Nemtii sunt prea duri cu ai lor? In restul lumii, cartelul industriei auto din Germania este considerat ceva normal

Miercuri, 26 Iulie 2017, ora 06:02
3695 citiri
Nemtii sunt prea duri cu ai lor? In restul lumii, cartelul industriei auto din Germania este considerat ceva normal
Foto: Auto Evolution

Intelegerea dintre producatorii auto germani pentru a ascunde problema poluarii excesive a motoarelor diesel, ca si alte aspecte legate de pretul automobilelor, ar putea face obiectul unei amenzi dictate doar pe piata europeana pentru incalcarea legislatiei antimonopol.

Concluzia fost trasa de Arndt Ellinghorst, seful departamentului de analiza a industrie auto pentru Evercore ISI, acesta afirmand intr-o emisiune difuzata de CNBC ca nu vede niciun motiv pentru care sacandalul din Germania sa aiba ecouri globale.

"Ar putea avea un oarecare impact pe pietele din America si China, din perspectiva investitorilor. In rest, nu vad nicio amenintare legala la nivel global", a explicat Ellinghorst.

Oficialii americani urmaresc evolutia cazului investigat de germani, dar pana acum nu exista indicii conform carora Departamentul de Justitie sa deschida o ancheta proprie in acest nou scandal in care sunt implicate Volkswagen, BMW si Daimler.

Pana acum, doar BMW a negat acuzatiile aduse, in vreme ce restul companiilor implicate in scandalul complotului auto de pe piata germana au refuzat sa comenteze chestiunea acordului secret dintre ele.

Volkswagen a anuntat ca va convoca miercuri, 26 iulie, o sedinta a consiliului de supraveghere pentru a discuta noile acuzatii aduse de investigatori.

Chiar si discutiile dintre gigantii industriei auto germane pe subiectele care fac obiectul scandalului ar putea fi considerate normale, daca se dovedeste ca acestia au avut parte de consiliere juridica care sa le asigura pastrarea liniei in acord cu legislatia antimonopol de pe piata europeana.

"Probleme intervin daca s-a depasit aceasta linie. Iese din sfera normalitatii daca producatorii de echipamente originale, asa cum ar fi Volkswagen, Daimler si BMW, se intalnesc fara a respecta standardele impuse de legislatie pentru acest tip de discutii dintre reprezentantii unei industrii", afirma analistul Evercore.

La sfarsitul saptamanii trecute, oficialii Comisiei Europene au confirmat deschiderea unei investigatii pe tema constituirii unui cartel in industria auto germana.

Saptamana a inceput cu pierderi pe bursa pentru cele trei companii implicate in scandal. Industria auto din Germania asigura 800.000 de locuri de munca si conteaza in proportie de 20% in veniturile generate de sectorul industrial din tara.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft a anunțat recent că va separa aplicația Teams de suita Microsoft 365, decizie luată pentru a evita complicatiile legale și pentru a oferi claritate clienților, conform...
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
#cartel auto Germania, #scandal producatori auto Germania, #Dieselgate cartel Germania, #ancheta CE , #Piata auto