioxid de carbon si a eficientei consumului este complet discreditat.

Scandalul Volkswagen a fost doar varful aisbergului, iar ceeea ce se gaseste sub el reprezinta o serie de abuzuri ale prducatorilor auto care permit masinilor sa inghita si 50% mai mult carburant decat se arata in mod oficial", reclama Greg Archer, director in cadrul T&E.

Costul resimtit de soferi in urma falsificarii datelor referitoare la consumul real al masinilor atinge o medie de 450 de euro/an, sustin expertii think tank-ului din Bruxelles.

Intre timp, reprezentantii industriei auto au reusit sa traga sforile pentru a amana introducerea unui alt set de teste (WLTP) pana in 2017.

Inselatorie la scara mare

In medie, doua treimi din reducerile la emisii de CO2 au fost obtinute prin inselatorii din 2008 si pana acum, progresul real fiind de doar 13,3 g/km, fata de 22,2 g/km cat sustin reprezentantii industriei auto, se mai arata in studiu.

Aceasta inseamna ca in ultimii trei ani nu se poate vorbi de o imbunatatire a consumului la noile masini intrate in circulatie.

Doar Toyota a reusit intr-o mare masura sa tina pasul cu promisiunea de a reduce consumul si nivelul emisiilor de dioxid de carbon.

"Aceasta diferenta majora, creata prin obtinerea unui consum mai redus in cadrul testelor de laborator fata de cel real, arunca o umbra de indoiala asupra modului in care producatorii auto isi trateaza clientii.

Singura solutie o reprezinta o ampla investigatie asupra testelor de poluare a aerului si a eficientei consumului, ca si identificarea tuturor metodelor ilegale la care firmele din industria auto pot apela. Va fi necesara si o revizuire completa a testelor", crede Greg Archer.

In Europa, automobilele sunt responsabile de 15% din totalul emisiilor de CO2 din atmosfera, fiind si cea mai mare sursa e poluare din transport.

Legislatia europeana de mediu impune constructorilor de masini sa atinga un nivel de 130 grame de dioxid per kilometru in acest an si sa scada aceasta cantitate pana la 95 de grame pana in 2021.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#teste false consum masini, #inselatorie masini, #industrie auto Europa, #consum carburant masini UE , #Masini noi