Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia Lodgy vs concurenta: pragmatism sau dotari?

Dacia Lodgy vs concurenta: pragmatism sau dotari?


Asa cum ne-a obisnuit, Dacia isi mentine gama de modele in zona low cost, iar modelul Lodgy nu face exceptie, cel putin la variantele de baza. Insa daca vrei ceva mai mult, pretul se apropie de cel al unor concurenti directi.

Punctul forte al Daciei Lodgy este fara discutie pretul. Varianta de baza cu 5 locuri denumita Acces si cu motorizarea de 1.6 litri/85 CP este oferita pe piata locala cu 9500 euro, plus TVA inclus. La capitolul dotari aceasta versiune dispune de ABS si patru airbag-uri. Si cam atat. Pentru aerul conditionat mai e nevoie de 780 euro, pretul total al masinii urcand astfel la peste 10.000 euro.

Un prim concurent vine chiar de la Dacia - este vorba de modelul MCV, care este oferit cu un pret de aproximativ 11.000 euro in versiunea Laureate. Ea include pe langa ABS si patru airbag-uri, aerul conditionat, computer de bord, MP3 player, oglinzi retrovizoare cu reglaj electric si degivrare, geamuri electrice fata si alte dotari. Avand dimensiuni apropiate si acelasi numar de locuri, MCV-ul pare o alegere mai buna in acest moment.

Cu siguranta, cel mai titrat concurent pentru modelul Dacia produs in Maroc este noul Ford B-Max.



Versiunea de baza a modelului produs la Craiova a fost anuntata de Ford cu un pret pentru versiunea de baza de 13.500 euro. Ford B-Max in versiunea de baza denumita Trend, va fi oferit cu motorizarea de 1.0 l si 100 Cp si cu o lista de echipari mult peste ce ofera Dacia, chiar si optional.

Pentru B-Max, constructorul american a implementat o solutie tehnica care imbina usile din fata pe baza de balamale cu usile glisante din spate, realizandu-se astfel un accces cu o deschidere de 1,5 metri. Echiparea de baza include sase airbag-uri, computer de bord, aer conditionat, senzori de parcare, oglinzi reglabile electric, MP3 player.

Chiar daca Ford B-Max are dimensiuni mai reduse, va intra in concurenta directa cu Dacia Lodgy echipata cu motorizarea 1.2 TCE de 115 CP in versiunea cea mai scumpa, Laureate. Nivelul dotarilor pentru modelul care va fi important de Maroc este ceva mai generos, dar si pretul cu care este propus pe piata autohtona este mai ridicat.

Dacia Lodgy ofera un volum al portbagajului mai mare

Comparatia dintre Ford B-Max si Dacia Lodgy se poate termina foarte repede daca vorbim de dimensiuni. Un client care are nevoie de spati, se va orienta catre Lodgy, care are dimeniuni mult mai generoase, mai ales in privinta portbagajului de 827 litri in versiunea cu 5 locuri, fata de cei 326 litri ai modelului produs la Craiova. Pentru o comparatie la acest nivel, Ford ofera C-Max, un model mai generos din perspectiva dimensiunilor si care este oferit in versiunea Trend la 13.600 euro, prin Programul Rabla.

Chevrolet Orlando este un concurent serios pentru Dacia Lodgy daca pretul de achizitie este pus pe planul secund. Dotarile sunt cu multe peste ce ofera Dacia si la capitolul dimensiuni modelul propus de americani sta foarte bine.



Chevrolet Orlando este echipat in cea mai ieftina configurare cu motorul de 1.8 litri si 141 CP si poate fi comandat doar cu sapte locuri. Este dotat standard cu ESC (Control electronic al stabilitatii), TCS (Sistem de control al tractiunii), ABS, aer conditionat, 6 airbag-uri, geamuri electrice cu impuls, controlul patinarii la actionarea franei de motor si lista poate continua.

Chevrolet Orlando este oferit pe piata locala de la 12.677 euro cu TVA inclus prin Programul Rabla, un pret care se apropie de cel al modelului oferit de Dacia.

Diferentele pot ajunge si la 5.000 de euro

Cum este bine stiut faptul ca romanii sunt mari amatori de autoturisme si sunt dispusi sa faca sacrificii financiare serioase doar ca sa conduca un autoturism performant, putem sa ne intrebam cat de mult va conta pretul de achizitie printre cumparatorii acestei clase.

Conform datelor oficiale, piata locala a monovolumelor compacte este inca la un nivel redus. O revigorare in acest segment poate fi constituita din faptul ca vom avea doua modele legate direct de Romania prin productie si export de componente.

Ramane de vazut daca cel putin pe piala locala alegerea se va face pragmatic, urmarind cel mai bun pret sau romanii vor cumpara pe principiul consacrat - "sunt prea sarac pentru lucruri ieftine"!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3364 ori