Ford s-a decis sa produca in India modelul EcoSport destinat pietelor europene, desi anterior acesta era asteptat sa devina urmatorul model produs la Craiova dupa Ford B-max.
Anuntul a fost facut in cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde Ford a prezentant cea mai recenta versiune a SUV-ului de clasa mica, scrie Indianautosblog.com.
Autovehiculul destinat pietei europene va fi produs la fabrica din Chennai si exportat apoi in Europa incepand cu sfarsitul acestui an, urmand ca pana in 2014 sa fie disponibil in toate tarile europene.
Versiunea europeana va avea doua optiuni de motor pe benzina si o optiune de motor pe diesel: 125 PS 1.0 litri EcoBoost turbo, 1.5 litri 110 PS si 90 PS 1.5 litri.
Producatorii auto din Romania, sub tot mai multa presiune
EcoSport este, dupa Ford Kuga, cel de-al doilea SUV disponibil la nivel mondial care ajunge si in Europa. Constructorul doreste sa vanda un milion de vehicule sport utilitare pe acest continent in urmatorii sase ani.
Piata europeana de automobile a inregistrat o scadere semnificativa in ultima perioada si a devenit astfel tot mai competitiva. Oficialii Ford sunt insa optimisti cu privire la evolutia sectorului auto din Europa. "Ne asteptam la o redresare lenta", a declarat Stephen Odell, directorul general Ford Europa, potrivit Agerpres.
Compania americana a realizat in Romania o investitie de peste 500 de milioane de euro in fabrica de la Craiova, unde a inceput sa produca in serie, din 2012, modelul Ford B-Max.
Cu toate acestea, piata auto din Romania a inregistrat o scadere semnificativa, iar producatorii din tara noastra se afla sub o presiune tot mai mare pentru a-si creste competitivitatea.
Fabricile Dacia din Romania se lupta cu cele din Maroc, unde a fost mutata inca din 2012 o parte din productia Sandero. In plus, surse de pe piata intrevad posibilitatea ca Renault sa paraseasca Romania in favoarea unor tari mai competitive, precum Turcia, in cazul in care climatul industrial nu se va imbunatati.