Mazda a comercializat anul trecut 2.537 de autovehicule, reprezintand o cre?tere cu 147% fata de 2007, 2008 fiind cel mai bun rezultat anual al producatorului japonez in Romania.
In luna decembrie, Mazda a comercializat cu 18% mai multe vehicule pentru pasageri decat in aceea?i perioad? a anului trecut.
Modelele care au totalizat cele mai mari vanzari au fost Mazda3, cu 840 de
unitati si Mazda2, cu 812 unitati. Alte modele care au contribuit
semnificativ la vanzarile din 2008 au fost Mazda6, cu 425 unitati si CX-7 cu
333 unitati.
Mazda estimeaza ca in 2009 piata auto din Romania va scadea, posibil sub
170.000 de unitati (pentru autovehiculele de import). Cu toate acestea,
Cristian Rigu, Country Manager Mazda Romania, este optimist: "Chiar daca segmentul auto este in scadere, Mazda vizeaza
o crestere a cotei de piata." Obiectivul companiei pentru 2009 este de a obtine
o cota de piata de 1,5%, pentru segmentul de autovehicule de import, ceea ce
ar echivala cu o crestere de 0,3 puncte procentuale fata de anul trecut.
Mazda va continua sa investeasca si in servicii, patru noi showroom-uri urmand sa fie inaugurate in 2009 la Arad, Oradea si doua in
Bucuresti, numarul punctelor de vanzare Mazda ajungand la 20.
de Gabriela Garjoaba