Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Anularea taxei auto, aprobata in Senat

Anularea taxei auto, aprobata in Senat
Initiatorii actului normativ precizeaza, in expunerea de motive, ca introducerea taxei auto contravine Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana. Decizia finala cu privire la aceasta masura va fi luata insa de Camera Deputatilor. Proiectul de lege adoptat de senatori stabileste si restituirea, in termen de 90 de zile, a sumelor incasate pana acum din aceasta taxa.


Proiectul de act normativ are ca obiect de
reglementare modificarea Codului Fiscal, in sensul abrogarii din lege a
articolelor care fac referire la taxa speciala pentru autoturisme si
autovehicule.



 



Sumele incasate, restituite in 90 de zile



 



Senatul este prima Camera sesizata, forul
decizional in privinta acestui act normativ fiind Camera Deputatilor.



 



Plenul Senatului a adoptat totodata si un
amendament venit din partea Comisiei economice, potrivit caruia Ministerul
Economiei si Finantelor (MEF) este obligat sa restituie persoanelor fizice si
juridice indreptatite sumele incasate prin taxele speciale pentru autoturisme si
autovehicule.



 



Termenul prevazut de lege este de 90 de
zile, de la depunerea solicitarii. In termen de 30 de zile de la data intrarii in
vigoare a legii, MEF va elabora si va supune spre adoptare guvernului normele
metodologice de punere in aplicare a prevederilor. "Ordonanta de urgenta
privind taxa de poluare auto vorbeste si despre returnarea sumelor calculate de
Ministerul Finantelor.



 



Guvernul a facut astfel un pas, inainte de
a-l face Senatul", a spus Tariceanu, ca reactie la decizia senatorilor de
a adopta un proiect de lege privind anularea taxei speciale pentru autoturisme.
Initiatorii actului normativ precizeaza in expunerea de motive ca introducerea
acestei taxe speciale contravine Tratatului de aderare a Romaniei la Uniunea
Europeana.



 



Initiativa legislativa, respinsa de guvern



 



Potrivit acestora, nivelul taxei "este
unul foarte ridicat, devenind o povara fiscala exagerata pe care cetatenii
trebuie sa o suporte la achizitionarea autoturismelor", iar introducerea
acestei taxe creeaza un tratament discriminatoriu intre competitorii de pe piata
auto romaneasca.



 



In replica, reprezentantul executivului a
motivat ca "introducerea taxei speciale a fost efectul eliminarii
sistemului de accizare, la care se adauga masurile privind protectia mediului. In
plus, guvernul a aratat ca, potrivit Comisiei Europene, Romania practica o
taxare excesiva a masinilor vechi din alte state membre, iar CE a solicitat
Bucurestiului inlocuirea acestei taxe si nu eliminarea ei. Astfel, punctul de
vedere al Guvernului a fost de respingere a initiativei legislative.



 



In aprilie, guvernul a aprobat o ordonanta
de urgenta prin care este introdusa taxa de poluare auto, calculata in functie
de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de
carbon si de noxe, acesta urmand sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare
aflata in vigoare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1412 ori