Potrivit celei de-a treia formule a taxei auto, dezbatute astazi de Executiv, s-a definit si sistemul de rambursare a taxei, daca autoturismul va fi vandut in alt stat membru, sau daca acesta va fi radiat dupa un accident, a precizat ministrul Mediului, Attila Korodi.
"In
concordanta cu legislatia europeana, documentul nostru (noua taxa de
prima inmatriculare - n.r.) raspunde la articolul 90 din Tratatul de
Instituire al UE. S-a definit si asigurarea unui sistem de rambursare a
taxei reziduale, in cazul vanzarii autovehicului intr-un alt stat
membru, al exportului acestui vehicul sau in cazul accidentarii, urmate
de radierea autovehiculului", a spus ministrul Korodi, citat de NewsIn.
A
treia formula a taxei auto prevede taxarea noxelor in proportie de 70%
si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, a mai declarat Korodi,
iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4.
"Aceasta
Ordonanta de Guvern este un instrument de protectie a mediului, pentru
reducerea poluarii la autovehicule si va intra in bugetul Fondului
pentru Mediu", a declarat, luni, Korodi. Printre proiectele de mediu
finantate de taxa auto se numara reinnoirea parcului auto, impadurirea
terenurilor degradate sau defrisate, producerea de resurse de energie
alternativa, regenerabila, sau renaturarea terenurilor scoase din
patrimociul natural, potrivit ministrului Mediului.
"Noua
formula a taxei imbina principiile europene (...) vom taxa noxele si
dioxidul de carbon, in proportie de 70%, respectiv 30%", a precizat
Korodi. Acest principiu de taxare se aplica pentru masinile euro 3 si
euro 4.
"Este unul
dintre instrumentele prin care intervenim pentru protectia mediului si
pentru respectarea angajamentelor asumate la nivelul UE in privinta
reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera", a declarat premierul
Calin Popescu Tariceanu la inceputul sedintei de luni a Executivului.
Premierul
a precizat ca Romania este semnatara Tratatului de la Kyoto privind
reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 8% pana in 2012, dar si
a angajamentului UE privind reducerea emisiilor de CO2 cu 20% pana in
2020.
Premierul a
subliniat ca toti banii proveniti din taxa vor fi utilizati exclusiv
pentru realizarea proiectelor de mediu. Tariceanu a mai spus ca, pe
langa aspectele referitoare la protectia mediului, trebuie luate in
calcul si aspectele economice si sociale. "Avem interesul sa ne pastram
locurile de munca si sa crestem numarul acestora (in industria auto
n.r.), nu prin transformarea Romaniei intr-un cimitir de masini vechi
aduse din Europa occidentala, sa punem in pericol locurile de munca din
economia romaneasca", a spus seful Executivului.