Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Accidente mici si reparatii scumpe pentru masinile de lux

Accidente mici si reparatii scumpe pentru masinile de lux
Cumpararea unei masini scumpe iti poate oferi prestigiu si incredere in sine, insa te poate pricopsi si cu o factura de reparatii nu prea prietenoasa, chiar si in cazul unor accidente minore. Potrivit unui studiu citat de Associated Press, repararea stricaciunilor provocate de accidentele produse la viteza mica costa mult mai mult in cazul masinilor de lux decat in cazul celorlalte tipuri de masini.

Potrivit studiului, dat publicitatii la inceputul lunii august de Insitutul de Asigurari pentru Siguranta pe Sosele (Insurance Insititute for Highway Safety - IIHS) din Statele Unite, coliziunile produse la viteze de pana la 10 km/h afecteaza mai ales masinile de lux pentru ca barele de protectie ale acestora sunt slabe si nu absorb bine energia impactului. Aceast lucru provoaca avarierea radiatorului, capotei si farurilor.

Institutul a facut o serie de teste pe masini scumpe, pentru a vedea cat de afectate sunt acestea de coliziunile slabe si cat ar costa sa fie reparate.

Infinity - reparatiile costa cat jumatate din masina

Astfel, Infiniti G35, automobil al carui pret de plecare este de 31.450 de dolari, a acumulat, dupa toate testele, o factura de reparatii de 14.000 de dolari, adica aproape jumatate din valoarea sa de baza. Numai in urma testului frontal reparatia costa 5.000 de dolari.

Acura TL si Mercedes Clasa C au adunat si ele peste 11.000 de dolari in reparatii,06Infiniti_f.jpg in urma celor 4 teste, in vreme ce modelele IS si ES de la Lexus au acumulat intre 9.000 si 11.000 de dolari pe factura.

Doar trei autovehicule au reusit sa adune mai putin de 6.000 de dolari pentru reparatii, acestea fiind Saab 9-3, Audi A4 si Lincoln MKZ. La randul lor, Volvo S60 a avut nevoie de raparatii in valoare de peste 8.000 de dolari, iar BMW seria 3 - aproape 6.700.

Producatorii de masini au criticat testele, spunand ca acestea nu au luat in considerare siguranta autovehiculelor, ci s-au concentrat doar pe costul reparatiilor. De asemenea, ei au spus ca testelor le-a fost foarte greu sa imite fidel conditiile in care se produc accidentele pe sosea.

Vinovatul pentru facturile grase - proasta constructie a barelor de protectie

Barele de protectie sunt facute sa absoarba energia unui impact la viteza mica, ferind astfel masina de stricaciuni. Testele IIHS au relevat, insa, ca multe masini intra cu botul sub masinile pe care le lovesc - de aici rezultand avarii destul de serioase. In alte cazuri, studiul arata ca barele erau prea slabe sau neindeajuns de lungi pentru a proteja masina.

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1378 ori