De ce este important sa ai cateva notiuni de mecanica auto?

Vineri, 19 Decembrie 2014, ora 18:20
4498 citiri
De ce este important sa ai cateva notiuni de mecanica auto?

Introducerea notiunilor de mecanica auto in teste auto drpciv oficiale pentru obtinerea permisului de conducere a starnit numeroase controverse si plangeri din partea viitorilor soferi.

S-a discutat mult pe marginea importantei notiunilor de mecanica auto pentru siguranta in trafic si s-a ajuns la concluzia ca mult prea multi soferi nu au experienta sau cunostintele necesare pentru a realiza chiar si cele mai simple operatiuni de mentenanta necesare pentru buna functionare a masinii. Din acest motiv se pune in prezent mult mai mult accent pe intrebari legate de mecanica in partea teoretica a examenului.

Curs de mecanica auto online si alte optiuni de studiu

Viitorilor soferi sau soferilor fara prea multe cunostinte de mecanica le este greu sa se inscrie la un curs fizic care poate fi costisitor si aproape imposibil de strecurat intr-un program deja incarcat. Exista discutii despre scoli de soferi care doresc sa integreze si cursurile de mecanica in pachetul de servicii insa pana la acel punct cea mai comoda si la indemana optiune sunt sectiunile online dedicate mecanicii auto la nivel de incepator de pe site-urile de specialitate.

Pe aceleasi site-uri pe care se completeaza teste auto drpciv pentru pregatirea partii teoretice a examenului, viitorii soferi se pot pregati si in ceea ce privesc cunostintele de mecanica. Astfel de pagini contin notiuni de baza, notiunile care sunt cele mai importante pentru buna functionare a masini si evitarea situatilor neplacute.

O alta metoda de a studia este practica pe propria masina insa nu se recomanda incercarea experimentelor fara o baza teoretica solida in spate. Pentru start soferii care abia incep sa cocheteze cu notiuni precum schimbarea uleiului, a diverselor filtre si verificari de rutina ar putea apela la prieteni ceva mai priceputi in domeniu pentru a invata prin exemplu practic.

Notiuni de mecanica important de cunoscut

Masinile moderne sunt din ce in ce mai complexe insa, din fericire, pentru operatiuni simple de mentenanta si mecanica auto nu este nevoie ca soferii sa inteleaga toate sistemele complexe ale masinii. Orice sofer poate face cateva verificari importante de rutina.

Verificari de rutina

In cazul masinilor, verificarile de rutina facute periodic scutesc adesea soferii de neplaceri la drum lung. Pentru astfel de verificari este nevoie in principal de atentie si cunostinte minime de mecanica. Categoriile de teste auto drpciv pot contine adesea intrebari legate de astfel de proceduri.

O verificare rapida inainte de fiecare plecare la drum scurt se poate face vizual:

* Caroseria masinii se verifica pentru semne de lovituri sau alte probleme;

* Se verifica sa nu existe scurgeri sub masina (sistemul de aer conditionat poate provoca de asemenea scurgeri sub masina, insa in situatia in care acesta este vinovatul, lichidul descoperit va fi apa ce se evapora rapid);

* Soferul se asigura ca masina sa nu elimine fum excesiv pe teava de esapament;

* Se verifica bordul masinii pentru indicatoare de urgenta;

* Se verifica buna functionare a luminilor de semnalizare.

Aceste verificari sunt repetate inclusiv in cadrul orelor de curs ale unei scoli de soferi. Situatia se complica usor atunci cand trebuie verificate aspecte care necesita cateva cunostinte de mecanica auto.

Verificari sub capota

Verificarile sub capota nu sunt necesare zilnic ci periodic si multe dintre acestea nu au nevoie de prezenta unui mecanic. Pentru a stii cum se schimba uleiul sau lichidul de parbriz este de ajuns sa se citeasca cateva pagini dedicate pe cursuri de mecanica auto online.

Cele mai importante verificari periodice care se efectueaza cu capota ridicata sunt urmatoarele:

* Nivelul de ulei si calitatea acestuia (cat de curat este uleiul);

* Nivelul de lichid de parbriz si lichid anti inghet;

* Lichidul de frana;

* Lichidul de transmisie;

* Bateria;

* Conexiunile electrice.

In general la ridicarea capotei trebuie in primul rand facuta o verificare vizuala pentru ca soferul sa se asigure ca totul este in regula, la locul sau si bine strans. Mai departe verificarea diverselor tipuri de lichide poate fi invatata rapid vizionand cateva filmulete online sau citind tutoriale.

Schimbarea uleiului de motor este operatiunea cea mai des realizata direct de soferi, cu exceptia schimbatului rotilor. Uleiul de motor se schimba impreuna cu filtrul odata ce o anumita limita de kilometri recomandata de producator a fost atinsa. Este bine totusi ca puritatea si nivelul acestuia sa fie verificate periodic indiferent daca limita de kilometri a fost atinsa sau nu. Se recomanda pastrarea in masina a unei sticle de rezerva de ulei de motor pentru ca acesta sa poata fi completat in caz de necesitate.

In principal, in testele auto drpciv viitorii soferi se pot astepta sa intalneasca intrebari legate de toate notiunile de baza mentionate in acest articol. Acestea sunt notiuni usor de insusit si extrem de important de cunoscut pentru orice sofer.

Legi noi în UE pentru combaterea spălării banilor. Limită de doar 10.000 euro pentru plăţile mari în numerar
Legi noi în UE pentru combaterea spălării banilor. Limită de doar 10.000 euro pentru plăţile mari în numerar
Un pachet important de legi, care consolidează setul de instrumente al UE pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, a fost adoptat miercuri, 24 aprilie, de Parlamentul...
OMV Petrom va livra dividende de 2,6 miliarde lei din profitul net de anul trecut. Ce randament au avut acțiunile producătorului de petrol la BVB
OMV Petrom va livra dividende de 2,6 miliarde lei din profitul net de anul trecut. Ce randament au avut acțiunile producătorului de petrol la BVB
OMV Petrom a informat piaţa de capital că adunarea generală ordinară a acţionarilor societăţii a decis pe 24 aprilie distribuirea unui dividend brut de 0,0414 lei pe acţiune din profitul...
#mecanica auto, #cursuri mecanica auto, #cursuri mecanica scoala soferi , #Noutati auto