Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mahindra se extinde pe piata din India, printr-o tranzactie de 33 milioane de dolari

Mahindra se extinde pe piata din India, printr-o tranzactie de 33 milioane de dolari


Grupul indian Mahindra & Mahindra va achizitiona participatia detinuta de Navistar International Corp la societatea mixta detinuta de cele doua companii auto in India, o tranzactie de 33 milioane de dolari care va ajuta producatorul american de camioane Navistar, care se confrunta cu probleme financiare, transmite Reuters.

Mahindra Navistar, infiintata in 2005, nu a reusit sa obtina o cota de piata importanta pe piata competitiva a vehiculelor comerciale din India, unde Tata Motors si Ashok Leyland controleaza aproximativ 70%.

"In timp ce piata indiana nu s-a extins asa cum ne asteptam si dificultatile din industria auto vor continua in viitorul apropiat, inca vedem perspective de crestere a pietei din India", se arata intr-o declaratia lui Troy Clarke, presedintele Navistar.

Mahindra Navistar a vandut 7.904 vehicule in primele opt luni ale anului financiar 2012 care a inceput in aprilie, avand o cota de piata de 1,5% din piata vehiculelor comerciale din India. Mahindra si Navistar au si o societate mixta care produce motoare in India.

Navistar a luat masuri de reducere a costurilor si renuntarea la unele active, intentionand sa faca economii de pana la 175 milioane de dolari in 2013, pentru a-si revigora afacerile.

Tranzactia trebuie aprobata de autoritatile din India si ar urma sa fie finalizata in 2013. India este o piata auto importanta, care promite o crestere sustinuta cu preturi reduse.

Deocamdata grupul japonez Suzuki Motor Corp controleaza piata din India gratie modelelor oferite de subsidiara sa Maruti, care costa mai putin de 250.000 de rupii (5.600 de dolari sau 3.550 de euro) si reprezinta aproape un milion din cele 2,6 milioane de autovehicule inmatriculate anual in India.

De asemenea, grupul sud-coreean Hyundai a intrat si el puternic pe piata din India cu modelul Eon care costa 300.000 de rupii (4.300 de euro). Insa modelul original de Logan nu i-a sedus pe consumatorii din India, astfel ca anul trecut Renault a trebuit sa renunte la joint venture-ul cu Mahindra&Mahindra.

Mahindra & Mahindra este cel mai mare producator de SUV-uri si vehicule utilitare din India.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1710 ori