Confuzia privind taxa de prima inmatriculare injumatateste vanzarile Dacia la inceputul anului

Marti, 23 Ianuarie 2007, ora 10:23
1093 citiri

Confuzia provocata de aplicarea taxei de prima inmatriculare a condus la scaderea cu circa 50% a vanzarilor Automobile Dacia pe piata romaneasca in primele trei saptamani din acest an fata de intervalul similar din 2005, insa nu a afectat semnificativ cererea pentru masinile de import. Exista un fenomen de asteptare a clarificarilor cu privire la taxa de prima inmatriculare care a condus, in primele trei saptamani din acest an, la o scadere cu 50% a vanzarilor pe piata romaneasca, insa pe noi ne salveaza exportul, care a ajuns la un nivel de peste doua ori mai mare decat cererea de pe piata interna. Cu toate acestea, productia a inceput in acest an cu cinci zile mai tarziu fata de 2006, la 8 ianuarie", a declarat, luni, agentiei Mediafax, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.

El a aratat ca scaderea vanzarilor s-a manifestat puternic in cazul persoanelor fizice, in cazul firmelor neputand fi stabilit un trend intr-o perioada asa de scurta, pentru ca cererea acestora depinde de factori conjuncturali si nu pot fi facute calcule comparative decat la sfarsitul anului.

La randul sau, Valeriu Tones, director de comunicare al Auto Italia Impex, importatorul general al marcilor Fiat, Lancia, Alfa Romeo, SsangYong, Maseratti, precum si al motocicletelor Honda, a aratat ca nu poate fi stabilita inca evolutia exacta a vanzarilor pentru ca multe masini au fost comandate anul trecut, insa nu exista diferente semnificative fata de aceeasi perioada din 2006.

"Interesul clientilor nu a scazut vizibil in primele trei saptamani. Desi achitarea acestei taxe intra intre atributiile clientilor nu a fost constatata o scadere majora a vanzarilor", a spus Tones.

Directorul de vanzari al Romcar, importatorul general al marcii Ford, Teodor Brusalis, sustine, de asemenea, ca vanzarile s-au pastrat la acelasi nivel ca si anul trecut. "Nu simtim nici un fel de schimbare fata de inceputul anului trecut, vanzarile fiind in parametrii previzionati. Pentru cine isi doreste o masina noua, nu taxa face diferenta, pentru ca aceasta ajunge la 2-3% din valoarea masinii, nu la 10-20%", a mai spus Brusalis.

Pe de alta parte, reprezentantii importatorilor au aratat ca introducerea unei reduceri de pret echivalente cu nivelul taxei de prima inmatriculare, dupa modelul campaniei promotionale initiate de Automobile Dacia, nu este o solutie potrivita pentru marcile de import.

"Strategia de marketing se face pe o perioada de trei sau sase luni si nu poate fi schimbata peste noapte. Ford insista in cadrul campaniei promotionale pe alte elemente. In plus campania Dacia care plateste pentru client taxa de prima inmatriculare este potrivita pentru constructorul autohton, care vinde un singur model, insa nu se potriveste cu strategia noastra, pentru ca vindem o plaja larga de modele. Daca am aplica acelasi principiu ar trebui, de exemplu, sa platim peste 1.000 de euro pentru un Ford Transit, ceea ce ar fi exagerat", a mai spus Brusalis.

La randul sau, reprezentantul Auto Italia a aratat ca firma nu ar putea initia o astfel de campanie pana cand nu vor fi aduse clarificari cu privire la taxa de prima inmatriculare. "Din punct de vedere al strategiei de marketing nu poti copia initiativa altcuiva. Pe de alta parte, nu poti sa faci calcule si apoi sa initiezi o campanie de acest fel pentru ca, in cazul in care taxa va fi retrasa, imaginea companiei ar putea avea de suferit", a mai spus Tones.

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat, in urma cu doua saptamani, ca nivelul taxei de inmatriculare va fi redus, in urma unor discutii cu reprezentantii Comisiei Europene. Pana la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote.

Vladescu a apreciat ca pentru masinile noi nu vor exista modificari, intrucat sumele platite la inmatriculare nu sunt foarte ridicate.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine aplicarea taxei, aratand ca aceasta este in conformitate cu reglementarile referitoare la protectia mediului, chiar daca aceste norme nu sunt unitare in tot spatiul UE si respecta principiul potrivit caruia "cine polueaza mai mult, plateste mai mult". Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii si de norma de poluare in care este incadrata.

Cuantumul este de 184 de euro pentru un autovehicul mai nou de sase luni echipat cu un motor Euro IV cu o capacitate mai mica de 1,6 litri. Taxa ajunge la 536 euro pentru o masina noua cu un propulsor de 2 litri si la 2.296 euro pentru vehiculele echipate cu motoare de peste 3 litri.

In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3 litri si clasificate ca non-euro.

Bloombiz
(Sursa: Mediafax)

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...