Firmele de leasing din Romania au, in prezent, pe stoc cel putin 10.000 de masini recuperate de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele. Companiile incearca sa le vanda prin dealeri, licitatii publice sau prin parcuri auto, a declarat directorul general al Impuls Leasing.
"Sunt firme de leasing care vand masinile prin licitatii publice, altele prin intermediul dealerilor, in timp ce alte companii si-au deschis propriile parcuri unde isi expun masinile", a explicat directorul general al Impuls Leasing, Razvan Diaconescu, citata de NewsIn.
El a mai spus ca sunt si companii de leasing care vand cate 50-60 de masini la pachet, la preturi mai mici.
Seful Impuls Leasing sustine ca pretul mediu pentru o masina a scazut cu circa 35% fata de anul trecut, motiv pentru care firmele de leasing vand de multe ori in pierdere masinile recuperate.
Scaderea preturilor a fost cauzata de stocurile mari cu care au intrat in acest an producatorii si importatorii de masini, sustine seful Impuls Leasing.
"Pentru a scapa repede de masini, acestea pot fi vandute "la pachet", insa la preturi mici. Sunt unele firme de leasing care vand la preturi mici, dupa care se indreapta impotriva clientului pentru a recupera pierderea, indiferent daca acesta este persoana fizica sau juridica", a subliniat Diaconescu.
Impuls Leasing are 500 de masini recuperate in stoc si 27.000 de contracte active.
El a mai spus ca au crescut intarzierile la plata, cererile de reesalonare, cererile pentru perioade de gratie si se asteapta in continuare la cresterea numarului acestora.
"Scopul nostru nu este sa recuperam masinile si sa ne transformam peste noapte in vanzatori. Daca exista potential pe termen mediu – cateva luni - de reluare a platilor, cu siguranta acestor clienti li se va aproba reesalonarea sau chiar o perioada de gratie. Este important sa vedem daca clientul nostru are un viitor de dezvoltare si in acest caz trebuie sa fim alaturi de el si sa il sustinem", a explicat Diaconescu.
Impuls Leasing a inregistrat o scadere cu 50% a afacerilor in primele cinci luni comparativ cu aceeasi perioada din 2008, pana la 48,95 milioane euro, ca urmare a scaderii accentuate a vanzarilor de autovehicule de pe piata romaneasca.
"Exista o scadere a pietei in general, atat auto, cat si de camioane si echipamente. Vanzarile totale de autovehicule noi din Romania au scazut in intervalul mentionat cu peste 60%", sustinw Diaconescu.
Impuls Leasing si-a inceput activitatea in aprilie 2007 si este controlata de grupul elvetian Impuls Leasing International, care detine 90% din capitalul social, Razvan Diaconescu, cu o participatie de 5%, si Michael Unterguggenberger, care are o detinere de 5%.