Cel mai mare producator de automobile din Italia isi restrange activitatea pentru a contrabalansa scaderea drastica a vanzarilor.
Patru fabrici din Italia ale grupului Fiat isi vor inchide portile
pentru o saptamana in fiecare luna din septembrie pana in noiembrie,
dupa ce vanzarile au scazut cu 16,5% in luna iunie.
Cel mai mare producator de automobile din Italia, grupul Fiat, a
anuntat ca patru dintre cele sase uzine ale sale isi vor inchide
portile o saptamana pe luna in perioada septembrie-noiembrie.
Purtatorul de cuvant al companiei a declarat ca este cea mai drastica
actiune intreprinsa de compania italiana din anul 2004, cand Sergio
Marchionne a preluat functia de CEO, iar Fiat a fost la un pas de
colaps, scrie "Financial Times".
Decizia de reducere a activitatii vine dupa ce compania a anuntat ca
vanzarile de automobile de luna trecuta, din Italia, au scazut cu 16,5%
fata de aceeasi perioada a anului trecut. Declinul este atribuit in
mare parte actiunii guvernului de a facilita schimbul masinilor vechi
pe autoturisme noi.
Cu toate acestea, in Franta, o miscare similara a guvernului a dus la
cresterea vanzarilor Fiat cu 1%, luna trecuta, relateaza "Bloomberg".
Compania reincepe productia in Iran
Compania anuntase anterior oprirea activitatii timp de patru zile,
la sfarsitul lunii iulie, la uzina din Melfi. Grupul italian nu a spus
insa cati muncitori vor fi afectati. Uzinele care vor fi inchise in
aceasta toamna sunt cele din Mirafiori, Termini, Pomigliano si Melfi.
La cele patru locatii lucreaza 22.000 de muncitori sau echivalentul a
trei patrimi din forta de munca a Fiat din Italia.
Seful Fiat, Sergio Marchionne, a afirmat saptamana trecuta ca "o
furtuna perfecta" de conditii de piata adverse va lovi producatorul de
automobile, cu exceptia Americii Latine si a vanzarilor de utilaje
agricole.
In urma cu cateva zile, Fiat a anuntat si ca va reduce productia la
unul dintre cele mai bine vandute produse ale sale, Daily truck, produs
de divizia Iveco, cu aproximativ 10 unitati pe zi.
Fiat a declarat ca pe durata opririi activitatii la cele patru uzine,
angajatii vor fi platiti de Cassa Integrazione Guadagni, un fond public
finantat de companii si de stat. Compania italiana a mai declarat, tot
in aceasta toamna, ca va incepe productia pentru automobilul Siena
sedan in Iran, dupa 50 de ani de absenta.