Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Anvelopele vor avea eticheta in caz de impact

Anvelopele vor avea eticheta in caz de impact


Noua eticheta pentru anvelope va fi introdusa in Uniunea Europeana de la 1 noiembrie 2012, urmand sa aiba un rol important in reducerea severitatii accidentelor si salvarea vietilor omenesti, sustine Sean Haight, "un manechin uman pentru crash test" de la Collision Safety Institute.

Sean Haight este fiul lui Rusty Haight, cel care detine recordul mondial pentru omul cu cele mai multe teste de impact, si este un experimentat crash tester in cadrul Collision Safety Institute.

Intr-un schimb de experienta cu Goodyear Dunlop, Haight a afirmat ca dezvoltarea si cresterea continua a nivelului de informare si constientizare in randul consumatorilor cu privire la gradele si criteriile de performanta ale unei anvelope, cum ar fi performanta la franare, ar putea juca un rol major in a face mai sigure drumurile din Europa.



Pe baza experientei sale in calitate de inginer expert auto si de profesionist in teste de impact la Collision Safety Institute din San Diego, USA, el a explicat cum se comporta diferite anvelope in timpul unui accident.

"Uneori, coliziunile nu pot fi evitate, insa, cand se intampla, sa ai viteza cea mai mica la impact este un factor esential pentru reducerea pagubelor produse atat asupra vehiculului cat si in interiorul acestuia. De exemplu, cand o masina este echipata cu anvelope care au o aderenta mare pe carosabil umed, ea va frana mai eficient, ceea ce va duce la distante de oprire mai scurte, evitand pe cat se poate coliziunile sau diminuand considerabil viteza de impact in cazul unei coliziuni."



"Un vehicul care experimenteaza o schimbare a vitezei de 32 km/h in timpul unei coliziuni, poate avea un risc de accident de 10% si 30% risc de ranire grava. Cand schimbarea vitezei este de 42 km/h probabilitatea unei fatalitati creste la 35%, iar cele de ranire grava la 70%," a spus Haight.

Sean Haight a subliniat faptul ca alegerea corecta a unor anvelope de catre consumatori se face in momentul in care acestia detin informatii suficiente. Alegerea corecta implica si cresterea sigurantei rutiere. "Diferenta intre distantele de oprire, intre o anvelopa cu rating mare si una cu rating scazut, poate fi foarte mare. Aceasta imbunatateste sansele ca o coliziune sa fie evitata, dar, cel mai important, va influenta puterea impactului unei coliziuni in cazul in care aceasta nu mai poate fi evitata."

Incepand cu 1 noiembrie 2012, anvelopele pentru autoturisme, utilitare si camioane, produse incepand cu luna iulie 2012, trebuie sa fie puse in vanzare impreuna cu informatii privind trei atribute cheie ale performantei lor: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul de zgomot exterior.



Acestea sunt doar trei din cele 50 de criterii testate in timpul dezvoltarii de catre Goodyear Dunlop a unei noi anvelope.

Vanzarile inregistrate de Goodyear in primul trimestru al acestui an au fost de 5,5 miliarde de dolari, cu pana la 2% mai mult fata de acelasi trimestru din 2011.

Volumul de unitati de anvelope a totalizat 43 de milioane, cu 8% mai putin fata de anul trecut, "reflectand o cerere mai slaba a industriei pe mai multe piete", comparativ cu primul trimestru al anului 2011 care a cunoscut o crestere a volumului de 7% fata de aceeasi perioada a anului 2010.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2021 ori

comments powered by Disqus