Cu afaceri estimate la 2,2 miliarde de euro in 2008 si cu o cifra de afaceri de 900 miliarde de euro generata de divizia auto in 2007, Tiriac Holding ia in calcul reducerea personalului, cei intai vizati fiind cei din segmentul auto, cel mai afectat de actuala criza economica.
“Tinand cont ca aproximativ doua treimi din personalul grupului lucreaza in domeniul auto, inevitabil, ponderea principala din aceasta cifra se va simti in aceasta zona. Considerand caderea dramatica de cerere in piata auto de aproximativ 60% in ianuarie, restructurarea noastra este mai mult decat ponderata raportat la piata”, a declarat Petru Vaduva, noul CEO al Tiriac Holdings, citat de Business Standard.
Vaduva a mai precizat ca, pentru a face fata noului mediu economic, holdingul Tiriac va derula un program de restructurare, una dintre masuri vizand reducerea cu 5-10% a personalului, prin disponibilizari temporare sau concedieri, din cei aproximativ 3.000 de angajati.
In opinia acestuia, reducerea personalului are menirea de a proteja grupul. “Pe fondul actualei crize, divizia auto a holdingului este divizia cel mai dificil de gestionat, asa incat prioritatea pentru 2009 va fi mentinerea cotei de piata, in ce priveste volumul vanzarilor si nu valoarea", sustine Vaduva.
Conform specialistilor pietei auto, pana la finele lui 2008, divizia auto a Tiriac Holdings detinea 20% din piata auto din Romania, fiind al doilea jucator din piata locala de import si al treilea pe piata totala.
“Ne vom concentra eforturile pentru a ne pastra cota de piata existenta, acesta fiind, de fapt, singurul standard de urmarit in conditii de criza economico-financiara, cand piata nu mai poate fi estimata cu acuratete. Trebuie sa ne schimbam abordarea, sa fim proactivi, dinamici, sa dezvoltam noi reguli si procese de vanzare, axate, in primul rand, pe calitate. Acestea sunt motivele pentru care ne vom concentra cu predilectie spre aceasta zona, fara a ignora insa celelalte domenii in care activam”, a explicat Vaduva pentru Business Standard.