Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Criza din industria auto europeana bate la usa producatorilor germani

Criza din industria auto europeana bate la usa producatorilor germani


Dupa ce rezultatele financiare din prima jumatate a anului arata deja ca 2012 va fi cel mai prost an din ultimii 17, Porche si Daimler au confirmat ca si in industria germana auto a ajuns criza, in timp ce sudul Europei este deja grav afectat.

Vanzarile de masini europene au scazut cu 8,5% in august, cea mai mare scadere din februarie.

In Germania s-au vandut in august cu 4,7% mai putine masini, ceea ce a inseamna ca vanzarile anuale au inceput sa se diminueze si in aceasta tara, chiar daca deocamdata doar cu 0,6%, scrie Bloomberg.

Piata germana a automobilelor de lux a fost pana acum rezistenta la scaderea vanzarilor. Daimler a anuntat insa joi reducerea profitului operational pentru Mercedes-Benz sub cel al lui 2011, pe cand Porche doreste sa scada productia de 155.000 masini sport, prevazuta pentru acest an.

"Daca problemele continua, si se pare ca vor continua, segmentul premium nu va fi imun la trendul (n.r. descendent) pretului", a declarat Arndt Ellinghorst, analist londonez la Credit Suisse Group.

Sudul Europei - centrul crizei

Pana acum criza s-a concentrat in Italia si Franta, Fiat, Renault si divizia Citroen a Peugeot, intampind probleme grave.

Pe fondul crizei economice generale si a cresterii pretului de carburant, vanzarile de automobile din prima jumatate a anului au scazut cu 20% in Italia si 14% in Franta, iar in Grecia si Portugalia se afla in cadere libera, cu scaderi de peste 40% in August, potrivit datelor The Economist.

Singura exceptie a fost Spania, intr-o crestere usoara pentru prima data in august, ibericii grabindu-se sa profite inainte de introducerea unei noi taxe auto in septembrie, conform International Business Times.

In crestere doar pe piata automobilelor eco, Fiat isi va concedia 20% din personalul de management european.

Automobilele electrice vs cele pe gaz natural - vezi care au mai multe sanse

Peugeot a inregistrat o pierdere de 819 milioane de euro doar in prima jumatate a lui 2012. Drept urmare, managementul a decis desfiintarea a 8.000 de posturi si inchiderea unei fabrici, pentru prima data in Franta ultimilor douazeci de ani. Decizia a fost intampinata de proteste ample.

In schimb, Renault incearca sa isi micsoreze productia printr-un program de reducere a saptamanii de lucru pentru angajatii sai.

Razboiul preturilor

Criza a creat si conflicte deschise intre producatori. In Germania, la masinile autohtone se ofera reduceri de pret tot mai mari, in medie de 12.1%.

CEO-ul Fiat, care este si Presedintele ACEA - European Autombile Manufacturers' Association a acuzat Volkswagen ca a inceput un razboi al preturilor, ce a accentuat pierderile din industrie si a numit piata "o baie de sange a preturilor", precizeaza The Wall Street Journal.

Ca raspuns, directorul de comunicare Volkswagen a cerut demisia lui Sergio Marchionne din functia de Presedinte al ACEA.

In calitate de lider al organizatiei producatorilor auto, Marchionne sustine interventia Comisiei Europene pentru a sprijini companiile in legatura cu problema supraproductiei.

Piata auto din Romania, in cadere libera. Doar Grecia a scazut mai mult

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2742 ori