Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Masinile care se conduc singure, mai aproape

BMW si Continental vor sa introduca din 2020 condusul superautomatizat

BMW si Continental vor sa introduca din 2020 condusul superautomatizat


BMW Group si compania Continental au semnat un acord de dezvoltare in comun a unui sistem electronic care sa fie capabil sa sustina un condus automatizat. Cele doua companii vor sa vada cat mai devreme pe soselele europene masini capabile sa se conduca singure.

Obiectivul principal al parteneriatul de cercetare este ca functiile pentru condus superautomatizat sa fie gata pentru a fi implementate incepand cu 2020, informeaza un comunicat al reprezentantei BMW Romania.

Programul face parte dintr-o noua viziune pentru siguranta rutiera: "Vision Zero (Accident-Free Mobility)" si "Safety for All".

Proiectul de cercetare a condusului superautomatizat va cauta sa implementeze aceasta viziune astfel incat mobilitatea fara accidente sa devina mai aproape de realitate.

Pe langa aspectul sigurantei, cercetatorii vad si oportunitati pentru imbunatatirea semnificativa a confortului si eficientei.

"Datorita viziunii noastre asupra condusului superautomatizat, am dezvoltat deja tehnologii si metodologii pentru o gama de sisteme revolutionare de asistare a conducatorului.

Functiile de condus partial automatizat in viitorul apropiat, precum Traffic Jam Assistant (asistare in ambuteiaje), vor insemna un pas important pe drumul spre un condus foarte automatizat", a declarat dr. Christoph Grote, director BMW Group Research and Technology.

Proiectul comun intre BMW Group si Continental este prevazut sa inceapa in prima parte a anului 2013 si se incheie in 2014. De-a lungul acestui interval de doi ani vor fi dezvoltate mai multe prototipuri capabile sa opereze superautomatizat pe autostrazi.

Ele vor fi inmanate unui grup restrans de participanti pregatiti special care vor face parte dintr-un program-pilot de testare a functiilor pentru condus autonom.

Testele, care vor avea loc pe autostrazi din Germania si din Europa, vor lua in considerare toate provocarile specifice, precum noduri rutiere, statii de taxare, lucrari rutiere si frontiere nationale.

Pentru ca acest sistem sa devina realitate, mai multe echipe ale ambelor companii vor aborda o gama de provocari tehnice, deoarece numai cu o comanda completa a tehnologiei necesare va fi posibila dezvoltarea unui cadru juridic pentru condus automat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1008 ori